pedala drive/ overdrive i obična štekerica
(prestaro za odgovor)
Of
2013-09-09 07:15:10 UTC
Bog daj,

ak jo¹ netko povremeno èita newse, imam pitanje, treba mi dobra drive pedala
za vox ac 30. Drugo je da mi treba obièna pedala/ switch za drugo dvokanalno
pojaèalo da ih mogu prebacivati nogom.
Zoran Vincic
2013-09-09 10:43:14 UTC
Post by Of
Bog daj,
ak još netko povremeno čita newse, imam pitanje, treba mi dobra drive pedala
za vox ac 30. Drugo je da mi treba obična pedala/ switch za drugo dvokanalno
pojačalo da ih mogu prebacivati nogom.
Drago mi je da si to podijelio s nama.
--
Zoran Vincic

Remove *NO SPAM* to reply
Of
Previ¹e ti¹ine, treba malo laprdati, èak i gluposti :)
Dodo Byrd
2013-09-10 06:39:06 UTC
Post by Of
Bog daj,
ak joą netko povremeno čita newse, imam pitanje, treba mi dobra drive pedala
za vox ac 30. Drugo je da mi treba obična pedala/ switch za drugo dvokanalno
pojačalo da ih mogu prebacivati nogom.
Dobra drive pedala je prilično općenit opis. Na tržištu ima na desetine "dobrih" drive pedala za sve stilove i vrste glazbe. Najbolje je pogledat šta ima po dućanima (upišeš u google "music shop zagreb/hrvatska (ili neki drugi grad)" i vidiš što se nudi.
Trenutno ima kod nas nekih jeftinih kineskih Joyo pedala pa do nekih pedala koji prelaze iznose od 1000, 2000kunića.
Kad vidiš što ima po shopovima nađeš na jubitou recenzije i reklamne filmiće, pa nakon toga odeš do shopa probat navedeni geđet za ono što ti se najviše
sviđa.

Glede A/B switcha iliti selektora, također ih ima njekoliko kod nas.
Osobno posjedujem dva komada.
Jedan je pasivni home made. Napravio sam ga sam i radi ok. Ima manu da se čuje klik kada prebacuješ s pojačala na pojačalo ili s gitare na gitaru (ovisi što i kako si spojio) ali to se jednostavno rješi pomoću volume pedale.

Drugi je aktivni Behringer AB100:
http://www.behringer.com/EN/Products/AB100.aspx

Mislim da sam dao nekih tristotinjak kuna za to. U principu radi dobro i
pouzdano ako ga napajaš preko ispravljača. Ako radi preko baterije onda nekada
ne želi prebaciti. Meni to ne predstavlja problem jer ionako kada koristim
pedale napajam ih preko ispravljača.
Dodo Byrd
2013-09-10 07:02:06 UTC
Vidim da je cijena Begringer AB100 switcha 260,00Kn u Franc music shopu. U Zagrebu imaju trgovinu u Shoping Centru Prečko.
Of
2013-09-10 10:17:06 UTC
"Dodo Byrd" <***@gmail.com> wrote in message news:a8da88dc-9e9c-471a-b0ca-***@googlegroups.com...
Vidim da je cijena Begringer AB100 switcha 260,00Kn u Franc music shopu. U
Zagrebu imaju trgovinu u Shoping Centru Preèko.

Hvala Dodo. Skoro pa istim postupkom sam i napravio sve.
Glede kineskih kopija, jel vrijede? Ima netko? Generalno imaju pozitivne
ocjene, bar ove koje sam gledao na Aliexpressu.
Jel netko probao DryBell, od Zvonèa? Ima cijenu, ali ima i zvuk.
Of
2013-09-11 07:45:36 UTC
Glede A/B switcha iliti selektora, takoðer ih ima njekoliko kod nas.
Osobno posjedujem dva komada.
Jedan je pasivni home made. Napravio sam ga sam i radi ok. Ima manu da se
èuje klik kada prebacuje¹ s pojaèala na >pojaèalo ili s gitare na gitaru
(ovisi ¹to i kako si spojio) ali to se jednostavno rje¹i pomoæu volume
pedale.
jel radi i ab zajedno, tj. da li radi merge kanala? na¹ao sam neki koji to
radi, a to bi mi bilo idealno da ne moram pre¹tekavati input link na voxu
koji merga kanale.
glede switcha za drugo pojaèalo, ono ima rupu tj. jack za footswitch za
mijenjanje sa cleana na drive, za njega ovaj ab nije potreban, no to bi
mogao sloŸiti neki sam po principu diy, ima primjera na tubeu.
Dodo Byrd
2013-09-11 09:02:10 UTC
Post by Dodo Byrd
Glede A/B switcha iliti selektora, također ih ima njekoliko kod nas.
Osobno posjedujem dva komada.
Jedan je pasivni home made. Napravio sam ga sam i radi ok. Ima manu da se
čuje klik kada prebacujeą s pojačala na >pojačalo ili s gitare na gitaru
(ovisi ąto i kako si spojio) ali to se jednostavno rjeąi pomoću volume
pedale.
jel radi i ab zajedno, tj. da li radi merge kanala? naąao sam neki koji to
radi, a to bi mi bilo idealno da ne moram preątekavati input link na voxu
koji merga kanale.
glede switcha za drugo pojačalo, ono ima rupu tj. jack za footswitch za
mijenjanje sa cleana na drive, za njega ovaj ab nije potreban, no to bi
mogao sloľiti neki sam po principu diy, ima primjera na tubeu.
Ovaj Beringher je tipičan A/B switch. Dakle možeš jedan instrument slati na A ili B pojačalo, ili možeš A ili B instrument slati na jedno pojačalo, ali ne
istovremeno.

Ako sam dobro shvatio ti tražiš nešto što bi moglo razdvojiti ali i blendalo
(miksalo) signale.
Takav switch se zove A/B/Y switch, i osim što ima funkcije kao navedeni
Beringher, može dodatno istovremeno slati signal jedne gitare na A i B pojačalo
ili signal A i B gitare slati na jedno pojačalo.

Dobar primjer je recimo gitara sa dva različita izlaza (piezzo + magneti). Sa
takvim blenderom bi mogao birati koji signal želiš slati na pojačalo (pod
uvjetom da sve šalješ na jedno pojačalo ili ulaz na mikseru), ili ih
blendati u željenom omjeru.

Takav pasivni uređaj ne bi trebalo biti problem napraviti, a naravno ima i
skupih gotovih rješenja, gotovo svih "renomiranih" proizvođača stompboxova.

No nisam siguran da to što govorim ima veze s onim što želiš, jer iz tvog
opisa dosta toga nije jasno. Bilo bi super da napišeš kakvu konfiguraciju
koristiš i što bi točno od nje žekio dobiti.
Of
2013-09-11 10:56:44 UTC
Ako sam dobro shvatio ti traŸi¹ ne¹to ¹to bi moglo razdvojiti ali i
blendalo
(miksalo) signale.
Takav switch se zove A/B/Y switch, i osim ¹to ima funkcije kao navedeni
Beringher, moŸe dodatno istovremeno slati signal jedne gitare na A i B
pojaèalo
ili signal A i B gitare slati na jedno pojaèalo.
Dobro si shvatio, ABY switch je ono ¹to Ÿelim. Kako Vox (ac30 cc2x) ima dva
kanala - normal i top boost i switch na sebi koji ih blenda, kako svirati
neki clean na normalu i onda drive na boostu? Mora¹ izvaditi kabel iz jednog
ulaza i gurnuti ga u drugi. Ono ¹to Ÿelim je jednostavno mijenjanje kanala
(n/tb/ntb blend) pomoæu foot switcha.
Blajček
2013-09-11 13:05:56 UTC
Imam Behru AB100 pedalu.
Možeš kombinirati jednu gitaru i jedno ili obadva pojačala.
Dakle,

_ _ _ _ pojačalo 1
/
1) gitara - - - -

ili:

2) gitara - - - -
\_ _ _ _ pojačalo 2

ili:

_ _ _ _ pojačalo 1
/
3) gitara - - - -
\_ _ _ _ pojačalo 2

Samo stišćeš pedalu i mijenjaš opcije u krug.

Isto radi i s dvije gitare ukopčane u jedno pojačalo.

Jedino je neupotrebljiv na bateriju: em ne prebacuje, em je tlaka
mijenjat bateriju jer je glupo riješeno otvaranje poklopca; trebaju ti
tri-četiri ruke i neki tvrdi šiljati predmet da otvoriš poklopac.
Blajček
2013-09-11 13:18:25 UTC
Post by Blajček
Imam Behru AB100 pedalu.
Možeš kombinirati jednu gitaru i jedno ili obadva pojačala.
Ne, krivo!
Prvo mi je palo na pamet da je tako radilo, ali me kopkalo pa sam ipak
isprobao.

A ili B. Nema A, B, AB.
Dodo Byrd
2013-09-11 13:20:11 UTC
Post by Blajček
[...]
Hmmm, nisam siguran u ovu treću opciju.
Koristio sam ovu pedalu na način da sam tjerao dvije gitare
u jedno pojačalo.
Kada bih stisnuo pedalu jednom upalila bi se zelena lampica i A gitara bi se čula na pojačalu. Crvena lampica je ugašena i B gitara se ne čuje.

Kada ponovo stisnem pedalu zelena lampica se ugasi, a upali crvena. B gitara
se čuje na pojačalu dok je A gitara nečujna.

Kod sljedećeg stiskanja pedale gasi se crvena i pali zelena lampica kao u
prvom slučaju.

Nisam uspio dobiti da mi obje lampice gore i obje gitare brenče na pojačalu.

Uostalom na samoj pedali su naslikane opcije:

http://www.cheirodemusica.com.br/ecommerce_site/produto_105247_1642_Pedal-Behringer-AB100-
Blajček
2013-09-11 13:31:47 UTC
Post by Dodo Byrd
http://www.cheirodemusica.com.br/ecommerce_site/produto_105247_1642_Pedal-Behringer-AB100-
Upravo sam negdje na netu vidio sliku na kojoj svijetle obje lampice, pa
sam mislio da sam u pravu. Ipak sam provjerio i nisam.
Dodo Byrd
2013-09-11 13:45:16 UTC
Post by Blajček
Post by Dodo Byrd
http://www.cheirodemusica.com.br/ecommerce_site/produto_105247_1642_Pedal-Behringer-AB100-
Upravo sam negdje na netu vidio sliku na kojoj svijetle obje lampice, pa
sam mislio da sam u pravu. Ipak sam provjerio i nisam.
Ma zapravo je sve čitljivo iz naziva. Oznaka AB znači da imaš opciju biranja,
a oznaka ABY znači da možeš birati ili blendati.

Uvjeren sam da se uz malo modanja i Bero može natjerati da radi kao ABY.
No za to nam treba netko čije je elektroničko znanje daleko iznad moga.
Of
2013-09-11 13:30:24 UTC
Post by Blajček
Imam Behru AB100 pedalu.
MoŸe¹ kombinirati jednu gitaru i jedno ili obadva pojaèala.
Dakle,
_ _ _ _ pojaèalo 1
/
1) gitara - - - -
2) gitara - - - -
\_ _ _ _ pojaèalo 2
_ _ _ _ pojaèalo 1
/
3) gitara - - - -
\_ _ _ _ pojaèalo 2
Samo sti¹æe¹ pedalu i mijenja¹ opcije u krug.
Isto radi i s dvije gitare ukopèane u jedno pojaèalo.
Jedino je neupotrebljiv na bateriju: em ne prebacuje, em je tlaka mijenjat
bateriju jer je glupo rije¹eno otvaranje poklopca; trebaju ti tri-èetiri
ruke i neki tvrdi ¹iljati predmet da otvori¹ poklopac.
Nema blend, pojaèalo 1 i 2 skupa?
Dodo Byrd
2013-09-11 13:39:58 UTC
Ako sam dobro shvatio ti traľią neąto ąto bi moglo razdvojiti ali i
blendalo
(miksalo) signale.
Takav switch se zove A/B/Y switch, i osim ąto ima funkcije kao navedeni
Beringher, moľe dodatno istovremeno slati signal jedne gitare na A i B
pojačalo
ili signal A i B gitare slati na jedno pojačalo.
Dobro si shvatio, ABY switch je ono ąto ľelim. Kako Vox (ac30 cc2x) ima dva
kanala - normal i top boost i switch na sebi koji ih blenda, kako svirati
neki clean na normalu i onda drive na boostu? Moraą izvaditi kabel iz jednog
ulaza i gurnuti ga u drugi. Ono ąto ľelim je jednostavno mijenjanje kanala
(n/tb/ntb blend) pomoću foot switcha.
Morley ima baš takvu, odličnu pedalu, no nisam siguran koliko košta.
Alternativa je, ako se malo kužiš u lemljenje da si sam napraviš takav
switch.
http://www.morleypedals.com/daby.html

Vele da je pedala pasivna i da napajanje služi samo za ledice. Stoga sam sklon
zaključiti (možda i neispravno) da su unutra prekidači i konektori povezani
samo žicama.

Kupiš si ovako nešto:
http://www.glazbena-kutija.hr/grupe_proizvoda/pojacala/pribor_za_pojacala/1596/14/151

I uz malo bušenja i lemljenja napraviš što ti treba.
Dodo Byrd
2013-09-11 13:51:20 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Naravno pala mi je na pamet i ideja sa dva izlaza iz gitare i three way
switchem ... Naravno u tada s promjenom gitare sve pada u vodu. :)

Evo i instrukcija za pedalicu:
http://www.instructables.com/id/ABY-guitar-box/
Of
2013-09-11 13:58:00 UTC
Morley ima ba¹ takvu, odliènu pedalu, no nisam siguran koliko ko¹ta.
Alternativa je, ako se malo kuŸi¹ u lemljenje da si sam napravi¹ takav
http://www.glazbena-kutija.hr/grupe_proizvoda/pojacala/pribor_za_pojacala/1596/14/151
I uz malo bu¹enja i lemljenja napravi¹ ¹to ti treba.
Da, istraŸio sam, prva ni nema napajanja, ostale èetiri izgledaju ko kopija
jedne te iste, valjda Morley kad je najskuplja od njih.

http://www.amazon.com/Radial-BigShot-True-Passive-Switcher/dp/B000FKIO6M/ref=pd_sim_MI_2
http://www.amazon.com/ART-COOLSWITCH-CoolSwitch/dp/B0002E56MG/ref=pd_sim_sbs_MI_7
http://www.amazon.com/Live-Wire-ABY1-Guitar-Footswitch/dp/B003H916WC/ref=pd_sim_sbs_MI_2
http://www.amazon.com/Whirlwind-Selector-Instrument-Channels-Impedance/dp/B0002MSA3U
http://www.amazon.com/ABY-Selector-Combiner-Routing-Switching/dp/B0002D06EU/ref=pd_sim_sbs_MI_4

Ovo za bu¹enje i lemljenje ti nije lo¹a ideja, imam alat, lemiti znam,
elektroniku neznam.
Dodo Byrd
2013-09-12 07:57:09 UTC
Da, istraľio sam, prva ni nema napajanja, ostale četiri izgledaju ko kopija
[...]
Ovo za buąenje i lemljenje ti nije loąa ideja, imam alat, lemiti znam,
elektroniku neznam.
Vidim da su cijene 300 do 400 kuna što i nije strašno, no opet zadovoljstvo
da čovjek nešto sam zna i može napraviti je neprocjenjivo, a i prema prikazanom
ušteda je 100 do 200 kuna (nisam računao shiping).

Ako sam dobro shvatio napajanje uglavnom služi za paljenje led dioda, što bi
značilo da unutra zapravo nema nikakve elektronike.

Ono što ti treba je kućište, dva prekidača i tri ženska konektora. Opcionalno
je moguće staviti dvije ledice i napajanje. Ledice znaju biti korisne za
vizualnu kontrolu. Ako uzmeš pedalu koju sam predložio trebat će ti još jedan
ženski konektor, dvije ledice i konektor napajanje za ledice (ili kućište za
bakteriju). Svega ima u bilo kojem elektronik shopu u gradu.

Kad sve zbrojiš defakto ti ne treba nikakvo znanje o elektronici. Način
spajanja ćeš pronaći u više primjera na netu u pisanom ili jubito obliku, a ako
to nije dovoljno javi se. Nije da baš imam puno vremena, ali ćemo smisliti nešto.

Problem kod ovakvih pasivnih kontrolera je što se na pojačalu čuje kada se
nagazi prekidač. No tu nema razklike između Morleya i home made sprave.
Takve probleme uglavnom rješavaju elektronikom i mikroprekidačima ali kao što
rekoh to nije slučaj sa navedenim uređajima.

E sad kod mog pasivnog home made A/B selektora ja bih iza njega stavio volume
pedalu i prije gaženja prekidača bih smanjio volume, no ja sam A/B selektor
koristio isključivo da bih zamjenio gitaru (obje su išle na jedno pojačalo),
dok pretpostavljam da bi ti unutar pjesme boostao određeni dio (npr. solo) pa
je volume pedala nespretna u takvom slučaju.
Dodo Byrd
http://www.diyguitarist.com/DIYStompboxes/SewingMachinePedal.htm
Dodo Byrd
2013-09-12 08:47:40 UTC
Post by Dodo Byrd
http://www.diyguitarist.com/DIYStompboxes/SewingMachinePedal.htm
Ovdje ima ideja na pretek:
http://www.aaroncake.net/circuits/mixer1.asp

ili početna:
http://www.diyguitarist.com/StompboxStuff.htm
Of
2013-09-12 08:45:32 UTC
"Dodo Byrd" <***@gmail.com> wrote in message news:55aa1093-4e5b-43d0-968a-***@googlegroups.com...
Dana èetvrtak, 12. rujna 2013. 09:57:09 UTC+2, korisnik Dodo Byrd napisao
Nedavno sam takvu popravio mami, neæu joj sad opet pokvariti :D
Of
2013-09-12 08:43:32 UTC
Da, istraµio sam, prva ni nema napajanja, ostale èetiri izgledaju ko
[...]
Ovo za bu±enje i lemljenje ti nije lo±a ideja, imam alat, lemiti znam,
elektroniku neznam.
Vidim da su cijene 300 do 400 kuna ¹to i nije stra¹no, no opet
zadovoljstvo
da èovjek ne¹to sam zna i moŸe napraviti je neprocjenjivo, a i prema
prikazanom
u¹teda je 100 do 200 kuna (nisam raèunao shiping).
Ako sam dobro shvatio napajanje uglavnom sluŸi za paljenje led dioda, ¹to
bi
znaèilo da unutra zapravo nema nikakve elektronike.
Ono ¹to ti treba je kuæi¹te, dva prekidaèa i tri Ÿenska konektora.
Opcionalno
je moguæe staviti dvije ledice i napajanje. Ledice znaju biti korisne za
vizualnu kontrolu. Ako uzme¹ pedalu koju sam predloŸio trebat æe ti jo¹
jedan
Ÿenski konektor, dvije ledice i konektor napajanje za ledice (ili kuæi¹te
za
bakteriju). Svega ima u bilo kojem elektronik shopu u gradu.
Kad sve zbroji¹ defakto ti ne treba nikakvo znanje o elektronici. Naèin
spajanja æe¹ pronaæi u vi¹e primjera na netu u pisanom ili jubito obliku,
a ako
to nije dovoljno javi se. Nije da ba¹ imam puno vremena, ali æemo smisliti
ne¹to.
Problem kod ovakvih pasivnih kontrolera je ¹to se na pojaèalu èuje kada se
nagazi prekidaè. No tu nema razklike izmeðu Morleya i home made sprave.
Takve probleme uglavnom rje¹avaju elektronikom i mikroprekidaèima ali kao
rekoh to nije sluèaj sa navedenim ureðajima.
E sad kod mog pasivnog home made A/B selektora ja bih iza njega stavio volume
pedalu i prije gaŸenja prekidaèa bih smanjio volume, no ja sam A/B
selektor
koristio iskljuèivo da bih zamjenio gitaru (obje su i¹le na jedno
pojaèalo),
dok pretpostavljam da bi ti unutar pjesme boostao odreðeni dio (npr. solo)
pa
je volume pedala nespretna u takvom sluèaju.
Sve si rekao. E sad jedan dodatak. Pitao sam za pojaèalo no 2 za footswitch,
ok njemu treba obièan on/ off za mijenjanje kanala. Dodatak je kako spojiti
pojaèalo No 1 i No 2. Koliko sam skuŸio, trebao bih onaj pojaèalo No 1
spojiti na ABY koji bih spojio na AB na koje bih spojio pojaèalo No 2. Sam u
pravu? Da li se taj dodatni "krug" AB napraviti na ovoj koja æe biti ABY?
Ili ih je bolje drŸati odvojeno.
Dodo Byrd
2013-09-13 08:10:09 UTC
Sve si rekao. E sad jedan dodatak. Pitao sam za pojačalo no 2 za footswitch,
ok njemu treba običan on/ off za mijenjanje kanala. Dodatak je kako spojiti
pojačalo No 1 i No 2. Koliko sam skuľio, trebao bih onaj pojačalo No 1
spojiti na ABY koji bih spojio na AB na koje bih spojio pojačalo No 2. Sam u
pravu? Da li se taj dodatni "krug" AB napraviti na ovoj koja će biti ABY?
Ili ih je bolje drľati odvojeno.
Nisam sasvim siguran što točno hoćeš, ali mislim da bi sa dva ABY switcha mogao
pokriti sve kombinacije koje želiš i to na način:

Gitara --> 1.Switch ABY
1.Switch A --> Pojačalo A (ono čiji se kanali mjenjaju on/off prekidačem)
1.Switch B --> 2.Switch ABY
2.Sqitch A --> Pojačalo B (AC30 Normal)
2.Switch B --> Pojačalo B (AC30 Top Boost.)

Na ovaj način ćeš pomoću:

1.Switcha moći birati pojačalo A ili B ili oba zajedno
2.Switcha moći birati AC30 Normal ili AC30 Top Boost ili oba zajedno

Dakle prilična kombinacija zvukova.
Ne bih sad ulazio kako će to zvučati, ali to su moguće kombinacije.
Of
2013-09-13 09:17:38 UTC
Dakle prilièna kombinacija zvukova.
Ne bih sad ulazio kako æe to zvuèati, ali to su moguæe kombinacije.
E to!
Idem u nabavu pedale i dijelova. Chipoteka ili neka bolja preporuka?
Dodo Byrd
2013-09-13 10:19:34 UTC
Post by Of
Post by Dodo Byrd
Dakle prilična kombinacija zvukova.
Ne bih sad ulazio kako će to zvučati, ali to su moguće kombinacije.
E to!
Idem u nabavu pedale i dijelova. Chipoteka ili neka bolja preporuka?
Mislim da ti je ovo bolja varijanta:

http://www.kronos.hr/

Nalaze se preko puta Cibone kod čoška Tratinske i Kranjčevićeve. U Tratinskoj malo premaTtrešnjevačkom Placu s desne strane.

Imaju veći izbor i kvalitetnije komponente.

Ako kupiš navedenu pedalu, a vidim da je ima i u Franc music shopu (Shoping centar Prečko) ako si u zapadnom djelu grada onda ti treba samo ovo za dvije pedale:
2 komada (po dva se već nalaze na svakoj pedali)
http://www.kronos.hr/uticnica-25mm-mono-p-7178.html

opcionalno po dvije LED diode (predlažem raznobojne crvenu i zelenu npr) za
svaku pedalu kao i ženski konektor za napajanje po jedan za svaku pedalu.

Ovih ženskih konektora za napajanje ima raznih veličina pa ti predlažem da sa
sobom poneseš ili neku tvornički napravljenu pedalu, ili kabel od napajanja te
pedale kako bi mogao koristiti standardno kablovinje.
Of
2013-09-13 10:43:18 UTC
Post by Of
Dakle prilièna kombinacija zvukova.
Ne bih sad ulazio kako æe to zvuèati, ali to su moguæe kombinacije.
E to!
Idem u nabavu pedale i dijelova. Chipoteka ili neka bolja preporuka?
Hvala za Kronos, FMS sam veæ zvao, imaju u Preèkom. Inaèe ta pedala veæ ima
2 crvene ledice. ®enski konektor za bateriju 9v ili vanjski adapter?
Dodo Byrd
2013-09-13 11:13:41 UTC
Hvala za Kronos, FMS sam već zvao, imaju u Prečkom. Inače ta pedala već ima
2 crvene ledice. (R)enski konektor za bateriju 9v ili vanjski adapter?
Zapravo da. Imam takvu pedalu doma modanu za Marshalla, ali nisam je koristio
duže vrijeme pa sam jednostavno zaboravio na ledice. Naime imam i jednu sličnu
bez ledica.

Ženski konektor se odnosi na vanjski adapter. Za bakteriju si konektor napraviš
sam od stare bakterije:
http://www.instructables.com/id/DIY-9V-Battery-Clip/
Dodo Byrd
2013-09-13 11:31:00 UTC
Post by Of
[...]
Skroz sam pomješao pedale. Naime ova navedena Coxx-ova pedala nema ni jedan
ženski konektor pa će ti trebati 3 komada po pedali.
Saša
2013-09-12 20:06:41 UTC
Post by Of
[...]
Pozdrav!

Na puno mjesta sam pročitao da je Crowther Hotcake najbolja drive pedala
za Vox AC30, zato što je napravljena za kombinaciju Telecaster + AC30.
Isto tako kažu da dobro zvuči i u drugim kombinacijama, ali najbolje uz
single coil i pojačala s EL84 lampama. :) Nemam Voxa, ali jako dobro zvuči
s mojim stratom i Laneyem s EL84 lampama. Puno mi je draža od
tubescreamera. Može se dobiti sve od transparentnog boosta, preko laganog
overdrivea, do jače distorzije i čak fuzz zvuka. I onaj presence
potenciometar ima puno veću ulogu od tona na tubescreameru.
Of
2013-09-13 05:58:21 UTC
Hvala, to se traŸi :) Ima¹ original ili kopiju? Idem posluhnut.
Od svih koje sam èuo, bar ovak na tubeu, pa¹e mi zvuk Boss Blues Drivera, a
i bome Wampler Dual Fusion Overdrive.
Jel netko koristi looper? DigiTech JamMan/ Akai E2 Head Rush Delay / Looper
Pedal?
Post by Saša
Pozdrav!
Na puno mjesta sam proèitao da je Crowther Hotcake najbolja drive pedala
za Vox AC30, zato ¹to je napravljena za kombinaciju Telecaster + AC30.
Isto tako kaŸu da dobro zvuèi i u drugim kombinacijama, ali najbolje uz
single coil i pojaèala s EL84 lampama. :) Nemam Voxa, ali jako dobro zvuèi
s mojim stratom i Laneyem s EL84 lampama. Puno mi je draŸa od
tubescreamera. MoŸe se dobiti sve od transparentnog boosta, preko laganog
overdrivea, do jaèe distorzije i èak fuzz zvuka. I onaj presence
potenciometar ima puno veæu ulogu od tona na tubescreameru.
Dodo Byrd
2013-09-13 08:28:43 UTC
Post by Of
Jel netko koristi looper? DigiTech JamMan/ Akai E2 Head Rush Delay / Looper
Pedal?
Imam DigiTech Jamman Solo i na žalost nemam baš vremena za igrat se s njim, ali
mogu potvrditi da se radi o izuzetno zabavnoj spravi.

Ipak nemoj gajiti iluzije da ćeš ga kupiti i odmah s njim ići svirati okolo.
Treba nešto vremena da se čovjek izvješti, a dosta vježbe i poznavanja glazbe i
aranžiranja, da ne spominjem preciznost, da bi bio upotrebljiv za live svirku.

Mnogi su se napalili na tu spravu, a onda brzo odustali kad su vidjeli koliko
truda treba uložiti. Filmići na jubitou su zanimljivi, ali ne pokazuju koliko
je vježbe prethodno uloženo. Koliko pokušaja i pogrešaka.

Slična stvar je sa stompboxom (elektronički bass bubanj) kakve danas proizvode
Shadow, Ellis i slični proizvođači.

Super izgleda na jubito filmićima. Likovi sviraju gitaru i lupaju si bubanj.
Napravio sam home made stompbox sa nekim dodatnim featurima koje tvornički
nemaju, ali moram priznati da je prilično naporno svirati gitaru i lupati nogom
ritam, još ako uključim pjevanje ili usnjak, za par minuta sam umoran k'o da
sam preštihao cijeli vrt.
Of
2013-09-13 09:21:07 UTC
Post by Of
Jel netko koristi looper? DigiTech JamMan/ Akai E2 Head Rush Delay / Looper
Pedal?
Imam DigiTech Jamman Solo i na Ÿalost nemam ba¹ vremena za igrat se s njim,
ali
mogu potvrditi da se radi o izuzetno zabavnoj spravi.
Ipak nemoj gajiti iluzije da æe¹ ga kupiti i odmah s njim iæi svirati
okolo.
Treba ne¹to vremena da se èovjek izvje¹ti, a dosta vjeŸbe i poznavanja
glazbe i
aranŸiranja, da ne spominjem preciznost, da bi bio upotrebljiv za live
svirku.
Pa niti nemam iluzije da æu svirati okolo s njim, ali ono za vjeŸbu, tj. da
potpali kreativnost i sudjeluje u stvaranju glazbe.
Gdje si nabavio i koliko krzna¹a?
Dodo Byrd
2013-09-13 10:32:05 UTC
Imam DigiTech Jamman Solo i na ľalost nemam baą vremena za igrat se s njim,
ali
mogu potvrditi da se radi o izuzetno zabavnoj spravi.
Ipak nemoj gajiti iluzije da ćeą ga kupiti i odmah s njim ići svirati
okolo.
Treba neąto vremena da se čovjek izvjeąti, a dosta vjeľbe i poznavanja
glazbe i
aranľiranja, da ne spominjem preciznost, da bi bio upotrebljiv za live
svirku.
Pa niti nemam iluzije da ću svirati okolo s njim, ali ono za vjeľbu, tj. da
potpali kreativnost i sudjeluje u stvaranju glazbe.
Gdje si nabavio i koliko krznaąa?
Kupio sam pedalu kod nas u AudioPro i mene je koštala nekih 900 ili 1000
kuna nova, ali sam je ubo' kad je bila na nekakvoj rasprodaji. Redovna cijena
je bila oko 1500 Kn, koliko je vidim i sada.

No na Njuškalu se svako toliko pojavljuju ili DigiTech ili Boss u rasponu od
900 do 1200 Kn. Mislim da je to uglavnom ekipa koja se napalila, ali im se ne
da vježbati.

Neloša opcija mi se čini i ovo:
http://www.audiopro.hr/proizvod/hardwire-dl-8-delay-looper?idPrim=6&idSec=84&idTer=214&idPro=2089

Jedina mana je što ima samo 20 sekundi za spremanje loopa što je za igranje
super, ali za nekakav iole ozbiljniji rad premalo.
S druge strane dobiš dobru delay pedalu.
Saša
2013-09-13 09:48:03 UTC
[...]
Original je jako skup, a mislim da se tesko i nabavlja kod nas. Vidio sam
nekad na ebayu, ali nisam siguran dostavljaju li ovamo. Proizvodi se na
Novom Zelandu valjda. Ja sam svoju napravio uz pomoc ovoga:

http://4.bp.blogspot.com/-pgDMzXAv3Pw/TxxcF2JgeNI/AAAAAAAAAqg/zYABLMqgeXA/
s1600/Crowther_Hotcake-2003.gif

http://revolutiondeux.blogspot.com/2012/01/crowther-audio-hotcake-
overdrive.html
Of
2013-09-13 10:17:22 UTC
Post by Saša
Hvala, to se traYi :) Ima1 original ili kopiju? Idem posluhnut. Od svih
koje sam euo, bar ovak na tubeu, pa1e mi zvuk Boss Blues Drivera, a i
[...]
I mislio sam si, èim sam vidio New Zeland da pi¹e na etiketi. Na tubeu
nabasao na dvije kopije, neka kineska i neka ¹to se radi u Eu, Ukraina
mislim. Imaju stranicu i fb, pa poslao mailiæ da vidim reakciju. Napravio si
ju? Pa kaj tu svi nekaj sklepaju sami?
Saša
2013-09-14 19:26:41 UTC
Post by Of
[...]
Napravio sam prije par godina jedan Big Muff i onda sam se "zarazio" pa
sam od tada polemio jos dvadesetak razlicitih pedala. Problem je sto
nisam imao nikakvog prethodnog iskustva pa mi je trebalo jedno pet-sest
komada da se izvjezbam. :) Mozes na taj nacin dobiti stvari jeftinije, a
obicno i zvuce bolje od onog sto se kod nas moze kupiti novo. Na kraju se
svede na to da nemas previse slobodnog vremena i trosis hrpu love na
elektronicke dijelove, ali i naucis kako pojedine pedale funkcioniraju. :)
Blajček
2013-09-14 21:29:02 UTC
Post by Saša
Post by Of
[...]
Sljedeći korak je logičan, a ide u dva smjera:

1) razviješ business
2) razradiš razloge

U oba slučaja postao si stručnjak.
Saša
2013-09-15 11:10:16 UTC
Post by Blajček
1) razviješ business
2) razradiš razloge
U oba slučaja postao si stručnjak.
Nisam siguran koliko bih se od toga kruha najeo. :) Problem je sto tu
tesko mozes naplatiti svoj rad i utroseno vrijeme. Ako gledas s jedne
strane kao gitarist, onda su pedale jako skupe, a ako gledas kao osoba
koja je potrosila 10-20 sati u izradu jedne, onda ti nije jasno kako su
tako jeftine. Uporabna vrijednost im nije toliko velika kao vrijednost
utrosenog vremena. Zato od toga mogu zivjeti oni koji rade na veliko,
serijski, lose, jeftino, uz jeftinu radnu snagu, u Kini ili oni boutique
mali proizvodjaci koji uspiju naplatiti svoj rad kroz ime, brand,
kvalitetu ili maglu. :) Recimo, kad mi je majstor radio namjestaj u kuci,
onda mi je bez problema, za tri dana posla uzeo par tisuća kuna, naravno
plus cijena materijala. A ako ja za isto toliko posla na ovome uzmem 300
kuna onda je to vec preskupo. :) Takve su vrijednosti. Ne kazem da je
lose malo raditi nesto sto volis i uzeti malo love, ali onda je bolje
raditi nesto na cemu mozes zaraditi vise. Posto mi se cini da je ovdje
prisutno dosta podcjenjivanja, radije ih radim za sebe ili poklanjam
prijateljima, nego da prodajem. :)

Ljudi to pocnu raditi jer misle da ce ustedjeti lovu, ali problem je u
tome sto se nikad ne zadrzis na jednoj i onda zapravo potrosis puno vise
love nego da si kupovao i to skupe stvari. :) Kad malo pocnem racunati
koliko sam na taj hobi potrosio, zaboli me glava! I onda te jos ljudi
smatraju budalom, ekipa iz benda misli da si lud i misle kako su njihovi
bossovi, mxr-i i digitechi bolji od tvojih pedala! Mozes misliti! I onda
mozes ici u dva smjera:

1) I sam povjerujes da si lud.
2) Pomislis da si ti jedini normalan, a svi drugi su ludi i sviras sam sa
svojih milijun pedala, sto naravno znaci da si ipak ti taj koji je lud.

Ali si strucnjak! :)
dodo_byrd
2013-09-15 19:50:53 UTC
Post by Saša
1) razvije=B9 business
2) razradi=B9 razloge
U oba slu=E8aja postao si stru=E8njak.
Post by Saša
mali proizvodjaci koji uspiju naplatiti svoj rad kroz ime, brand,
kvalitetu ili maglu. :) Recimo, kad mi je majstor radio namjestaj u ku=
ci,
Post by Saša
onda mi je bez problema, za tri dana posla uzeo par tisu=E6a kuna, nar=
avno
Post by Saša
svojih milijun pedala, sto naravno znaci da si ipak ti taj koji je lud=
.
Post by Saša
Ali si strucnjak! :)
Generalno se sla=BEem s tobom da se to ne isplati (u financijskom smislu=
) kao
Giga u svojoj gara=BEi, i da se od toga ne da =BEivjeti. No niti jedan p=
osao
se ne isplati, jer je zapravo super le=BEati u hladu i pustiti misli da =
ti
vrludaju.

No s druge strane mislim da ima prostora da se pokrene vlastiti biznis
danas kada internet nudi neslu=E6ene mogu=E6nosti. Netko tko okupi dobar=
tim i
ulo=BEi u mraketing ima =B9ansu da ne=B9to napravi. TReba razmi=B9ljati =
da se =

biznis
ne pokre=E6e vlastitim novcem, ali se pokre=E6em dobrim i kvalitetnim id=
ejama.

Naravno u tom slu=E8aju ne=E6e=B9 tro=B9iti 10-20 sati dnevno za proizvo=
dnju kopije
neke razvikane pedale i ne=E6e=B9 to prodavati po 200 - 300 kuna, nego =
=E6e se
u=E6i u ring sa zna=E8ajnijim igra=E8ima poput DigiTecha, Bossa i inim, =
napraviti
i patentirati svoje dvije, tri ili vi=B9e pedala i organizirati proizvod=
nju =

na
na=E8in da bude masovna.

To valjda svakome mora biti jasno.
Pri tome treba imati na umu da =E8ovjek ne mo=BEe pobjediti velike, ali=

recimo da ih mo=BEe natjerati da proizvode kopije njegovih proizvoda i d=
od njih izvu=E6i ne=B9to love ako im proda svoje patente.

Ljudi su skloni veli=E8ati brandove, ali to je posljedica agresivnog nap=
ada
industrije i isporanja mozgova. To spada pod tim i mraketing koji gore
spominjem.

To je u kratkim crtama jedna opcija koju je Bla spomenuo. Naravno ona ak=
=BEeli=B9 uspjeti mora nadrasti tvoju radnu sobu i nqa=E8in na koji to s=
ada radi=B9
za sebe.

Opcija dva koju Bla spominje zapravo nije jedina alternativa opciji jeda=
n.

Postoji naime i opcija tri, koje si se i ti dotakao, a to je HOBI. Ne =

postoji
nikakav brand na svijetu koji mo=BEe zamjeniti ono zadovoljstvo koje nak=
on
uspje=B9no okon=E8anog projekta upali u na=B9im glavama lampicu na kojoj=
pi=B9e
"Znam, Ho=E6u i Mogu".

Ljudi, pa i na ovoj grupi, mogu godinama raspravljati zvu=E8i li bolje
Boss ili Ibanez ili DigiTech, ili u kona=E8nici Gibson ili Fender, ali m=
alo
njih je svojim rukama i svojom glavom napravilo stroj koji nama, kao na=B9=
e,
djete zvu=E8i najbolje na svijetu.

Zato si ti normalniji od ostalih jer zna=B9, ho=E6e=B9, mo=BEe=B9 i uspj=
eva=B9.

Novac koji si potro=B9io za ovaj predivan hobi bi, vjeruj mi, potro=B9io=
ovako i onako, ali tada ne bi imao znanje, iskustvo i spravice koje dana=
ima=B9.

Svi oni koji ti govore kako je Boss bolji od tvojih sprava su zapravo
junferi koji jo=B9 nisu imali sno=B9aj s elektronikom, samo ma=B9taju o =
tome
i kupuju porno =E8asopise po music shopovima.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Saša
2013-09-15 22:35:05 UTC
Generalno se slažem s tobom da se to ne isplati (u financijskom smislu)
kao Giga u svojoj garaži, i da se od toga ne da živjeti. No niti jedan
Znam, u potpunosti se slazem s tobom. Nije da mi nije palo na pamet
pokusati zaraditi od toga, ali mislim da to ima smisla samo ako
proizvodis dobre, kvalitetne stvari koje su pravi gitaristi, koji stvarno
znaju cijeniti dobar zvuk, spremni posteno platiti. Za ulazak u igru s
velikim brandovima koji rade na veliko treba uzasno puno novaca, a tada
si osudjen na proizvodnju losih ili osrednjih stvari. Ipak, postoje neki
proizvodjaci koji proizvode manje, kvalitetnije i od toga mogu zivjeti.
Npr. Crowther Audio koji sam prije spomenuo, Analog Man, Zvex, Fulltone i
sl. Neki od njih baziraju svoju visoku cijenu na kvaliteti i finom rucnom
radu, a neki mozda i na malo magle, ali su to ipak redovito puno bolje
stvari od onoga sto prodaju Boss, Mxr, Dunlop, Digitech, Electro Harmonix,
a da i ne spominjem Behringer i Joyo.

I za pokretanje takvog posla treba dosta novaca i vjerojatno ekipa.
Problem je to poceti ako vec imas posao od kojeg zivis. Trebas prodati
odredjenu kolicinu da bi uopce to financijski osjetio, a za tu kolicinu
ne mozes izdvojiti dovoljno vremena.

Kao hobi to jako dobro funkcionira i nikad necu reci da mi je zao sto sam
utrosio vrijeme i novac. :) I zapravo se osjecam sasvim ok ako me
smatraju ludjakom koji dodje na probu s fuzz faceom "u rinfuzi" koji je s
hrpom zica u najlonskoj vrecici. Fino ubacim kablove unutra i onda ostali
clanovi umiru od smijeha jer im gitarist "svira na vrecicu". :) Ali zato
fuzz face zvuci jednako dobro kao Analog Man-ov ili Fulltonov :) Vecinu
stvari sam radio vise kao istrazivac kojeg zanima kako ce to ispasti. Za
neke stvari unaprijed znam da ne daju zvuk koji kao gitarist zelim, ali
ih napravim da se uvjerim kako ce zvucati. I nema boljeg osjecaja od toga
kad ukopcas novu tek polemljenu, jos vrucu pedalu, koju si zavrsio u pet
ujutro za kuhinjskim stolom (kad nemam garazu)! Zato me susjedi jako
vole! :)
Dodo Byrd
2013-09-16 06:49:00 UTC
Post by Saša
[...]
Ovdje mislim da malo idealiziraš iako je to uobičajen naivni pogled na svijet,
na kojeg ni ja nisam imun.
Kao što rekoh "bolje stvari" leže samo u glavi kupca i nigdje više. Kriteriji
kvalitete se prije svega mogu odnositi na trajnost, robustnost, ergonomiju i
jednostavnost upotrebe, a ruku na srce svi konfekcijski proizvođači to
zadovoljavaju.

Kategorija kvalitete zvuka je presubjektivna da bi se uzimala u obzir kao
relevantan parametar.

Primjera radi uzmimo Azru. Netko to voli, netko ne. Meni osobno su prva dva albuma jednostavno antologijski radovi. Fantastično kako su uspjeli dobiti taj
prirodni, garažni zvuk. No drugi uglavnom veličaju kasnije radove na kojima su
izraženije jednostavnije forme nabrijane plastičnim zvukom i tekstovima koji
imaju sve manje smisla, a koje ja nikako ne volim.

O ukusima se ne raspravlja.

Mislim da je tajna uspješnog poslovanja u jednostavnoj formi pokrivanja što
večeg dijela tržišta. Pa onda moraš imati proizvode za svakoga. Od jeftinih
pedalica za klince koji odvajaju lovu od gableca da bi si kupili sanjanu
kutijicu, do vrhunskih glazbenika kojima nije problem dati par tisuća novaca
kako bi zvučali drugačije od drugih. Mislim da je glavni kočničar poduzetništva
naivna ideja da treba proizvoditi samo vrhunske proizvode. Kapitalizam je davno
napustio tu ideju.

Slažem se da treba dosta novca i vremena, kako rekoh posao se ne pokreće
vlastitim novcem, ali se ulaže puno vlastitog vremena i znanja. Traže se
investitori i krediti, a njih se privlači dobrim i razrađenim idejama,
planovima i konkretnim brojevima.
Svaki posao je rizik pa tako postoji mogućnost da svaki propadne, ali kako smo
zaključili tko ne proba nema pravo pričati o sexu.
Post by Saša
[...]
Dakle nema govora da s tim možeš nešto napraviti uz neki drugi "primarni posao". Kada sam govorio o poslu onda sam mislio o full time i jako ozbiljnom
poslu.
Zaraditi parsto kuna tjedno se može i na lakši način. :)
Post by Saša
[...]
Tko nije prob'o nikad neće ni razumjeti. A susjedi uvijek vole sve što
razumiju. Kada neki psihopata pobije cijelu porodicu susjedi uvijek kažu:" A
bio je divan dečko. Pozdravio bi uvijek kada je prošao." Takvi su argumenti
susjeda. 'ko ih onda šljivi. Keep rockin'.
Of
2013-09-16 07:49:47 UTC
Generalno se slaŸem s tobom da se to ne isplati (u financijskom smislu)
kao Giga u svojoj garaŸi, i da se od toga ne da Ÿivjeti. No niti jedan
Kolege gitaristi, hobisti, entuzijalisti, mazohisti, luðaci i manijaci iz
garaŸe/ kuhinje, drago mi je da sam uspio pokrenuti ovak' lijepu raspravu :D
Pedala No 1 nabaljvljena, vi¹e ko Franca nisu imali, odnosno jesu, identiènu
ovoj coxx, samo s potpisom i sto kn skuplju. Sad po komponente pa onda bu¹i
i lemi. Pitanje, ima neki priruènik za brzo uèenje shema/ dijelova, ¹to ¹to
znaèi, jer osim nekog 12 V napajanja iz kompa koji sam rasturio i napravio
napajanje s prekidaèima i utiènicama za RC hobi, te neke diy ðekove za
autoradio, i simulator na kompu nisam radio ni¹ta.
Na¹ao sam svu silu shema za ABY, neke imaju "hum free", jel mi to treba?
dodo_byrd
2013-09-16 18:58:59 UTC
Dana ponedjeljak, 16. rujna 2013. 00:35:05 UTC+2, korisnik Sa=C2=B9a n=
apisao =
Generalno se sla=C2=BEem s tobom da se to ne isplati (u financijsko=
m =
smislu)
kao Giga u svojoj gara=C2=BEi, i da se od toga ne da =C2=BEivjeti. =
No niti jedan
Kolege gitaristi, hobisti, entuzijalisti, mazohisti, lu=C3=B0aci i man=
ijaci iz
gara=C2=BEe/ kuhinje, drago mi je da sam uspio pokrenuti ovak' lijepu =
=
raspravu :D
Pedala No 1 nabaljvljena, vi=C2=B9e ko Franca nisu imali, odnosno jesu=
, =
identi=C3=A8nu
ovoj coxx, samo s potpisom i sto kn skuplju. Sad po komponente pa onda=
=
bu=C2=B9i
i lemi. Pitanje, ima neki priru=C3=A8nik za brzo u=C3=A8enje shema/ di=
jelova, =C2=B9to =
=C2=B9to
zna=C3=A8i, jer osim nekog 12 V napajanja iz kompa koji sam rasturio i=
=
napravio
napajanje s prekida=C3=A8ima i uti=C3=A8nicama za RC hobi, te neke diy=
=C3=B0ekove za
autoradio, i simulator na kompu nisam radio ni=C2=B9ta.
Na=C2=B9ao sam svu silu shema za ABY, neke imaju "hum free", jel mi to=
treba?
Postoji jako dobra i pitka knjiga "Elektronika za neupu=C4=87ene" i mo=C5=
=BEe se =

skinuti
sa neta. Mislim da u njoj ima na jednostavan i zabavan na=C4=8Din obja=C5=
=A1njeno =

sve =C5=A1to
treba jednom po=C4=8Detniku.

A evo i sheme koja je jednostavna i radi:
http://www.instructables.com/id/ABY-guitar-box/step3/Electronics/

Sa previous i next tipkama se mo=C5=BEe=C5=A1 =C5=A1etati kroz projekt i=
pro=C4=8Ditati. Sve =

je manje vi=C5=A1e ok
opisano.

Kad bude=C5=A1 gotov o=C4=8Dekujemo nekakve slikice.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Saša
2013-09-16 20:37:23 UTC
Post by Of
[...]
Nisam nikad pravio takve prekidace, ali cini mi se da vecina ima neku
aktivnu elektroniku, buffere i sl. Mislim da bih ja to napravio pasivno
kad bih radio za sebe. Da radi cisto kao da mi netko samo prekopcava
kablove. :)

Imam u bookmarks hrpu stranica sa shemama i uputama pa mogu ovdje staviti
linkove, ali mozda bi bilo bolje to objaviti izvan ove rasprave da se tu
ne utopi u gomili. Recite ako ste zainteresirani!
Of
2013-09-17 05:13:26 UTC
Post by Saša
Kolege gitaristi, hobisti, entuzijalisti, mazohisti, lu?aci i manijaci
iz garaYe/ kuhinje, drago mi je da sam uspio pokrenuti ovak' lijepu
raspravu :D Pedala No 1 nabaljvljena, vi1e ko Franca nisu imali, odnosno
jesu, identienu ovoj coxx, samo s potpisom i sto kn skuplju. Sad po
komponente pa onda bu1i i lemi. Pitanje, ima neki priruenik za brzo
ueenje shema/ dijelova, 1to 1to znaei, jer osim nekog 12 V napajanja iz
kompa koji sam rasturio i napravio napajanje s prekidaeima i utienicama
za RC hobi, te neke diy ?ekove za autoradio, i simulator na kompu nisam
radio ni1ta. Na1ao sam svu silu shema za ABY, neke imaju "hum free", jel
Stavi.
Of
jesi radio neku vibe pedalu?
Saša
2013-09-20 14:16:15 UTC
Post by Of
jesi radio neku vibe pedalu?
Nisam jos, ali sam planirao. Neke su jako slozene i zelim dobro prouciti
stvari prije nego krenem raditi.
Of
2013-09-23 06:27:24 UTC
Super. Kopiju neke poznate?
Saša
2013-09-23 09:41:34 UTC
Post by Of
Super. Kopiju neke poznate?
Ovo bih volio napraviti, ali nikako da uhvatim dovoljno vremena da to
detaljno proucim.

http://www.generalguitargadgets.com/projects/20-modulationecho/121-neovibe

Od jednostavnijih vibrato pedala, mozda ovo:

http://4.bp.blogspot.com/-4h96kUWR_Oo/TxQRS79WKRI/AAAAAAAAAj4/LvwRRiqtBhg/
s1600/Magnavibe+v2_verif.gif

Nema bas puno dostupnih materijala. Dosta je riskantno to krenuti raditi
jer ne znam koliko su sheme tocne. Ove dvije mi se cine popularnije pa se
da iskopati vise materijala.
Saša
2013-09-16 13:51:42 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Slazem se, samo ipak bi mogli stupnjevati proizvodjace po kriterijima
koje si naveo. Digitech je ipak bolji od Behringera i Joyoa, Boss i
Electro Harmonix su jos bolji, a onda mozda MXR, Seymour Duncan, a nakon
toga neki proizvodjaci kao sto su Analog Man, Fulltone, Zvex, Crowther.
Ima naravno i drugih.
Post by Dodo Byrd
Kategorija kvalitete zvuka je presubjektivna da bi se uzimala u obzir
kao relevantan parametar.
Kopije i klonovi uglavnom zvuce jednako dobro kao originali, ali zato kad
stisces prekidac na Behringeru uvijek mislis da je zadnji put i nikad
nisi siguran hoces morati pritisnuti jednom ili pet puta. Naravno, ima tu
jos i sustanja i pistanja. Ali netko moze razviti svoj zvuk i na takvom
pristupu. Pogledaj recimo Jacka Whitea! :)

Ja imam neke pedale uz koje pojacalo djeluje kao da ce se raspasti, dobre
su za brusenje parketa i skidanje zbuke sa zidova, ali cesto to tako
radim namjerno. I tako rade dugo i ne bojim ih se nagaziti! Da ne govorim
o fuzz face pedalama koje namjerno napravim tako da hvataju sto vise
radio signala pa onda sviram Neil Younga, a u pozadini se cuje Drago
Mlinarec ili prijenos nogometne utakmice. A to su stvari na koje mozes
naici i kod Analog Mana za 300 dolara. (Iako one cesce hvataju krscanski
radio i antikomunisticku propagandu iz sezdesetih.) :) Informaticari bi
rekli da to nije bug nego feature. :)
Post by Dodo Byrd
[...]
Tu se skoro savrseno slazemo. Iako je meni uz prva dva najdrazi Ravno do
dna gdje je zvuk "najgarazniji". Stulic se ne bi s nama slozio jer je
uvijek tvrdio da mu je na prvom albumu Drago Mlinarec zeznuo zvuk, a
drugim isto nije bio bas savrseno zadovoljan sto se produkcije tice. Meni
su svejedno najbolji i tamo su najbolje pjesme, ali neke radije slusam u
live izvedbi na Ravno do dna.
Post by Dodo Byrd
[...]
Ljudi mi cesto kazu da razmisljam nekapitalisticki, ali mislim da u ovom
podrucju razmisljam bas kapitalisticki, samo je moj kapitalizam iz nekog
proslog vremena. Naravno da je profit najbitniji u poslu, ali je problem
kad postane jedini bitan i kad sam proizvod postane sporedna stvar. Tako
je danas i zato imamo sve veca smetlista i nalazimo se u krizi. I na
Njuskalu ima stotine Begringera i Joyoa koje ljudi prodaju tjedan dana
nakon sto su ih kupili. :)
Post by Dodo Byrd
[...]
Trziste je veliki problem kad radis u Hrvatskoj. Ovdje trziste ne postoji,
a prodavati vani je tesko zbog nesredjenih propisa i visestrukog
oporezivanja. Znam recimo puno ljudi koji se bave informatikom i oni koji
jako dobro posluju su oni koji rade za americko trziste. Nazalost, obicno
dobiju manji dio onoga sto zarade jer je problem novce dovuci ovdje.
Cesto placaju poreze na vise mjesta.
Post by Dodo Byrd
[...]
To i ja kazem, ali ne odbacujem neke ideje za dalju buducnost.
:)
dodo_byrd
2013-09-16 19:09:47 UTC
Post by Saša
toga neki proizvodjaci kao sto su Analog Man, Fulltone, Zvex, Crowther=
.
Post by Saša
Ima naravno i drugih.
Ja =E8ak i sa Berom i Joyom imam ok iskustva. Nije da sam ja neki skakal=
ica
po pedalama, ali eto meni Berin AB switch radi ve=E6 =E8etri, pet godina=
.
Istina ne radi dobro na bateriju, ali tako je bilo prvog dana i nije me
smetalo.
Iz moje perspektive je DigiTech bolji od Bossa, ali opet to su subjektiv=
na
osobna iskustva.
Post by Saša
pristupu. Pogledaj recimo Jacka Whitea! :)
Taj White mi se stra=B9no svi=F0a. Jednostavno volim takve osobenjake, a=
li i ja
sam SAMovac u biti svog bitja.
Post by Saša
rekli da to nije bug nego feature. :)
Young i Mlinarec, hmm odli=E8na kombinacija. Zna=B9 napraviti takav ekek=
at za
akusti=E8nu gitaru?
Post by Saša
Mislim da je tajna uspje=B9nog poslovanja u jednostavnoj formi pokriv=
anja
Post by Saša
=B9to ve=E8eg dijela tr=BEi=B9ta. Pa onda mora=B9 imati proizvode za =
svakoga. Od
Post by Saša
jeftinih pedalica za klince koji odvajaju lovu od gableca da bi si
kupili sanjanu kutijicu, do vrhunskih glazbenika kojima nije problem
dati par tisu=E6a novaca kako bi zvu=E8ali druga=E8ije od drugih. Mis=
lim da je
Post by Saša
glavni ko=E8ni=E8ar poduzetni=B9tva naivna ideja da treba proizvoditi=
samo
Post by Saša
je danas i zato imamo sve veca smetlista i nalazimo se u krizi. I na
Njuskalu ima stotine Begringera i Joyoa koje ljudi prodaju tjedan dana=
nakon sto su ih kupili. :)
U kona=E8nici je jedino va=BEno da se ti osje=E6a=B9 dobro i da si sreta=
n.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Saša
2013-09-16 20:55:45 UTC
Ja čak i sa Berom i Joyom imam ok iskustva. Nije da sam ja neki
skakalica po pedalama, ali eto meni Berin AB switch radi već četri, pet
godina. Istina ne radi dobro na bateriju, ali tako je bilo prvog dana i
nije me smetalo.
Iz moje perspektive je DigiTech bolji od Bossa, ali opet to su
subjektivna osobna iskustva.
Ja sam imao Behringerov digitalni delay. Nije bio cak ni jako jeftin,
nekih 400 kuna. Imao je ok zvuk i gomilu opcija. Jedino sto sam nakon
nekog vremena skuzio da mi sve te opcije ne trebaju i da ga stalno drzim
na istim postavkama, 500-600 ms. :) Problem je bio jedino sto je bio jako
nepouzdan, los prekidac, jackovi. Gubio je kontakt za napajanje. Cesto je
znao sustati i pistati s napajanjima s kojima su druge pedale radile
dobro. Kad bih ga spojio malo je stisavao zvuk, i ukljucen i iskljucen.
Dosao sam na ideju da ga malo prelemim, stavim u metalnu kutiju,
promijenim jackove, ali kad sam ga otvorio skuzio sam da je sve previse
integrirano i nije lako razdvojiti elektroniku od mehanickih dijelova.
Osim toga te pedale uglavnom imaju takve lemove koje je nemoguce otopiti
obicnom 30 vatnom lemilicom. Jednom sam prijatelju popravljao Bossov
looper pa sam poludio dok nisam odlemio pokidani potenciometar. Tako da
sam odustao od toga, prodao Behringera i odlucio jednom napraviti delay
koji ce biti izdrzljiviji, pouzdaniji i jednostavniji i davati samo ono
sto mi treba. Nazalost, to je jos tek na trecem-cetvrtom mjestu na todo
listi. :)
Taj White mi se strašno sviđa. Jednostavno volim takve osobenjake, ali i
ja sam SAMovac u biti svog bitja.
Meni su super i pjesme i taj sirovi zvuk i nacin sviranja. Pogotovo jos
uz te skrte i minimalisticke aranzmane, samo gitara i bubanj!

Koristim priliku preporuciti dokumentarac "It Might Get Loud". Vjerojatno
ga je dio ljudi s grupe i gledao, ali nikad ne znas. :)

http://www.imdb.com/title/tt1229360/?ref_=fn_al_tt_1
Young i Mlinarec, hmm odlična kombinacija. Znaš napraviti takav ekekat
za akustičnu gitaru?
Nisam o tome razmisljao. Rijetko isprobavam efekte uz akusticnu gitaru.
Moja akustara bi sigurno jako vristala s bilo kakvim efektima, ali ako
netko ima dobru elektroakustaru...
U konačnici je jedino važno da se ti osjećaš dobro i da si sretan.
Slazem se.
Dodo Byrd
2013-09-17 05:51:24 UTC
Post by Saša
[...]
Kako rekoh ja sam imao sreće s Berom. p p p, da ne ureknem. :)
Imam rack kompresor koji iako je prilično neosjetljiv, nema baš fine
tuning, radi ok.
Imam mikrofonsko pretpojačalo MIC200 koje je došlo sa svojim napajanjem
i radi odlično za novce koje sam dao.
I imam taj AB selektor koji kada se napaja ispravljačem radi sasvim ok.
Ni na jednom od navedenih uređaja nemam problema sa konektorima iako sam
čitao da se ljudi najviše žale baš na to.
Post by Saša
Koristim priliku preporuciti dokumentarac "It Might Get Loud". Vjerojatno
ga je dio ljudi s grupe i gledao, ali nikad ne znas. :)
http://www.imdb.com/title/tt1229360/?ref_=fn_al_tt_1
Moja preporuka također. Odličan dokumentarac sa najboljim početkom ikada.
"Who said I need a guitar" (ili tako nekako).:)
Post by Saša
[...]
Imam ih njekoliko od pasivnih do aktivnih, ozvučenih piezzom, kondićem i magnetom, baš kao i njekoliko opcija za poglašnjavanje i rado eksperimentiram
s tim.
kobac
2013-09-18 10:41:14 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Saša
[...]
Nekako mi se cini da je mislio na uzivanje susjeda u buci koja nastaje
testiranjem nove pedale u 5 ujutro a ne na njihovo cudjenje njegovom
hobiju... ;-)
Dodo Byrd
2013-09-18 11:58:40 UTC
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
Post by Saša
[...]
Mislim da smo se Saša i ja savršeno razumjeli i da nam stvarno ne treba tumač.
:)
kobac
:-)
Saša
2013-09-18 20:29:53 UTC
:)
Saša
2013-09-18 20:29:19 UTC
Otprilike tako. :)
Blajček
2013-09-16 06:58:45 UTC
On 15.09.2013 21:50, dodo_byrd wrote:

Post by dodo_byrd
To valjda svakome mora biti jasno.
Pri tome treba imati na umu da čovjek ne može pobjediti velike, ali
recimo da ih može natjerati da proizvode kopije njegovih proizvoda i da
od njih izvući nešto love ako im proda svoje patente.
Uopće nije riječ o pobjeđivanju. Samo kreneš nešto raditi i stvari se
poslože prema zakonima akcije i posljedice. Blago neiskusnima. Oni ulaze
u nove stvari i riskiraju da će uspjeti. Oni koji ne ulaze ni u šta, već
su odustali od uspjeha, već su gubitnici.
Post by dodo_byrd
Novac koji si potrošio za ovaj predivan hobi bi, vjeruj mi, potrošio i
ovako i onako, ali tada ne bi imao znanje, iskustvo i spravice koje danas
imaš.
... a i vrijeme isto tako.
Post by dodo_byrd
Svi oni koji ti govore kako je Boss bolji od tvojih sprava su zapravo
junferi koji još nisu imali snošaj s elektronikom, samo maštaju o tome
i kupuju porno časopise po music shopovima.
:-)
Dodo Byrd
2013-09-16 07:14:22 UTC
Post by Blajček
Post by dodo_byrd
[...]
Naravno da nije riječ o pobjedi. To je samo fraza korištena u skladu sa
našom sportskom kulturom.
No nitko ne može pretvoriti u posao baš sve što zna.
Hobi je vještina koju ne naplaćujemo, ali kroz nju gradimo sebe.
Iako je primjedba o neiskusnima na mjestu (parafraziraš bibliju) gubitnici su
oni koji rađe sjede pred telkom nego da vježbaju finu motoriku, a ne oni koji rade, a ne zarađuju.
Blajček
2013-09-16 07:43:29 UTC
Potpis
Saša
2013-09-16 13:59:34 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Na jednom DIY forumu sam procitao nesto ovakvo: "It ain't do it yourself
if you don't do it for yourself." :)

Danasnje drustvo u svemu trazi uporabnu, prakticnu i najvise razmjensku
vrijednost. Kad se kaze da je znanje moc, misli se zapravo na prakticno
znanje koje se moze brzo razmijeniti za novac. Ili, jos cesce na nase
znanje koje moze nekom drugom brzo donijeti novac.
dodo_byrd
2013-09-16 19:11:47 UTC
Naravno da nije rije=E8 o pobjedi. To je samo fraza kori=B9tena u skl=
adu sa
na=B9om sportskom kulturom.
No nitko ne mo=BEe pretvoriti u posao ba=B9 sve =B9to zna. Hobi je vj=
e=B9tina
koju ne napla=E6ujemo, ali kroz nju gradimo sebe. Iako je primjedba o=
neiskusnima na mjestu (parafrazira=B9 bibliju) gubitnici su oni koji =
ra=F0e
sjede pred telkom nego da vje=BEbaju finu motoriku, a ne oni koji rad=
e, a
ne zara=F0uju.
[...]
To je uvrije=BEeno razmi=B9ljanje, ali na sre=E6u postoje provsvjetljeni=
.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Saša
2013-09-16 13:54:02 UTC
Post by Blajček
[...]
Pa tako sam i ja siguran da ce moje pedale kad-tad doci do "pravih
gitarista", a lova ce naci put do mene. ;) Ako ne lova, onda slava, makar
i posthumno. ;)
Boris
2013-09-18 22:37:51 UTC
Opcija dva koju Bla spominje zapravo nije jedina alternativa opciji jedan.
Postoji naime i opcija tri, koje si se i ti dotakao, a to je HOBI. Ne
postoji
nikakav brand na svijetu koji može zamjeniti ono zadovoljstvo koje nakon
uspješno okončanog projekta upali u našim glavama lampicu na kojoj piše
"Znam, Hoću i Mogu".
Ja se sa nostalgijom sjećam vremena (kojih se i ti dobro sjećaš) kad se
ni na jednu od ovih opcija nije mislilo , nego je postojala samo opcija:
Samogradnja je jedini način da radnička klasa dođe do gitarskog efekta.
Nije bilo Behringera i Zoomare, nije bilo Music shopa, nije bilo
interneta i onlajn naručivanja i kreditnih kartica. Bilo je samo... ako
oćeš da gitara zavija i reži, lemilo u ruke i pali prste... :-)
Dodo Byrd
2013-09-19 05:48:49 UTC
Post by Boris
[...]
Donekle si u pravu, iako moja sjećanja vode više ka pojačalima nego li
efektima. Iz onog vremena se sjećam jednog jedinog lika koji je radio
fuzz pedalu. Mi ostali smo uglavnom prepravljali stare lampaške radio aparate
(uglavnom Philips i EI Niš) u gitarska pojačala.

No krajem sedamdesetih (ili je to već bio početak osamdesetih - ko će ga znati)
su iz Njemačke i Italije počeli stizat prvi Bossovi. Prije toga su se kao pedale viđali uglavnom selektori kanala, a sjećam se i ogromnog Morley Waha iz
vremena kada me sve to počinjalo zanimati. Ako me sjećanje ne vara onda je taj
Morley imao i nekakvu varijantu fuzza koja je imala zaseban prekidač sa strane.
A moguće je da sam to vidio i kasnije pa mi se samo vrijeme pomješalo. :)

Uglavnom vaši mornari su morali donositi te pedale u vrijeme kada se naša
generacija počela odljepljivat od roditelja.
Boris
2013-09-19 06:50:46 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Nije uopće stvar toliko u dostupnosti, tko je htio imati mogao je.
Rodje na 'privremenom' su iz Dojčlanda mogli donijeti što su htjeli...

Stvar je bila jednostavno u tome da su meni kao klincu i tinejđeru tada
sve te stvari bile jednostavno financijski nedostupne i pored toga što
su mi oba roditelja bila zaposlena i što mi stvarno ničega nije
nedostajalo. Nekako su mi priuštili prvu Picollo gitaru od Muzičke
Naklade ali Mengešicu sam morao zaradit radeći ljueti dok su se drugi
kupali, Čajavec od 50W u izlogu Foto-muzikalija je bio dalje od Marsa, a
sve što sam imao je mala knjižica koja se zvala "Instrumenti za VIS",
lemilo i puno volje i želje. Ne da nismo mogli sebi priuštit pojačalo
ili efekt, nego smo i otpornike, kondenzatore i tranzistore za
samogradnju skidali sa starih televizora i radioaparata...
Dodo Byrd
2013-09-19 08:18:44 UTC
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
I mi smo skidali elektroniku sa bačenih ploča, ali nisam imao dojam da smo
to radili zbog nedostatka love, više iz nekih reciklističkih pobuda. Šta ja
znam, takvo je bilo vrijeme. Još po nekakvim kutijicama imam te skalamerije
od onda. Kao trebat će možda jednom.

Kod mene je samo stari radio, stara je bila domaćica i nije baš da smo se
kupali u lovi, ali nismo ni oskudjevali. Uredno sam dobivao mjesečni džeparac,
a uz put sam znao zaraditi nešto para prodajući Polet ili tovareći cigle na
kamione na lokalnom skladištu građevnog materijala. Kasnije je kapnula i neka
plaćena svirka. Instrumente sam mjenjao kupujući i prodajući, i na taj način
nekad profitirao, nekad gubio, zapravo vječito nezadovoljan.
Žice i usne harmonike sam financirao sam, od džeparca, negdje od 16. godine pa
do danas. Stari je kad sam imao 17, nakon par mjeseci nagovaranja i moljakanja,
otišao sa mnom čak do Milana gdje smo kupili Yamahu FG340 Soul, koju i danas imam i ta gitara za mene ima izuzetnu emotivnu vrijednost.
Već tada sam, naime, odlučio da se želim baviti akustičnom glazbom, a ne kao svi ostalu u to vrijeme Novim Valom, iako nikada nisam bježao od struje. :)
Saša
2013-09-19 14:43:43 UTC
Vidim da ovdje na grupi ima ljudi koji se sjećaju i davnijih desetljeća
nego ja! Ali cini se da za ovakve stvari godine nisu vazne.
Dodo Byrd
2013-09-20 06:55:53 UTC
Post by Saša
Vidim da ovdje na grupi ima ljudi koji se sjećaju i davnijih desetljeća
nego ja! Ali cini se da za ovakve stvari godine nisu vazne.
Ovdje su ti uglavnom stare prdonje koji više nemreju fukat, ali mogu njatke
beskrajno dugo. Čast nekim mladcima koji uglavnom više ne navraćaju.
Saša
2013-09-19 14:58:41 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Ja sam poceo svirati u devedesetima i imao sam samo neku prastaru
akustaru domace proizvodnje prepravljanu sto puta. Nakon drugog razreda
srednje sam radio cijelo ljeto i kupio neku groznu kopiju les paula, ali
nisam imao pojacalo pa sam svirao na starom gramofonu. Kasnije sam prodao
gitaru i kupio pojacalo, ali nikad nisam imao istovremeno i jedno i
drugo! :) Ovo zvuci k'o iz jednog skeca Monty Pythona, ali je istina. :)

U to vrijeme nisam kod svojih poznanika vidjao nikakva pojacala osim Rudi
Cajavec, a od pedala su svi imali Boss (ako su uopce imali pedalu). Mene
su naucili kako napraviti overdrive od starog i neispravnog walkmana,
odnosno, u nedostatku takvog, onda i od ispravnog. :) Nalemio sam zice iz
kabla od gitare na one na koje je bila spojena glava walkmana, a na izlaz
walkmana pojacalo (gramofon). I jako je rondalo!

Prije nego sam nabavio elektricnu gitaru, znao sam kao pickup na akustari
koristiti dijelove iz glazbenih cestitki. Time samo mogao ozvuciti samo
tri zice, ali je to bio rokenrol! I bio sam jako zadovoljan jer je bio
moj vlastiti "izum". :) I nitko nije vjerovao da to tako radi! Mislim da
bi Jack White bio odusevljen takvim pristupom! :)

Vjerujem da u to vrijeme situacija i nije bila tako losa kao ranije, ali
ja sam bio u takvom okruzenju.
Boris
2013-09-19 18:40:16 UTC
Post by Saša
[...]
Mi smo overdrajv morali radit na prirodan način, bez ikakvih pedala,
Walkmana i sl. stvari, jednostavno bi odvrnuli volume do kraja!!!
Uostalom znaš li ti što je Walkman bio ranih osamdesetih, to je kao da
danas kažeš da bi raskupusao Samsung Galaxy ili iPhone da dobiješ efekt
za gitaru :-).
Dodo Byrd
2013-09-20 07:33:55 UTC
Post by Boris
[...]
Čini mi se da je u ono vrijeme walkman imao još veću vrijednost.

A sjećaš li se onih tranzistora, ja to zovem "pretečom walkmana" koji su
imali samo jednu, bijelu, slušalicu. Radilo se o radio prijemnicima, pa
nisi imao priliku birati glazbu. Zato su bili popularniji među sredovječnim
šljakerima koji su slušali vijesti i sport nego među nama klincima.
Boris
2013-09-20 07:48:59 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Da, to su nosili šljakeri na utakmice da mogu slušati prijenos dok prate
utakmicu. Tad je nogomet još uvijek bio sport.

Al' sjećam se kad mi je tetak iz Njemačke donio one tada jako popularne
slušalice u kojima je bio radio-aparat, imao je i onu teleskopsku antenu
pa sam kao svemirac hodao s tim čudom na ušima i drmusao glavom na
putu za školu. :-)
Dodo Byrd
2013-09-20 08:31:09 UTC
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
Ha, ha, i meni je teta iz Njemačke dofurala jedne takve, žute, ali sam ih
zapravo nosio samo po doma jer su fakat izgledale grozno. Obično sam na njih
slušao one kasne glazbene emisije poput "S domaće pop scene" ili "Po vašem
izboru" i slično, dok su starc i spavali u sobi do. :)
Dodo Byrd
2013-09-20 07:30:26 UTC
Post by Saša
Post by Dodo Byrd
[...]
Devedesete su već otvorile granice, i iako su domaći music shopovi bili
uglavnom lihvarski skupi ipak su neke stvari postale dostupnije običnim
smrtnicima. Naravno bilo je to vrijeme kada su plaće drastično pale i kada su
ljudi sve češće ostajali bez posla, no još se moglo dobro raditi sa glazbom i
postojao je još nekakav entuzijazam (ili mi se samo čini jer sam tada bio još
relativno mlad). Bilo je u to vrijeme još uvijek u svakom kvartu po par RTV servisa u kojima si uvijek mogao naći entuzijasta koji je bio spreman radom ili
savjetom pomoći oko gradnje raznih geđeta ili rješenja.

U to vrijeme je i informatika otvorila svoja vrata multimediji i bilo je
dovoljno imati običan PC sa zvučnom karticom da već možeš nešto kemijati,
snimati, miksati i sl.

Ako netko kaže da su osamdesete bile značajne zbog Novog Vala, onda su
devedesete bile značajne upravo zbog otvaranja mogučnosti da svatko nešto
snimi bez upotrebe skupih studija. To je, istina bog, rezultiralo
hiperprodukcijom, ali i otvorilo mogućnost da snimljena glazba više ne bude
elitistički sport, što je naravno izazvalo revolt Parnog valjka.
Post by Saša
[...]
Devedesetih je tu bilo Čajeveca, ali i Gitakorda, Rolandovih cuve-ova i nekih
Yamaha sa potovima koji su imali motore i mogučnost programiranja. Ako se
dobro sjećam u Muzičkoj nakladi su prodavali nekakva Njemačka pojačala. Mislim
da su se zvala Regent ili tako nekako. Jedno takvo je neko vrijeme bilo i kod
mene doma, iako se više ne sjećam čije je bilo. Koristili su se prastari
Marshalli i Fenderi, a i osobno sam posjedovao (ali to je bilo još u osamdesetim) VOX AC30 koji sam prodao kad sam se oženio.
Naravno devedesetih je već postojao čitav niz pedala i multiefekata na tržištu.
Post by Saša
[...]
Nije ti palo na pamet da spojiš dvije čestitke, svaku za po tri žice? :)

Takvih eksperimenata je bilo bezbroj. Moja najdraža već spominjana Yamaha
je bila sjajan poligon za isprobavanje raznih rješenja.
Saša
2013-09-20 10:43:51 UTC
Post by Saša
[...]
Meni se cini da su devedesete bile dosta lose vrijeme, bar za one koji
nisu odrasli na iskustvima sedamdesetih i osamdesetih. Nekako su se
zaboravile stare vjestine i dobri obicaji, a nije se jos naucilo nove
lekcije. Meni je i glazba devedesetih, bar kod nas, savrsen primjer te
"rupe" devedesetih, bar prve polovice devedesetih.
Post by Dodo Byrd
Nije ti palo na pamet da spojiš dvije čestitke, svaku za po tri žice? :)
Je. Problem je bio kako ih ucvrstiti. Moralo se staviti direktno na zice.
Imao sam jako cudnu i prepravljenu gitaru na kojoj su zice bile ucvrscene
na nekom limu na dnu tijela, a kobilica je bio komad metala s utorima
preko kojeg su zice bile nategnute. Na to bih direktno stavio "pickup",
ali nisam se usudio busiti po gitari pa sam onda lijepio gore. Nije se
dalo bas dobro napraviti na taj nacin i cesto je otpadalo od vibracija.
To zapravo i nije bilo neko trajno rjesenje. Koristio sam ga povremeno
kad sam bio ljut i zelio zivcirati starce i susjede. :)
Dodo Byrd
2013-09-20 11:32:29 UTC
Post by Saša
Post by Dodo Byrd
[...]
Devedesete su bile godine u kojima je rock definitivno umro, ali bilo je tu
vrlo značajnih događanja u glazbi. Prije svega domaća dance scena, koja nije moj fah, a naslutio sam da nije ni tvoj, i koja se izrodila upravo iz "kućne radinosti" koju je omogučila informatička multimedijalna revolucija. Iz moje
perspektive, u revolucionarnom smislu, dance devedesetih je rame uz rame novom
valu osamdesetih ili rocku šezdesetih.

Naravno o ukusima tu nećemo.

Na svjetskoj sceni se nakon godina dominacije električne i elektronske glazbe
konačno vratila i etablirala akustičarska glazba i pojavila se kao povratak
korijenima etno i world scena.

Ne znam koliko pratiš akustiku, ali devedesetih je bilo svega nekoliko
proizvođača eketroakustičnih gitara. Prije svega Ovation, te Yamaha i Takamine.

Danas ne samo da nema proizvođača koji u svojoj gami nema nekoliko različitih
vrsta elektroakustičnih gitara, nego je svakim danom primjetno sve više
opreme, instrumenata, pojačala, geđeta i inih drangulija vezanih upravo uz akustiku.
Post by Saša
Post by Dodo Byrd
[...]
Da, tipična konstrukcija jazz, odnosno archtop gitara. :)
Nije ti palo na pamet da čestitku staviš direktno pod kobilicu (između
drveta i kobilice). Nema bušenja. Danas postoje piezzo elementi građeni upravo za takvu instalaciju.
Vidi:

http://www.shadow-electronics.com/viewpro.html?lang_id=&id=219
Saša
2013-09-20 13:51:20 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Ocekivao bi covjek da se iz te kucne radinosti izrodi nesto "opakije" sto
bi opjevalo ili "napalo" to sivilo glupih i "bolesnih" godina, kao sto je
npr. punk nastao na zapadu u vrijeme najgoreg ekonomskog sivila. Umjesto
toga domaći dance je bio isprazan kao i samo to vrijeme. Ante Perković je
to lijepo opisao u svojoj knjizi "Sedma republika (pop kultura u Yu
raspadu)".
Post by Dodo Byrd
[...]
Na zapadu je mozda bilo i ok. Ja sam u to vrijeme slusao drugacije stvari
(zapravo i sada slusam). Recimo ono sto se dogadjalo u Seattleu pocetkom
devedesetih, a bilo je zapravo logican nastavak nekih glazbenih pravaca
iz sedamdesetih i osamdesetih. Samo kod nas i nije bilo nesto zivo.
Post by Dodo Byrd
[...]
Nisam bio toliko pametan. :) Tada nisam imao pojma kako to uopce
funkcionira, ali sam imao dovoljno slobodnog vremena i bio sam dovoljno
"ocajan" da probam. Prvo sam probao stavljati na drvo ispod zica, unutar
gitare, ali tako naravno nije radilo dobro. Onda sam stisnuo direktno
gore na zice. :) Iako, to je bila dosta velika okrugla plocica, taman da
pokrije tri zice i ne znam kako bih je stavio ispod kobilice. Trebalo bi
tu dosta alata i znanja, a to mi je tada falilo. :)

Sjecam se da se i u to vrijeme (pocetak devedesetih) pricalo o nekim
likovima koji posudjuju od gitarista Bossove i Ibanezove pedale, da ih
rastavljaju i onda iscrtavaju sheme i rade kopije. Da nije bilo takvih
frikova, ne bi ni danas bilo toliko dostupnih shema. Ja sam zadnjih
godina otvarao neke pedale od Behringera, Bossa i Seymour Duncana. U
svima je sve izrazito integrirano i koriste se uglavnom smd komponente
tako da je tesko stvari "snimiti". Jedino sam kod Proco Rata mogao stvari
pratiti. Tamo je sve napravljeno na "starinski" nacin :) Ali danas i nema
neke izrazite potrebe za tim jer je na Internetu dostupno brdo materijala.
Ali zanimljivo mi je usporedjivati s onim sto sam radim. Po raznim
forumima se moze citati o tome kako ove danasnje pedale nisu ni do
koljena onima iz sezdesetih, sedamdesetih i osamdesetih. Prica se i o
vintage mojo komponentama. Kad neko vrijeme to sam radis i proucavas,
mozes skuziti da je dobar dio toga glupost, ali u nekim slucajevima ima i
puno istine. Cesto se ta istina krije u necem drugom, a ne u onome sto
vecina gitarista misli i oko toga gradi mitove. :)
Dodo Byrd
2013-09-23 06:47:56 UTC
Post by Saša
[...]
Ovo "opakije" govori da ti te stvari promatraš kroz prizmu osobnog ukusa i
afiniteta.
Da se ne bi krivo razumjeli, dance nikako nije ni moj izričaj, ali pokušajmo
se malo odmaknuti od osobnih afiniteta i gledati glazbu kao disciplinu, kao
notni zapis ili jednostavno obrtničku vještinu. Onako bez emocija, čisto
intelektualno.

'93. - Neno Belan izdaje, defakto prvi dance album, "Vino noći". Album je za
ono vrijeme, svjež, poletan, plesan, jednom rječju sa stajališta struke
odličan.
Pojavljuju se ET i Colonia kao predvodnici cijelog pokreta. Tu je i vrlo
zanimljiva Kasandra. Ivana Banfić od svadbarske pevaljke, poput princa žapca
doživljava značajnu metamorfozu. Dreletronic, kao nevjerovatno duhovit projekt,
radi nešto sasvim novo i do tada rezervirano samo za privatne partije. Tu je još cijeli niz više ili manje značajnih imena.

Usporedbe radi pogledajmo Novi Val - Sve se svodi na tri značajna banda Azra,
Film i Haustor. Iako generacijski pripadaju Novom Valu Prljavci su svoj zenit
doživjeli upravo u devedesetima (iako bi mi možda rađe hrjeli da nisu). Svi
ostali bandovi, sa časnim izuzetkom Animatora koji su ionako bili drugačiji od
svih, su zapravo bili one hit bandovi. Još ne treba smetnuti s uma činjnicu da
su osamdesetih pravi vladari Yu scene bili Zdravko Čolić, Novi Fosili i Lepa
Brena koliko god mi to ne htjeli priznati.

No u devedesetima nije postojao samo dance.
Bio je tu cijeli niz projekata, manje ili više značajnih za "dobru glazbu"
na ovim prostorima. Pa tako imamo "Daleku obalu", svirački izuzetno jednostavan, ali beskrajno šarmantan band sa bar desetak evergreen pjesama.

Pa afirmacija Livia Morosina kao jednog fantastičnog autora. Njegov prvijenac
sa Vitasovićem spada među najurbanije albume na ovim prostorima.

Da ne dužim već je i Kobac spomenu cijeli niz "značajnih" imena.

Iz moje perspektive nikako ne bih devedesete tretirao kao promašene godine.

Antu Perkovića nisam čitao, ali sam čuo nešto njegove glazbe. Mogu samo reči da
danas svatko može napisati knjigu. To je naravno dobro, ali povećava pritisak
na čitetalja kako bi sam mogao razlučiti što je dobro, a što ne.
Ne volim kritičare, jer daleko lakše je kuditi ili hvaliti tuđi rad nego li
sam stvoriti nekakvu vrijednos. Glazba Ante Perkovića je najbolji dokaz za to.

Iako sam sebe smatram rokerom, tijekom godina sam naučio da mnogi
roker kod nas zapravo ima strašno izražen onaj seljački gen u kojem slavi
svoju glazbu kao nešto uzvišeno, dok sve ostalo gleda potcjenjivački.
To je ista ona seljačka opijenost koju vidim u vozačima narodnih kola, naročito
TAS-ovog Golfa dvojke. :)
Post by Saša
Post by Dodo Byrd
[...]
Vidiš, meni je baš ta Seattle scena iz devedesetih bila previše patetična da
bih je iole ozbiljno shvatio. Ok, bilo je tu odličnih uradaka, ali iz moje
perspektive to je vrijeme kada je recentna Anglo-Američka glazba prestala biti
u fokusu mojih interesa. No to opet zalazi u sferu osobnih interesa i ulusa.
Post by Saša
Post by Dodo Byrd
[...]
Važno je da si bio očajan, ali i da si imao hrabrosti i drskosti probati naći
rješenje. To je ipak odredilo pravac tvog djelovanja. A imati cilj je jedina
važna stvar u našim životima. Bez cilja je sve "besciljno". :)
Post by Saša
[...]
To ljudi koji doma imaju stare i izraubane uređaje pokušavaju na njima zaraditi
koju kunu više.

Moja deviza je oduvjek bila "boj ne bije svijetlo oružje, već boj bije srce u
junaka". Drugim riječima: "oni koji imaju što za reči, to će i reči makar pri
tome koristili samo metlu." Naš prijatelj Jack White je pravi dokaz tome, a tu
je i nažalost nedavno preminuli JJ Cale.

Mojo komponenta je u glavi i prstima i o tome nema rasprave.
Saša
2013-09-23 10:01:33 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Ma dobro, ja mozda na sve to vise gledam socioloski nego glazbeno. Iako
sam i glazbeno pretjeran "puritanac" i tesko mi je slusati negitaristicku
glazbu. :)
Post by Dodo Byrd
[...]
Ima tu jos i EKV, Elektricni orgazam i neki drugi. Ne mogu na to gledati
kao oni koji su to u osamdesetima dozivjeli. Ja sam malo mladji i malo me
zivcira ta mistifikacija Novog vala, iako je ocito da je to ipak bilo
jako plodno razdoblje, ma koliko kratko trajalao. Od svih tih bendova
iskreno volim jedino Azru.
Post by Dodo Byrd
[...]
S tim se mogu sloziti. :) Ali knjiga je svejedno dobra i on se ne trudi
pokazati da njegovo misljenje ima neko objektivno znacenje. Vise je
napisana kao neki njegov vlastiti subjektivni "dnevnik" glazbe na ovim
prostorima u godinama kad mu je to bilo jako vazno.
Post by Dodo Byrd
[...]
Znam neke stare glazbenike koji kazu da kriticari postaju oni koji ne
uspiju nista nauciti svirati! :)

Ipak, ljuti me kad je glazba prazna i mlaka bez obzira koliko bila
tehnicki dobra. Cak i ako ja ne radim nista bolje od toga, mislim da imam
pravo to reci. Zapravo, ne radim glazbu jer ne mogu napraviti nesto
dovoljno dobro. Nezgodno je sto nekima to nije problem. Zapravo nije,
jednostavno ih nikad ne slusam. :)
Post by Dodo Byrd
[...]
Bilo je tu previse "magle", ali meni je recimo drago sto je ovih par jako
popularnih bendova svojom medijskom ekpozicijom uspjelo izvuci iz garaze
i neke manje popularne. Dosta toga ovisi o godinama. Ja sam u to doba imao
15 godina pa sam se drugacije prema tome odnosio nego netko tko je svirao
u osamdesetima. :) Ali opet nisam toliko ludio i mistificirao! :) Sjecam
se kako mi je u jednom trenutku popularnost Nirvane isla toliko na zivce
da sam odlucio da to vise uopce necu slusati i mijenjao sam "Nevermind"
kazetu za plocu Riblje corbe "Ujed za dusu". :)
:)
Dodo Byrd
2013-09-23 10:57:38 UTC
Post by Saša
Post by Dodo Byrd
[...]
Gledano sociološki, zamisli kako su naše bake i dede (ili američki bake i dede)
gledali na pojavu rock-a. Iz njihove evergreen perspektive su morali sociološki
užasno izgledati svi ti mladi ljudi sa zapuštenim frizurama i preglasnom
glazbom. Želim nametnuti mišljenje da je taj sociološki moment koji ljepimo uz
glazbu zapravo dokaz da starimo. :)
Post by Saša
Post by Dodo Byrd
[...]
EKV definitivno nije novi val. Pod novi val bi spadao Šarlo Akrobata, Orgazam i Idoli sa beogradske scene, ali oni su preko nove granice pa sam ih namjerno
izostavio aludirajući pri tome na teritorijalno ograničeniji prostor u
devedesetima.

Postoji naime gomila faktora koji su promjenili uvjete na glazbenom tržištu
devedesetih u odnosu na osamdesete. Naravno ovdje govorimo o bišem YU prostoru,
ograničenom zbog jezika.

Najvažniji faktor je svakako drastično sužavanje teritorija djelovanja, što je
rezultiralo činjenicom da "veliki bandovi" više ne mogu raditi velike turneje,
niti donositi velike prihode pa su se uglavnom raspali. Pojavilo se ekonomsko
razmišljanje o smanjenju troškova i sve se manje radilo koncerte, a sve se više
nastupalo po diskačima uz matricu. I to samo pjevač.

Iako se kod nas oduvijek zaziralo od povezivanja love i glazbe, ja sam nekako
prerastao to naivno dječje razmišljanje i sasvim mi je normalno da glazbenik
bude honoriran za svoj trud i vrijeme.

S druge strane osim što je Azra djelovala u isto vrijeme, ja zapravo nisam
sasvim siguran da su oni glazbeno pripadali novom valu. Zapravo, meni je Azrin
rad oduvjek zvučao više kao malo žešća šansona nego li novi val. Naravno mislim
na prva dva albuma.
Post by Saša
Post by Dodo Byrd
[...]
Ok, ako mi dopadne ruku pročitat ću. Ovako nisam kompetentan komentirati.
Post by Saša
Post by Dodo Byrd
[...]
Ima dosta takvih razmišljanja, ali ima tu i pomalo taštine. :)
U svakom slučaju prihvaćam kritiku samo onih koji imaju rezultate na istom
području rada iza sebe. Sve ostalo mogu biti više ili manje dobronamjerne
primjedbe.
Post by Saša
[...]
Hmmm, mogu u potpunosti razumjeti tvoj stav. I ja sam nekada tako razmišljao,
ali onda sam na nekim sasvim drugim područjima života došao do spoznaje da se
nitko nije rodio sa znanjem i iskustvom. No postoje ljudi koji jednostavno
imaju hrabrosti i drskosti da počmu raditi neki posao, kao ti sa pedalama.

Radost i veselje je u njihovim različitim iskustvima i primjenama tih
iskustava. Pa tako neki otkriju da od glazbe mogu zaraditi puno love i rade
glazbu koja se lako i brzo prodaje. Drugi otkriju da ih vlastiti razvoj kroz
glazbu vodi u neke drugačije svemire, pa se onda posvete glazbi koja ih sve
više ispunjava, ali je razumije sve manji broj ljudi. Naravnu između ovih
krajnosti je cijeli niz različitih stupnjeva izričaja i sudbina.
Post by Saša
Post by Dodo Byrd
[...]
To o čemu govoriš je odrastanje i to se svima nama dogodilo. Osobno sam se
zasitio gomile odličnih bandova koje danas ponekad slušam kad popijem u društvu
moje generacije, kao patetičnu uspomenu na našu mladost.
Jedini band kojega se nikada nisam zasitio i koji mi je nepresušan izvor
ispiracije su The Beatles. Ali i za njih postoje periodi kada ih slušam i kada
ih ne slušam.
kobac
2013-09-20 14:37:11 UTC
Post by Dodo Byrd
Devedesete su bile godine u kojima je rock definitivno umro, ali bilo je tu
vrlo zna
ajnih dogaanja u glazbi. Prije svega domaa dance scena, koja nije moj
fah, a naslutio sam da nije ni tvoj, i koja se izrodila upravo iz "kune
radinosti" koju je omogu
ila informati
ka multimedijalna revolucija. Iz moje
perspektive, u revolucionarnom smislu, dance devedesetih je rame uz rame novom
valu osamdesetih ili rocku aezdesetih.
Svaka cas danceu, ali koliko je bio jvalitetan tolko je i trajao.
Ali devedesete su afirmirale Pipse, Dinu, Gibonija,Songkillerse, Jinx...

To je ipak za kvalitetu vise od bilo cega s dance scene, osim eventualbo ET
i Colonije
Dodo Byrd
2013-09-23 06:54:31 UTC
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
Jesi li svjestan da se Novi Val, onaj isti o kojem se i danas ispredaju bajke
dogodio u manje od godinu dana.
Iako su neki bandovi trajali duže to više nije bio taj val, to su tada već bili
povratni valovi.

Jesi li svjestan da su Stonesi jedini band u povijesti koji traje toliko godina
a da je više od 50% originalnih članova u njemu.

Medijski radnici su skloni mistificirati svoj rad. O Novom Valu je u zadnjih
desetak godina snimljeno desetak filmova. Obrati pažnju kako se u svima njima
pojavljuje vrlo ograničen broj uvijek istih lica.
kobac
2013-09-23 16:14:49 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
Ma sve pet, ali ja ti pokusavam reci da su devedesete dale znacajnije
glazbene vrijednosti nego sto je dance.
O ukusima blabla ali nema te Kasandre koja se moze mjeriti s npr Dinom
Dvornikom.
Niti Senna M s npr Pipsima.

Kao da usporedjujes Dinamo i Bayern. Svom Dinamovim povrsinskom bljestavilu
unatoc.

To st su denseri napravili devedesetih biloi je vazno samo tada. Ovo sto su
napravili neki drugi vazno je i danas.
Dodo Byrd
2013-09-24 06:13:57 UTC
Post by kobac
[...]
Iz moje perspektive sve bitno što je Dino napravio se dogodilo u osamdesetim.
U devedesetim je to bilo bauljanje pijane posrnule zvijezde.

Za Pipse ne želim gubiti vrijeme. Beznačajan plagijatorski band, mračan i
dosadan do zla Boga. Karakteristično je za takve bandove da su infantilizirali
rock glazbu i pretvorili je u neslušljivu, pa su i najzaslužniji za današnji
status rocka u Hrvata.

Bilo je tu puno značajnijih imena. Najveći produkt devedesetih je svakako
Bambi Molesters, svijet je prepoznao njihovu vrijednost, no kod nas je normalno
da ih se uopće ne spominje. Držim da su i Jinksi veliki band iz
devedesetih, potom Gibo, već spominjana Daleka Obala. Livio Morosin je vrlo
značajan ali nažalost nedovoljno priznat autor. Čak je i Parni Valjak svoje
najbolje razdoblje imao u devedesetima.

No mislim da se nismo razumjeli oko dance-a. Rekoh da je dance značajan utoliko
da se sa njim otvorio prostor jeftinijim produkcijama i rješenjima. Do pojave
dance-a snimanje glazbe bilo je manje više rezervirano za probranu škvadru.
Nakon dance otvoren je prostor za jeftino snimanje koje si je svatko mogao
priuštiti. Negativno u tome je što se pojavila hiperprodukcija, ali s druge
strane pojavili su se neki siromašni genijalci koji prije nisu imali šanse.
Post by kobac
Kao da usporedjujes Dinamo i Bayern. Svom Dinamovim povrsinskom bljestavilu
unatoc.
Ne pratim nogomet i zaista ne znam kakva je razlika među navedenim klubovima.
Post by kobac
To st su denseri napravili devedesetih biloi je vazno samo tada. Ovo sto su
napravili neki drugi vazno je i danas.
To opet odlazi u krajnost osobnog ukusa i ograničengo promatranja. To što
mi ne slušamo dance, nisam ga slušao ni onda, ne znači da nije imao utjecaj na
događaje nakon svoje pojave.
Uostalom poslušaj rock produkciju prije pojave dance i danas. Mislim da ćeš
ostati iznenađen promjenom zvuka, dinamičke, pa i tema uostalom.
kobac
2013-09-24 17:26:27 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
[...]
Pa ne bih se slozio, meni je npr. Postar lakog sna sve samo ne infantilna
pjesma.
Zdenka i vanzemaljci, Mala fifica, Gume na kotacina... glazbeno i
ptodukcijski su mi miljama ispred petranica dance glazbe.
Post by Dodo Byrd
rock glazbu i pretvorili je u neslušljivu, pa su i najzaslužniji za današnji
status rocka u Hrvata.
Mislim da statusu rocka kod nas nista ne fali.
Post by Dodo Byrd
Bilo je tu puno značajnijih imena. Najveći produkt devedesetih je svakako
Bambi Molesters, svijet je prepoznao njihovu vrijednost, no kod nas je normalno
da ih se uopće ne spominje.
Instrumental bendovi nikad nisu ni imali neku siroku popularnost. Ali ih
vole reziseri i jingle makeri. Nitko notmalan nece Molestersima negirati
kvalitetu Ne slusam ih osim slucajno, bas kao sto sam i dance slusao
onoiliko koliko nisam mogao izbjeci na radiju i tv, ali kad pricamo o
kvaliteti onda se iz aviona vidi na koju stranu vaga preteze.
Dance je elektronska Rozga.
Post by Dodo Byrd
[...]
Samo krenuli smo od toga sto su novo dale devedesete a ne kako su ih vec
afirmiranii glazbenici prezivjeli. Za sve nabrijane se slazem s tobom.
Post by Dodo Byrd
[...]
S tim da je u najvecem broju slucajeva jeftino snimanje rezultiralo glazbom
koja zvuci upravo tako, jeftino. Kao bizuterija, na prvi pogled cak moze
izgledati simpaticno ali brzo skuzis da je bezvrijedno.
Post by Dodo Byrd
Negativno u tome je što se pojavila hiperprodukcija, ali s druge
strane pojavili su se neki siromašni genijalci koji prije nisu imali šanse.
Osim ekipe iz ET-a i Colonije, ne vidim nikog drugog ko bi makar izdaleka
mogao dobiti atribut genijalan. A i za ove nisam bas siguran...
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Kao da usporedjujes Dinamo i Bayern. Svom Dinamovim povrsinskom bljestavilu
unatoc.
Ne pratim nogomet i zaista ne znam kakva je razlika među navedenim klubovima.
Ni ja ga ne pratim. Opca kultura.
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
To st su denseri napravili devedesetih biloi je vazno samo tada. Ovo sto su
napravili neki drugi vazno je i danas.
To opet odlazi u krajnost osobnog ukusa i ograničengo promatranja. To što
Pa nije, phesme ovih drugih iz tog doba vrte se i dandanas, densere (na
srecu) cujes samo u emisijama tipa Dance - 20 godina poslije.
Post by Dodo Byrd
[...]
Promijenila bi se i bez dancea. Poslusaj Chucka Berryja, pa Hendrixa i
Zeppeline, pa npr. RHCP.
A sve prije devedesetih. Kakoni tako i kod nas.
Poslusaj prve albume Bihelog Dugmeta i posljednje. Dva svijeta.
Boris
2013-09-24 18:19:10 UTC
Ne bih se složio, al' nema veze.
Dodo Byrd
2013-09-25 05:55:18 UTC
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
[...]
Ne bih sad o ukusima, jer se definitvno nećemo složiti oko toga, ali glavni
problem tih pjesama je da su ih već snimili drugi bandovi i to dvadeset ili
trideset godina prije Pipsa.
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
rock glazbu i pretvorili je u neslušljivu, pa su i najzaslužniji za
današnji status rocka u Hrvata.
Mislim da statusu rocka kod nas nista ne fali.
I tu se ne slažemo, ali je besmisleno raspravljati o ukusima. Ima li i jedna
značajna rock pjesma snimljena u zadnih deset, petnaest godina u Hrvata. To
je dovoljno reči o statusu rocka u nas.
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
I ovdje imamo potpuno oprečna mišljenja. "Leb i sol", uglavnom instrumentalni
band, je imamo neusporedivo veću popularnost i važnost. Moje je mišljenje da
Molestersi ne zaostaju ni milimetra za Lebovcima, ako u nekim segmentima nisu
čak i bolji. Slično je i sa Smakom koji je, iako je imao pjevača, ipak bio
medij za komunikaciju RM Točka i njegove gitare sa publikom.

Dance i Rozga nemaju nikakve veze jedno s drugim. Po meni je Dance daleko
bliži Elvisu nego li Rozgi. Rozga je čisti narodnjak za idiote.
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
Osim Valjka svi ovi nabrojani su bandovi devedesetih. A i Valjak je u
devedesetim dolaskom Marijana Brkića sasvim promjenio svoj dotadašnji izričaj
pa se opet radi o nečem sasvim novom. Isto kao i Dugme početkom osamdesetih.
Svi ostali afirmirani glazbenici su se počeli baviti prostitucijom. Vidi
Kazalište, Pađen band, 4 asa i ostalo.
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
Kako rekoh dogodila se hiperprodukcija, ali je kvantiteta izrodila neke
antologijske radove koje u predance periodu ne bismo ni imali prilike čuti.
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
Ograničen si. Kada sam spomenuo hiperprodukciju i jeftino snimanje nisam mislio
samo na dance.
No kad već inzistiraš, meni su i ET i Colonija, i spomenuta Kasandra, pa čak i
I Bee bolje i sočnije od npr. Madone iako je ona, iskreno ne znam zašto,
proglašena kraljicom popa.
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
[...]
No comment.
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
[...]
Hmm, to što ti ne slušaš ne znači da se ne vrte. Iako to velim s gnušanjem,
probaj poslušati npr. Narodni radio, a neke lokalne radio stanice neću ni
spominjati.
Naravno, poslije bitke su svi generali.
kobac
2013-09-26 15:10:37 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
[...]
Afrika, Peti element, duet s Josipom L., Jace manijace, Mislis da sam
blesav, Ella EE...
sve su zi stvari iz devedesetih koje mozes cuti na raznorazlicitim radio
stanicama, pa i na Narodnom.
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
Neke jesu neke nisu. Ako cemo se gadjat s plagijatima malo tko ce ostati.
Imao si svojevremeno zadarski band Forum, koji je svirao valjda iskljucivo
samo covere. Nisam bio njihov fan, ali na kvaliteti im se nije moglo
prigovoriti. Pipsi su takodjer kvalitetan band i to ce ti reci i
strucnjaci. Koga su pokralli u onoh stvari koju su snimili s Rundekom?
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
Ima ih preko nekoliko. Ukucaj u google "Mala antologija hrvatskog rocka" pa
kreni otuda.
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
To nije sporno. Ali je i iznimka koja potvrdjuje pravilo. Opet ti kazem da
nisam sro nikog tko bi Molestersima zanijekao kvalitetu. Nisam siguran ali
mislim da su pokupili i neke Porune i/ili Crne Macore.
Post by Dodo Byrd
Dance i Rozga nemaju nikakve veze jedno s drugim. Po meni je Dance daleko
bliži Elvisu nego li Rozgi. Rozga je čisti narodnjak za idiote.
Moras mi dati neki primjer, neku pjesmu, jer kad kazes Elvis pada mi na
pamet barem 10 besmrtnih stvari, a kad kazes hrvatski dance, pada mi na
panet povrsna kicasta na prvu loptu muzika. Kukuruza.
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
Svako normalan se mijenja kroz godine. Jedino sto mislim da je pretenciozno
preveliki utjecaj na to pripisivati danceu. Ja ga ne cujem, pogotovo ne kod
Brkca. Ako imas neki primjer konkretne pjesme, volio bih cuti.
Post by Dodo Byrd
Svi ostali afirmirani glazbenici su se počeli baviti prostitucijom. Vidi
Kazalište, Pađen band, 4 asa i ostalo.
To stoji.
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
A to su...?
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
Jeftino snimanje su donijeli PC-i, Na danceu se zo brze reflektiralo jer si
uz Cakewalk ili Cubase mogao napraviti i snimuti stvar a da nemas band.
Post by Dodo Byrd
No kad već inzistiraš, meni su i ET i Colonija, i spomenuta Kasandra, pa čak i
I Bee bolje i sočnije od npr. Madone iako je ona, iskreno ne znam zašto,
proglašena kraljicom popa.
Ovo pak ja necu komentirati.
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
[...]
Slusam preko nekoliko lokalnih stanica i ni s od densa devedesetih
Ne kuzim ali nema veze. Slazemo se da se ne slazemo.
Boris
2013-09-26 18:17:25 UTC
Post by kobac
Slazemo se da se ne slazemo.
Prateći vašu konverzaciju imam nekakav blesavi osjećaj da se ne slažete
jer uopće ne raspravljate o istoj stvari.

Već negdje u prvoj trećini rasprave ste krenuli svaki svojm putem, i sad
ti tvrdiš da danas jabuke više nisu kao nekad ne a Dodo tebi kaže da
nemaš pojma jer je teletina definitivno ista kao što je i bila nekada. :-)
Blajček
2013-09-16 06:52:23 UTC
Post by Saša
Post by Blajček
[...]
Aj ti meni pokloni jednu, a ja ću tebi poklonit 200 kuna.
Dobar si! :-)
Dodo Byrd
2013-09-16 07:15:36 UTC
Mislim da je kolega već naveo da ga vrijeđa potcjenjivanje truda i znanja.
Blajček
2013-09-16 07:44:36 UTC
Ah, nisam htio podcjenjivati. Samo sam možda naveo krivu cijenu. :-P
Dodo Byrd
2013-09-16 07:50:31 UTC
Aj ti meni pokloni jednu, a ja �u tebi poklonit 200 kuna.
Mislim da je kolega ve� naveo da ga vrije�a potcjenjivanje truda i znanja.
Ah, nisam htio podcjenjivati. Samo sam mo�da naveo krivu cijenu. :-P
I mislio sam si, no s druge strane se čudim k'o pura dreku kaj će tebi pedale.
To se probudio mali konzument u tebi. Ni onu Yamahicu nisi znao koristiti. :)
Blajček
Kad mi ne trebaju.
Saša
2013-09-16 14:04:24 UTC
Post by Blajček
Aj ti meni pokloni jednu, a ja ću tebi poklonit 200 kuna.
Razmislt cu. Kad me poznanici pitaju koliko bi im naplatio izradu pedale
po narudzbi (pritom uglavnom ocekuju da je napravim besplatno i naplatim
samo dijelove), pada mi na pamet ovakvo definiranje cijene:

1. 300 kuna za dijelove;
2. 700 kuna za rad;
3. 500 kuna zato sto pedala grozno izgleda;
4. 500 kuna zato sto grozno zvuci;
5. 500 kuna zato sto nista ne valja;
6. 2500 kuna zato sto mi se ne svidja glazba koju narucitelj svira.

Ovako ne bih mogao razmisljati kad bih imao business i radio za lovu! :)

Naravno, uvijek se moze dogoditi da mi narucitelj ponudi dvostruko vecu
cijenu i onda skuzim da je "pravi roker" i napravim mu sve besplatno.
Blajček
Eto zašto meni pedale nisu potrebne :-)
Of
2013-09-13 10:58:20 UTC
Post by Saša
[...]
"
Hi! Yes I can do clone. But I dont use the brand name. So it may caled Cool
Cake or similar.

I can build it for 100$ shipping Included.
paypal
build time 3-5 days"

Odgovor iz Ukraine.