hum pojačala
(prestaro za odgovor)
Sinisa Platz
2015-03-09 10:31:59 UTC
Pozdrav!
Nakon dugog vrebanja na "njuskalu" nađoh rabljenu gitaru fender CD60 CE,
u vrlo dobrom stanju.
Problem je što kada gitaru spojim na pojačalo (microcube) postoji vrlo
iritantan zvuk (jel buzz, ili hum, ne znam, ali nije šum).
Zvuk nestaje/značajno se priguši kada rukom dodirnem masu pojačala ili
priključnog kabela ka gitari.
Pojačalo radi preko elektronskog adaptera 9V, i koliko znam, sekundar
adaptera je galvanski odvojen od strujne mreže, tako da uzemljenje
vjerojatno ne postoji.
Čudno mi je što kad u pojačalo uključim drugu akustičnu gitaru sa
(naknadno montiranim) elektromagnetskim pickupom (ebay, cca 8$) hum/buzz
je znatno manje izražen, gotovo nečujan.
Sumnjao sam na priključni kabel za instrument (ebay 2$), pa sam kupio
"brandirani" kabel Yamaha za 6$, no problem je potpuno isti.
Električar sam, pa znam da za uzemljenje trebam spojiti masu pojačala na
uzemljenje na utičnici, no pitam, ima li još neki praktičniji način da
ne spajam posebno treću žilu na masu pojačala...
Dodo Byrd
2015-03-09 11:25:19 UTC
Post by Sinisa Platz
[...]
Nisam siguran da će ti uzemljenje pomoći ...

Inače baš ne volim Fender akustare i to je po meni uvijek najgori mogući
odabir, al' ljudi eto vole ime Fender i kupuju to smeće k'o sumanuti.
Da se razumijemo sasvim drugačije mislim o električnim gitarama.

... moguće je da si eq na gitari boostao do kraja. Na akustarama se to
nikada ne radi čak ni kada imaš 100 klasa bolji instrument od Fendera.

Eq na elektro akustičnoj gitari treba biti oko sredine, i samo volume se može
otfrljiti do kraja. Naročito su osjetljivi viskoi tonovi koji kada se boostaju
do kraja stvarno rade iritantan šum. Ako je to i tvoj slučaj, stavi eq na
sredinu i vidi što će se dogoditi.

Ako šum ne prestane kada spustiš eq onda je moguće sljedeće:

Ne znam da li si prekontrolirao spojeve na samoj elektronici, izlaznom konektoru, piezzo elementu u samoj gitari. Često se na tako jeftinim gitarama
stavljaju jeftini konektori koji sami po sebi stvaraju problem.

Problem mogao biti i u preampu na gitari. Možda je čak ipiezzo oštećen ...
Tko zna zašto je lik prodavao gitaru?

Anyway za nešto više od 200 kuna kupiš u glazbenoj kutiji cjeli set (piezzo,
preamp, kutija za bateriju i konektor) i sve skupa zamjeniš. Ovo je isprobano
i radi stvarno super:
http://www.glazbena-kutija.hr/grupe_proizvoda/gitare/pickup-ovi/3411/14/214

Trebao bi probati spojiti tu gitaru na neko drugo pojačalo spojeno na
neku drugu utičnicu. Npr. frendovo pojačalo spojeno u frendovoj kući.

Nekako slutim da će rezultat biti isti, ali ja bih probao.
Dodo Byrd
2015-03-09 11:29:42 UTC
Post by Sinisa Platz
[...]
Ne znam koliko si para dao za Fendera, ali za ispod dva soma si mogao dobiti
nekoliko klasa bolje instrumente:

http://www.njuskalo.hr/gitare/yamaha-cpx-700-2500-kn-oglas-14485209

http://www.njuskalo.hr/gitare/epiphone-oglas-14504476

http://www.njuskalo.hr/gitare/yamaha-f-340-akusticna-gitara-futrola-stimer-oglas-10280309

http://www.njuskalo.hr/gitare/takamina-gitara-oglas-12564291

http://www.njuskalo.hr/gitare/ovation-applause-oglas-6224432

itd
Dodo Byrd
2015-03-09 11:31:41 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Sinisa Platz
[...]
A ovo je definitivno trenutni best buy u Hrvatskoj.

Sjajan instrument sa vrhunskom elektronikom za stvarno smješne novce:
http://www.njuskalo.hr/gitare/epiphone-el00-vint-sunburst-oglas-13416161
BBB
2015-03-09 11:58:35 UTC
On Mon, 9 Mar 2015 04:31:41 -0700 (PDT), Dodo Byrd
Post by Dodo Byrd
Post by Dodo Byrd
Post by Sinisa Platz
Pozdrav!
Nakon dugog vrebanja na "njuskalu" nađoh rabljenu gitaru fender CD60 CE,
u vrlo dobrom stanju.
Problem je ąto kada gitaru spojim na pojačalo (microcube) postoji vrlo
iritantan zvuk (jel buzz, ili hum, ne znam, ali nije ąum).
Zvuk nestaje/značajno se priguąi kada rukom dodirnem masu pojačala ili
priključnog kabela ka gitari.
Pojačalo radi preko elektronskog adaptera 9V, i koliko znam, sekundar
adaptera je galvanski odvojen od strujne mreľe, tako da uzemljenje
vjerojatno ne postoji.
Čudno mi je ąto kad u pojačalo uključim drugu akustičnu gitaru sa
(naknadno montiranim) elektromagnetskim pickupom (ebay, cca 8$) hum/buzz
je znatno manje izraľen, gotovo nečujan.
Sumnjao sam na priključni kabel za instrument (ebay 2$), pa sam kupio
"brandirani" kabel Yamaha za 6$, no problem je potpuno isti.
Električar sam, pa znam da za uzemljenje trebam spojiti masu pojačala na
uzemljenje na utičnici, no pitam, ima li joą neki praktičniji način da
ne spajam posebno treću ľilu na masu pojačala...
[...]
Mislim da sam skužio tvoju poruku: najefikasniji popravak njegove
gitare je kupovina jedne od preporučenih! Genijalno! :):):) Toga se
rijetko tko može sjetiti ... :):):):)
Dodo Byrd
2015-03-09 12:19:02 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Dodo Byrd
Post by Sinisa Platz
[...]
Potpuno krivo si shvatio. Primjer gitara je za neke eventualne buduće žrtve
okrutnih Bogova Marketinga.

Ovoj mladoj žrtvi koja je otvorila temu više nema pomoći. Upala je u
vječiti Fenderov limb iz kojeg nema izlaza. :)

Željeti Fender akustičnu gitaru je isto kao i željeti kurvu zaraženu aidsom.
Malo nastrano, al' postoji. :)
BBB
2015-03-09 14:04:34 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Dodo Byrd
Post by Sinisa Platz
Pozdrav!
Nakon dugog vrebanja na "njuskalu" nađoh rabljenu gitaru fender CD60 CE,
u vrlo dobrom stanju.
Problem je ±to kada gitaru spojim na pojačalo (microcube) postoji vrlo
iritantan zvuk (jel buzz, ili hum, ne znam, ali nije ±um).
Zvuk nestaje/značajno se prigu±i kada rukom dodirnem masu pojačala ili
priključnog kabela ka gitari.
Pojačalo radi preko elektronskog adaptera 9V, i koliko znam, sekundar
adaptera je galvanski odvojen od strujne mreµe, tako da uzemljenje
vjerojatno ne postoji.
Čudno mi je ±to kad u pojačalo uključim drugu akustičnu gitaru sa
(naknadno montiranim) elektromagnetskim pickupom (ebay, cca 8$) hum/buzz
je znatno manje izraµen, gotovo nečujan.
Sumnjao sam na priključni kabel za instrument (ebay 2$), pa sam kupio
"brandirani" kabel Yamaha za 6$, no problem je potpuno isti.
Električar sam, pa znam da za uzemljenje trebam spojiti masu pojačala na
uzemljenje na utičnici, no pitam, ima li jo± neki praktičniji način da
ne spajam posebno treću µilu na masu pojačala...
[...]
Mislim da sam skuľio tvoju poruku: najefikasniji popravak njegove
gitare je kupovina jedne od preporučenih! Genijalno! :):):) Toga se
rijetko tko moľe sjetiti ... :):):):)
Potpuno krivo si shvatio. Primjer gitara je za neke eventualne buduće ľrtve
okrutnih Bogova Marketinga.
Ovoj mladoj ľrtvi koja je otvorila temu viąe nema pomoći. Upala je u
vječiti Fenderov limb iz kojeg nema izlaza. :)
®eljeti Fender akustičnu gitaru je isto kao i ľeljeti kurvu zaraľenu aidsom.
Malo nastrano, al' postoji. :)
OK, nisam nikad imao posla s Fender akustarom, ali naprosto ne
vjerujem da je to tolika nepoznanica pa da ne umiju načiniti korektnu
tamburu. Tommy Emmanuel pak tvrdi da je njemu sasvim svejedno tko je
napravio gitaru i da je koncerte znao svirati na gotarama koje je znao
kupiti za 50$ u obližnjem dućanu. Nekako sumnjam da Fender ne može
napraviti gitaru koja daje suvisli zvuk i da se može pošteno
naštimati. Barem to, ne mora imati epohalni zvuk ... ima boljih i
lošijih gitara, OK, ali baš da je Fender takvo smeće teško mi je
povjerovati .. ponavljam, nisam nikad imao u rukama akustični Fender
ali mi je teško za povjerovati da su te gitare tako loše ... obično
sam svirao na jeftinijim gitarama, i znam da je jedna kupljena u
Rusiji (klasična) imala tako dobar zvuk da je bilo za ne povjerovati a
koštala je 30 $ kad je bila kupljena. Svirao sam ne nekim Framus
gitarama, Godin ako se sjećam točno i sve su bile OK ali ni jedna da
je baš turbo loša ili dobra ... to ipak dosta ovisi o subjektivnoj
procjeni pa vjerujem i Fender gitare ...
dodo_byrd
2015-03-09 16:42:34 UTC
Post by BBB
Potpuno krivo si shvatio. Primjer gitara je za neke eventualne budu=C4=
=87e =
Post by BBB
=C4=BErtve
okrutnih Bogova Marketinga.
Ovoj mladoj =C4=BErtvi koja je otvorila temu vi=C4=85e nema pomo=C4=87=
i. Upala je u
Post by BBB
vje=C4=8Diti Fenderov limb iz kojeg nema izlaza. :)
=C2=AEeljeti Fender akusti=C4=8Dnu gitaru je isto kao i =C4=BEeljeti=
kurvu zara=C4=BEenu =
Post by BBB
aidsom.
Malo nastrano, al' postoji. :)
OK, nisam nikad imao posla s Fender akustarom, ali naprosto ne
vjerujem da je to tolika nepoznanica pa da ne umiju na=C4=8Diniti kor=
ektnu
Post by BBB
tamburu. Tommy Emmanuel pak tvrdi da je njemu sasvim svejedno tko je
napravio gitaru i da je koncerte znao svirati na gotarama koje je zna=
Post by BBB
kupiti za 50$ u obli=C5=BEnjem du=C4=87anu. Nekako sumnjam da Fender =
ne mo=C5=BEe
Post by BBB
napraviti gitaru koja daje suvisli zvuk i da se mo=C5=BEe po=C5=A1ten=
Post by BBB
na=C5=A1timati. Barem to, ne mora imati epohalni zvuk ... ima boljih =
Post by BBB
lo=C5=A1ijih gitara, OK, ali ba=C5=A1 da je Fender takvo sme=C4=87e t=
e=C5=A1ko mi je
Post by BBB
povjerovati .. ponavljam, nisam nikad imao u rukama akusti=C4=8Dni Fe=
nder
Post by BBB
ali mi je te=C5=A1ko za povjerovati da su te gitare tako lo=C5=A1e ..=
. obi=C4=8Dno
Post by BBB
sam svirao na jeftinijim gitarama, i znam da je jedna kupljena u
Rusiji (klasi=C4=8Dna) imala tako dobar zvuk da je bilo za ne povjero=
vati a
Post by BBB
ko=C5=A1tala je 30 $ kad je bila kupljena. Svirao sam ne nekim Framus=
gitarama, Godin ako se sje=C4=87am to=C4=8Dno i sve su bile OK ali ni=
jedna da
Post by BBB
je ba=C5=A1 turbo lo=C5=A1a ili dobra ... to ipak dosta ovisi o subje=
ktivnoj
Post by BBB
procjeni pa vjerujem i Fender gitare ...
Rusi su ina=C4=8De gradili vrhunske klasi=C4=8Dne gitare koje su cjenom =
bile i
70% jeftinije nego li primjerci iste kvalitete koji su dolazili sa zapad=
a.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Sava
2015-03-10 07:47:04 UTC
"dodo_byrd" wrote in message news:***@dominik-pc.sx76x.gigaset.net...

On Mon, 09 Mar 2015 17:41:07 +0100, dodo_byrd <***@gmail.com>
wrote:

Rusi su inače gradili vrhunske klasične gitare koje su cjenom bile i
70% jeftinije nego li primjerci iste kvalitete koji su dolazili sa zapada.
--
Ne znam o kojim gitarama govoriš i o kom vremenu. Jedine ruske gitare koje
sam video bile su one kao da su ih deca pravila, sa odvratnim vratovima
akustare tamo 80-tih recimo.
Dodo Byrd
2015-03-10 08:16:37 UTC
Post by Sava
[...]
Tu sam se malo krivo izrazio. Dakle Rusi su gradili gitare vrhunskog zvuka i od
odličnog drvata.
One su izgledale upravo kako veliš. Bile su prilično neudobne i neuredno
napravljene, ali su zvučale fantastično i moglo se s njima odraditi bilo kakav
koncert bez imalo srama što se tiče zvuka.
dodo_byrd
2015-03-09 16:41:07 UTC
Post by BBB
Potpuno krivo si shvatio. Primjer gitara je za neke eventualne budu=C4=
=87e =
=C4=BErtve
Post by BBB
[...]
Post by BBB
napraviti gitaru koja daje suvisli zvuk i da se mo=C5=BEe po=C5=A1teno=
na=C5=A1timati. Barem to, ne mora imati epohalni zvuk ... ima boljih i=
Post by BBB
procjeni pa vjerujem i Fender gitare ...
Ako pro=C5=A1vrlja=C5=A1 po prastarim postovima s ove grupe onda =C4=87e=
=C5=A1 vidjeti da ja
kao i Emmanuel zastupam stav da je svaki instrument ok.

Nije novost ni rjetkost da su ljudi kupovali jeftine instrumente koji
su zvukom i onim ne=C4=8Dim bili puno bolji nego li daleko razvikanija i=
mena.

Negdje '83. u JNA sam svjedo=C4=8Dio kako je jedna stratolika Menge=C5=A1=
Melodija
Solist prepi=C5=A1ala pravog pravcatog USA Stratocastera i za tri koplja=
.

Bla nam je ovdje pri=C4=8Dao o custom LP-u koji mu nikada nije legao iak=
o je
silno =C5=BEelio tu gitaru.

Ja naravno generaliziram kada govorim negativno o Fender akustarama.
Htio sam naglasiti da se za iste novce mo=C5=BEe dobiti puno kvalitetnij=
i,
trajniji i pouzdaniji instrument. Pa sam to i pobrojao.

BTW, Framus je bio jedan od vode=C4=8Dih njema=C4=8Dkih proizvo=C4=91a=C4=
=8Da gitara, svirao =

sam
na desetke njih i sve su bile vrhunski instrumenti. Jo=C5=A1 ni danas ni=
sam
pre=C5=BEalio Framus Sorento 112 koji sam svojevremeno prodao kako bih k=
upio
Ovationa.

Godin je vode=C4=87i kanadski proizvo=C4=91a=C4=8D gitara. Vrlo inovativ=
an i anvangardan
u svom graditeljstvu. Nisam svirao niti jednu lo=C5=A1u Godin gitaru iak=
o se
uglavnom radilo o elektri=C4=8Dnim i hibridnim elektroakustarama.
Posjedujem Simon&Patric Woodland Folk Pro iz Godinove porodice i svr=C5=A1=
avam
svaki puta kada sviram tu gitaru.

Dakle govorim upravo o tome. Fender je svoju slavu stekao sa Stratom,
Telcem, Mustangom, Jazz basom, Pecision basom, dakle elektri=C4=8Dnim gi=
tarama.
Na =C5=BEalost akustarama nikada nisu posvetili dovoljno pa=C5=BEnje, ia=
ko sam svirao
dvije dobre Fender akustare, ali to su bile gitare u cjenovnom rangu 10+=
=

kila
kuna.

Jeftini Fenderi jednostavno ulaze u vi=C5=A1i cjenovni rang samo zbog =C4=
=8Dinjenice =

da
imaju Fenderov logo, ali po svemu ostalom bi trebale biti jeftinije. I j=
jedina istina o kojoj svjedo=C4=8Dim. Moja naravno. :)

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
BBB
2015-03-09 21:30:40 UTC
Post by BBB
[...]
Ako prošvrljaš po prastarim postovima s ove grupe onda ćeš vidjeti da ja
kao i Emmanuel zastupam stav da je svaki instrument ok.
Nije novost ni rjetkost da su ljudi kupovali jeftine instrumente koji
su zvukom i onim nečim bili puno bolji nego li daleko razvikanija imena.
Negdje '83. u JNA sam svjedočio kako je jedna stratolika Mengeš Melodija
Solist prepišala pravog pravcatog USA Stratocastera i za tri koplja.
Bla nam je ovdje pričao o custom LP-u koji mu nikada nije legao iako je
silno želio tu gitaru.
Ja naravno generaliziram kada govorim negativno o Fender akustarama.
Htio sam naglasiti da se za iste novce može dobiti puno kvalitetniji,
trajniji i pouzdaniji instrument. Pa sam to i pobrojao.
BTW, Framus je bio jedan od vodečih njemačkih proizvođača gitara, svirao
sam
na desetke njih i sve su bile vrhunski instrumenti. Još ni danas nisam
prežalio Framus Sorento 112 koji sam svojevremeno prodao kako bih kupio
Ovationa.
Godin je vodeći kanadski proizvođač gitara. Vrlo inovativan i anvangardan
u svom graditeljstvu. Nisam svirao niti jednu lošu Godin gitaru iako se
uglavnom radilo o električnim i hibridnim elektroakustarama.
Posjedujem Simon&Patric Woodland Folk Pro iz Godinove porodice i svršavam
svaki puta kada sviram tu gitaru.
Dakle govorim upravo o tome. Fender je svoju slavu stekao sa Stratom,
Telcem, Mustangom, Jazz basom, Pecision basom, dakle električnim gitarama.
Na žalost akustarama nikada nisu posvetili dovoljno pažnje, iako sam svirao
dvije dobre Fender akustare, ali to su bile gitare u cjenovnom rangu 10+
kila
kuna.
Jeftini Fenderi jednostavno ulaze u viši cjenovni rang samo zbog činjenice
da
imaju Fenderov logo, ali po svemu ostalom bi trebale biti jeftinije. I je
jedina istina o kojoj svjedočim. Moja naravno. :)
Dakle nije baš da je Fender akustara smeće nego je skuplja od neke
vrijednosti koja je objektivna zbog fensi-šmensi loga! To bi već bila
tvrdnja s kojom bih se mogao složiti, ali da su baš sve Fender
akustare smeće malo mi je teško prihvatljivo. Možda griješim, ali eto
... imao sam u nasljeđu jednu staru Schneider gitaru, ali se rasušila
i pukla po boku i sada je preskupo ju dati popravit a žao mi ju je
baciti ... stoji u kutu i eto ...no gitare nisu violine, s godinama su
sve lošije ...

---
Dodo Byrd
2015-03-10 07:50:06 UTC
Post by BBB
Post by BBB
[...]
(R)eljeti Fender akustičnu gitaru je isto kao i ľeljeti kurvu zaraľenu
[...]
Shvatio si poantu. :)

Ne slažem se baš s tobom glede starosti gitare. Ni violina ne vrijedi puno
ako ju ne paziš i ne maziš.

Činjenica da ti je gitara pukla govori o tome da je nisi adekvatno čuvao.
Ili ti je padala, ili si je držao u blizini radijatora, ili joj jednostavno
nisi dao da diše.

Kada čovjek kupi skupu akustičnu gitaru u pravilu s njom dolazi i ovlaživać
(humidifier). Obično se radi o gumenom crijevu u koji se naspe voda i stavi
u gitaru kada se ne svira. Postoje i varijante koje izgledaju poput supresora
(one gume koja se stavi na rezonantni otvor kako elektroakustična gitara ne bi
mikrofonirala) koje s donje strane imaju spužvu koja se namoči vodom te tako
poklopi rezonantni otvor gitare.

Treba imati u vidu da je drvo instrumenta napeto i da nedostatak vlage uzrokuje
pucanje. Ali isto tako, višak vlage uzrokuje deformacije.

Problem viška vlage može uzrokovati probleme sa elektronikom kod
elektroakustičnih instrumenata.

Svirao sam na gitarama starim 70 - 80 godina i nije bilo nikakavih problema.
Gitare rade odlično. Imamm "Yamahu FG-340 soul" staru 35 godina koja nije
nimalo pažena. Proputovala je gotovo cijelu Evropu, i sudjelovala na bezbroj
tuluma, padala je i sva je izubijana od čoškova stolova, štokova vrata i
sličnih stvari, ali konstrukcija te gitare je neuništiva. Da ne velim da sam
eksperimentirao po njoj sa gomilom raznih električnih rješenja.

Ti stari instrumenti imaju drvo sušeno na prirodan način. Stajalo je pod krovom
10-20 godina i tek tada se pretvaralo u instrument. Današnji instrumenti imaju
drvu sušeno u modernim sušarama. Izvuku vlagu za par sati. Zapravo spale drvo.
Takvo drvo puca pri najmanjim udarcima.

Glede Schneider-a postoje kuloarske priče koje govore da je on, iako u svijetu
najpoznatiji naš graditelj, zapravo bio običan trgovac koji je kupovao instrumente
od manje poznatih graditelja, stavljao na njih svoje oznake i prodavao.
Navodno je u periodu WW2 pokupio instrumente po židovskim kućama, i preprodavao
ih, pa je zato bio u nemilosti socijalističke vlasti.

Naravno, ovu priču sam čuo i neprovjerena je.
Svirao sam par Schneider i Koroskenyi gitara i u pravilu se uvijek radilo o
vrsnim instrumentima. Nažalost, mnoge takve instrumente su ljudi uništili
stavljajući na njih metalne žice.
BBB
2015-03-10 14:25:15 UTC
On Tue, 10 Mar 2015 00:50:06 -0700 (PDT), Dodo Byrd
Post by Dodo Byrd
Post by BBB
Post by Dodo Byrd
Potpuno krivo si shvatio. Primjer gitara je za neke eventualne buduće
µrtve
okrutnih Bogova Marketinga.
Ovoj mladoj µrtvi koja je otvorila temu vi±e nema pomoći. Upala je u
vječiti Fenderov limb iz kojeg nema izlaza. :)
(R)eljeti Fender akustičnu gitaru je isto kao i µeljeti kurvu zaraµenu
[...]
kupiti za 50$ u obliľnjem dućanu. Nekako sumnjam da Fender ne moľe
napraviti gitaru koja daje suvisli zvuk i da se moľe poąteno
naątimati. Barem to, ne mora imati epohalni zvuk ... ima boljih i
loąijih gitara, OK, ali baą da je Fender takvo smeće teąko mi je
povjerovati .. ponavljam, nisam nikad imao u rukama akustični Fender
ali mi je teąko za povjerovati da su te gitare tako loąe ... obično
sam svirao na jeftinijim gitarama, i znam da je jedna kupljena u
Rusiji (klasična) imala tako dobar zvuk da je bilo za ne povjerovati a
koątala je 30 $ kad je bila kupljena. Svirao sam ne nekim Framus
gitarama, Godin ako se sjećam točno i sve su bile OK ali ni jedna da
je baą turbo loąa ili dobra ... to ipak dosta ovisi o subjektivnoj
procjeni pa vjerujem i Fender gitare ...
Ako proąvrljaą po prastarim postovima s ove grupe onda ćeą vidjeti da ja
kao i Emmanuel zastupam stav da je svaki instrument ok.
Nije novost ni rjetkost da su ljudi kupovali jeftine instrumente koji
su zvukom i onim nečim bili puno bolji nego li daleko razvikanija imena.
Negdje '83. u JNA sam svjedočio kako je jedna stratolika Mengeą Melodija
Solist prepiąala pravog pravcatog USA Stratocastera i za tri koplja.
Bla nam je ovdje pričao o custom LP-u koji mu nikada nije legao iako je
silno ľelio tu gitaru.
Ja naravno generaliziram kada govorim negativno o Fender akustarama.
Htio sam naglasiti da se za iste novce moľe dobiti puno kvalitetniji,
trajniji i pouzdaniji instrument. Pa sam to i pobrojao.
BTW, Framus je bio jedan od vodečih njemačkih proizvođača gitara, svirao
sam
na desetke njih i sve su bile vrhunski instrumenti. Joą ni danas nisam
preľalio Framus Sorento 112 koji sam svojevremeno prodao kako bih kupio
Ovationa.
Godin je vodeći kanadski proizvođač gitara. Vrlo inovativan i anvangardan
u svom graditeljstvu. Nisam svirao niti jednu loąu Godin gitaru iako se
uglavnom radilo o električnim i hibridnim elektroakustarama.
Posjedujem Simon&Patric Woodland Folk Pro iz Godinove porodice i svrąavam
svaki puta kada sviram tu gitaru.
Dakle govorim upravo o tome. Fender je svoju slavu stekao sa Stratom,
Telcem, Mustangom, Jazz basom, Pecision basom, dakle električnim gitarama.
Na ľalost akustarama nikada nisu posvetili dovoljno paľnje, iako sam svirao
dvije dobre Fender akustare, ali to su bile gitare u cjenovnom rangu 10+
kila
kuna.
Jeftini Fenderi jednostavno ulaze u viąi cjenovni rang samo zbog činjenice
da
imaju Fenderov logo, ali po svemu ostalom bi trebale biti jeftinije. I je
jedina istina o kojoj svjedočim. Moja naravno. :)
Dakle nije baą da je Fender akustara smeće nego je skuplja od neke
vrijednosti koja je objektivna zbog fensi-ąmensi loga! To bi već bila
tvrdnja s kojom bih se mogao sloľiti, ali da su baą sve Fender
akustare smeće malo mi je teąko prihvatljivo. Moľda grijeąim, ali eto
... imao sam u nasljeđu jednu staru Schneider gitaru, ali se rasuąila
i pukla po boku i sada je preskupo ju dati popravit a ľao mi ju je
baciti ... stoji u kutu i eto ...no gitare nisu violine, s godinama su
sve loąije ...
Shvatio si poantu. :)
Ne slaľem se baą s tobom glede starosti gitare. Ni violina ne vrijedi puno
ako ju ne pazią i ne mazią.
Činjenica da ti je gitara pukla govori o tome da je nisi adekvatno čuvao.
Ili ti je padala, ili si je drľao u blizini radijatora, ili joj jednostavno
nisi dao da diąe.
Kada čovjek kupi skupu akustičnu gitaru u pravilu s njom dolazi i ovlaľivać
[...]
mikrofonirala) koje s donje strane imaju spuľvu koja se namoči vodom te tako
poklopi rezonantni otvor gitare.
Treba imati u vidu da je drvo instrumenta napeto i da nedostatak vlage uzrokuje
pucanje. Ali isto tako, viąak vlage uzrokuje deformacije.
Problem viąka vlage moľe uzrokovati probleme sa elektronikom kod
elektroakustičnih instrumenata.
Svirao sam na gitarama starim 70 - 80 godina i nije bilo nikakavih problema.
Gitare rade odlično. Imamm "Yamahu FG-340 soul" staru 35 godina koja nije
nimalo paľena. Proputovala je gotovo cijelu Evropu, i sudjelovala na bezbroj
tuluma, padala je i sva je izubijana od čoąkova stolova, ątokova vrata i
sličnih stvari, ali konstrukcija te gitare je neuniątiva. Da ne velim da sam
eksperimentirao po njoj sa gomilom raznih električnih rjeąenja.
Ti stari instrumenti imaju drvo suąeno na prirodan način. Stajalo je pod krovom
10-20 godina i tek tada se pretvaralo u instrument. Danaąnji instrumenti imaju
drvu suąeno u modernim suąarama. Izvuku vlagu za par sati. Zapravo spale drvo.
Takvo drvo puca pri najmanjim udarcima.
Glede Schneider-a postoje kuloarske priče koje govore da je on, iako u svijetu
najpoznatiji naą graditelj, zapravo bio običan trgovac koji je kupovao instrumente
od manje poznatih graditelja, stavljao na njih svoje oznake i prodavao.
Navodno je u periodu WW2 pokupio instrumente po ľidovskim kućama, i preprodavao
ih, pa je zato bio u nemilosti socijalističke vlasti.
Naravno, ovu priču sam čuo i neprovjerena je.
Svirao sam par Schneider i Koroskenyi gitara i u pravilu se uvijek radilo o
vrsnim instrumentima. Naľalost, mnoge takve instrumente su ljudi uniątili
stavljajući na njih metalne ľice.
Da, u pravu si, stavio sam metalne žice i nakon nekog vremena jadna
gitara se napela kao luk za odapinjanje strelica .. od silnog
naprezanja raskalao se bok jer je bila suha ko barut .. jedno s drugim
katastrofa ... popravak bi bio meni preskup a nije mi se nikad dopadao
njen zvuk jer je to bila zapravo gitara vrlo malog tijela i akustički
nije bila ni približno jaka nekoj dreadnought gitari ... samo kao
uspomena na djeda je još uvijek u kutu sobe a ne u peći ... žalosno
ali istinito, no znam da će jednog dana završiti na lomači jer neće
više nikome ništa značiti .. malo me peče savijest zbog toga ali što
ću ... zbilja mi se ne da par tisuća kuna za renoviranje cijelog
instrumenta jer bi se trebalo zamijeniti gotovo sve (bokovi su
popucali, rezonantna ploča ima 2 pukotine, jedino je stražnja ploča
relativno OK i vrat otprilike ... mašinice su isto u komi .... hmmm
kod popravka bi zapravo dobio novu gitaru koja bi imala nešto staroga
a za to mi je kao uspomena i ovakva OK, da hoću svirati na akustari za
1000 KN kupim polovnu u 10 puta boljem stanju od ove .... haha, svaka
čitava je boljem stanju od ove ....
Dodo Byrd
2015-03-10 14:40:11 UTC
Post by BBB
[...]
Mislim da imaš krivu predodžbu i da bi te popravak koštao puno manje nego
misliš, ali govorim napamet jer nisam vidio instrument. Anyway, pravi majstor
ništa ne bi mjenjao nego bi poljepio i zakrpao sve postojeće djelove, jer
je to jedini ispravan način restauriranja starih instrumenata.

Ukusi nam se očigledno potpuno razlikuju. Naime osobno mislim da deadnought
gitare imaju najgori mogući gitaristički zvuk. One naime jesu glasne i vrlo
dobre za rifljačke rokerske svirke.

Iz moje perspektive, s obzirom da je gitara ipak intimna družica, svakako
gitare s malim tjelima imaju daleko ljepši i topliji zvuk. Naročito ako ih
se svira onako kako treba svirati gitaru (i ženu), prstima.

No marketing i utjecaj uspješnih na naše živote su daleko snažniji nego nam se
ikada činilo.
BBB
2015-03-10 19:02:16 UTC
On Tue, 10 Mar 2015 07:40:11 -0700 (PDT), Dodo Byrd
Da, u pravu si, stavio sam metalne ľice i nakon nekog vremena jadna
[...]
nije bila ni pribliľno jaka nekoj dreadnought gitari ... samo kao
uspomena na djeda je joą uvijek u kutu sobe a ne u peći ... ľalosno
ali istinito, no znam da će jednog dana zavrąiti na lomači jer neće
viąe nikome niąta značiti .. malo me peče savijest zbog toga ali ąto
ću ... zbilja mi se ne da par tisuća kuna za renoviranje cijelog
instrumenta jer bi se trebalo zamijeniti gotovo sve (bokovi su
popucali, rezonantna ploča ima 2 pukotine, jedino je straľnja ploča
relativno OK i vrat otprilike ... maąinice su isto u komi .... hmmm
kod popravka bi zapravo dobio novu gitaru koja bi imala neąto staroga
a za to mi je kao uspomena i ovakva OK, da hoću svirati na akustari za
1000 KN kupim polovnu u 10 puta boljem stanju od ove .... haha, svaka
čitava je boljem stanju od ove ....
Mislim da imaą krivu predodľbu i da bi te popravak koątao puno manje nego
mislią, ali govorim napamet jer nisam vidio instrument. Anyway, pravi majstor
niąta ne bi mjenjao nego bi poljepio i zakrpao sve postojeće djelove, jer
je to jedini ispravan način restauriranja starih instrumenata.
Ta gitara je ovako razbucana već godinama takva zato jer sam išao s
njom kod "gitaropopravljača" i presuda je bila takva da mi je to bilo
previše za gitaru koju tako i tako ne bih svirao nego eventualno
stavio na zid ... i kad je bila čitava nije mi se sviđao zvuk,
restaurirana ili poljepljena nikako ne bi imala bolji nego sigurno još
lošiji zvuk ... to je svuk koji je pasao u doba od prije 100 godina,
danas je to zvuk iz povijesti ...
Ukusi nam se očigledno potpuno razlikuju. Naime osobno mislim da deadnought
gitare imaju najgori mogući gitaristički zvuk. One naime jesu glasne i vrlo
dobre za rifljačke rokerske svirke.
Razlikuju i tu nema pomoći ...
Iz moje perspektive, s obzirom da je gitara ipak intimna druľica, svakako
gitare s malim tjelima imaju daleko ljepąi i topliji zvuk. Naročito ako ih
se svira onako kako treba svirati gitaru (i ľenu), prstima.
Da si čuo ovu i dok je bila cijela sumnjam da bi to rekao ... kako god
svirao .... budem ju slikao ovakvu raskupusanu i moždas ju stavim na
binse pa ćeš vidjeti da je u jako lošem stanju ... ne isplati mi se
ulupati hrpu love u nešto što me kao operativni instrument ne zanima
... kao uspomena radi i ovako bez žica i sva polupana ...
No marketing i utjecaj uspjeąnih na naąe ľivote su daleko snaľniji nego nam se
ikada činilo.
Kad sam se opredijelio za rock nisam imao pojma kako električna gitara
izgleda i koja je marka in, slušao sam samo zvuk ... marketing? Teško,
stvar je to afiniteta prema tome ...

---
dodo_byrd
2015-03-10 21:15:35 UTC
No marketing i utjecaj uspje=B1nih na na=B1e =B5ivote su daleko sna=B5=
niji nego =
nam se
ikada =E8inilo.
Kad sam se opredijelio za rock nisam imao pojma kako elektri=E8na gita=
ra
izgleda i koja je marka in, slu=B9ao sam samo zvuk ... marketing? Te=B9=
ko,
stvar je to afiniteta prema tome ...
Imam ja teoriju o tome. Teoriju velim, koja ne mora biti istina.
Naime u vrijeme velike revolucije glazbe, pedesetih i =B9ezdesetih
godina pro=B9log vjeka nije bilo brandova kakvi su poznati danas.

Znalo se za neka graditeljska imena, ali ne toliko po zvuku koliko po
pouzdanosti i preciznosti izrade. Instrument je tada bio produ=BEena ruk=
glazbenika. Zvuk je dolazio (dolazi i danas) iz glave i prstiju glazbeni=
ka.

S vremenom su ljudi sve manje stvarali svoju glazbu, a sve vi=B9e htjeli=
=

zvu=E8ati
kao netko drugi. Pa su tako i kupovali gitare kakve su imali oni na koje=

su htjeli zvu=E8ati. Pa pickupove, poja=E8ala, pedale, rigove.

Iako smatram da je "skidanje" sjajan na=E8in da se razvije sluh, s druge=
=

strane
ono vodi ka zastranjivanju i ga=B9enju vlastite glazbe u =E8ovjeku. Kao =
=B9to i
akademski obrazovani glazbenici uglavnom imaju uga=B9enu svoju glazbu. V=
elim
uglavnom jer ima onih koji su je sa=E8uvali.

S vremenom se svi pretvorimo u svira=E8e tu=F0ih uspje=B9nica, ili vlast=
itih
poku=B9aja da napravimo uspje=B9nice po uzoru na "uspje=B9ne". To je lju=
dski i
to je pogre=B9no. :)

Svatko od nas ima svoju vlastitu glazbu zapisanu u genima. Ve=E8ina
je nikada ne uspije na=E6i, ali svakako isplati se truditi. Oni koji je
uspiju na=E8i mogu komunicirati s Bogovima, ma koliko se to drugima ne =

svi=F0alo.

Svaki puta kada prihvatimo tu=F0e rje=B9enje mi smo zapravo poklekli pre=
d =

marketingom
i napravili korak dalje od sebe, odnosno od Boga. :)
=
BBB
2015-03-10 22:14:02 UTC
Post by dodo_byrd
Post by BBB
No marketing i utjecaj uspje±nih na na±e µivote su daleko snaµniji nego
nam se
ikada činilo.
Kad sam se opredijelio za rock nisam imao pojma kako električna gitara
izgleda i koja je marka in, sluąao sam samo zvuk ... marketing? Teąko,
stvar je to afiniteta prema tome ...
Imam ja teoriju o tome. Teoriju velim, koja ne mora biti istina.
Naime u vrijeme velike revolucije glazbe, pedesetih i ąezdesetih
godina proąlog vjeka nije bilo brandova kakvi su poznati danas.
Znalo se za neka graditeljska imena, ali ne toliko po zvuku koliko po
pouzdanosti i preciznosti izrade. Instrument je tada bio produľena ruka
glazbenika. Zvuk je dolazio (dolazi i danas) iz glave i prstiju glazbenika.
S vremenom su ljudi sve manje stvarali svoju glazbu, a sve viąe htjeli
zvučati
kao netko drugi. Pa su tako i kupovali gitare kakve su imali oni na koje
su htjeli zvučati. Pa pickupove, pojačala, pedale, rigove.
Iako smatram da je "skidanje" sjajan način da se razvije sluh, s druge
strane
ono vodi ka zastranjivanju i gaąenju vlastite glazbe u čovjeku. Kao ąto i
akademski obrazovani glazbenici uglavnom imaju ugaąenu svoju glazbu. Velim
uglavnom jer ima onih koji su je sačuvali.
S vremenom se svi pretvorimo u svirače tuđih uspjeąnica, ili vlastitih
pokuąaja da napravimo uspjeąnice po uzoru na "uspjeąne". To je ljudski i
to je pogreąno. :)
Svatko od nas ima svoju vlastitu glazbu zapisanu u genima. Večina
je nikada ne uspije naći, ali svakako isplati se truditi. Oni koji je
uspiju nači mogu komunicirati s Bogovima, ma koliko se to drugima ne
sviđalo.
Svaki puta kada prihvatimo tuđe rjeąenje mi smo zapravo poklekli pred
marketingom
i napravili korak dalje od sebe, odnosno od Boga. :)
A da stvar pojednostavnimo: sviraj i slušaj što god hoćeš ako te to
čini sretnim! Ako pri tome ne tjeraš susjede u očaj! :):):) Ako u
svemu tražimo treći korjen i Boga onda možemo i u odlasku na WC
tražiti vezu sa stvoriteljem ... nemoj to shvatiti kao banaliziranje
nego kao pokušaj shvaćanja nekih stvari manje ozbiljnim ... sve je
zapravo igra u kojoj treba uživati ... bez dodatnih supstanci ako je
moguće ... :)

---
Dodo Byrd
2015-03-11 06:21:11 UTC
Post by BBB
Post by dodo_byrd
[...]
Nisam koristio pojam Boga u kontekstu religije. Bar ja nisam religiozan tip.
A i "igra u kojoj treba uživati" je zapravo samo jedna od mogućih percepcija.
BBB
2015-03-11 07:29:32 UTC
On Tue, 10 Mar 2015 23:21:11 -0700 (PDT), Dodo Byrd
Post by Dodo Byrd
Svaki puta kada prihvatimo tuđe rje±enje mi smo zapravo poklekli pred
marketingom
i napravili korak dalje od sebe, odnosno od Boga. :)
A da stvar pojednostavnimo: sviraj i sluąaj ąto god hoćeą ako te to
čini sretnim! Ako pri tome ne tjeraą susjede u očaj! :):):) Ako u
svemu traľimo treći korjen i Boga onda moľemo i u odlasku na WC
traľiti vezu sa stvoriteljem ... nemoj to shvatiti kao banaliziranje
nego kao pokuąaj shvaćanja nekih stvari manje ozbiljnim ... sve je
zapravo igra u kojoj treba uľivati ... bez dodatnih supstanci ako je
moguće ... :)
Nisam koristio pojam Boga u kontekstu religije. Bar ja nisam religiozan tip.
A i "igra u kojoj treba uľivati" je zapravo samo jedna od mogućih percepcija.
Amen! :):):)
BBB

I da iz ovoga ispadaju loše gitare ... hmmmm ...
Dodo Byrd
2015-03-12 10:08:06 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
http://youtu.be/Wc5IYSKmqmU
I da iz ovoga ispadaju loše gitare ... hmmmm ...
Kao što je odmah vidljivo i čujljivo, radi se o Fenderovoj Master Klasi.
Dakle ovo su gitare 10+ ili 20+ kila kuna. Kako već ranije rekoh nemam loše rječi za takve gitare. One su svakako izuzetni instrumenti, no njih
treba uspoređivati sa istom klasom drugih proizvođača.

A vjeruj da se u Master Klasi svi jebeno trude da naprave što bolji instrument,
što u konačnici košta.

Ono što sam htio reči i dalje stojim iza toga, jest da u svjetu akustičnih
gitara Fenderove gitare su uvijek preskupe u odnosui na klasu kojoj pripadaju.

Ili drugim rječima za novce koje daješ za Fender akustaru ćeš dobiti puno
bolji instrument drugih proizvođača.

Također treba imati na umu da je Fender pokupovao gomilu legendarnih
proizvođača poput Guilda, Gretcha itd.
Boris
2015-03-12 14:40:11 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Tako je, Fender naplaćuje svoje ime i kada radi vrhunske instrumente i
kada radi jeftinjake. Ime uvijek košta.
Poanta koju Dodo oće reć je da kada kupiš akustičnog Fendera niže klase
(recimo 2000 kuna) da si u stvari po kvaliteti dobio instrument od možda
niti 1000 kuna a ostalo si platio ime na headstocku. Znači, za iste
novce, cca 2000 kuna, možeš kupit daleko kvalitetniju gitaru pod uvjetom
da se ne zove Fender.
BTW, ovo također govorim iz vlastitog iskustva, svaki akustični Fender
niže klase kojeg sam svirao je bio kanta kojeg su po zvuku "sašile"
mnoge "no name" kineske akustare od parsto kuna.
BBB
2015-03-12 14:47:27 UTC
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
Da, pa to je zaključak do kojeg sam i sam došao, no niti Godin gitare
nisu jeftine ... barem meni nisu ...
Boris
2015-03-12 22:06:57 UTC
Post by BBB
Da, pa to je zaključak do kojeg sam i sam došao, no niti Godin gitare
nisu jeftine ... barem meni nisu ...
Nisu, ali dobiješ to što si platio.
Da bi dobio zvuk i kvalitetu koju ćeš dobit sa Godinom od cca 5ooo kuna,
Fenderu moraš platit dvostruko.
BBB
2015-03-13 07:32:48 UTC
Post by Boris
Post by BBB
[...]
U mom slučaju to se ne bi moglo dogoditi ... naime teško da bih istu
stvar platio duplo skuplje a /ukoliko nisi promijenio gitaru pa si
kupio nešto turbo skupo/ onda znaš da netko tko si kupi Yamahu
Pacificu /najbolju najjeftiniju el. gitaru/ nema love za kupovinu
fensi šmensi gitara tipa Fender, Gibson ili PRS! :):):)
Boris
2015-03-13 07:51:04 UTC
Post by BBB
[...]
Ne bi se dogodilo ni meni, ali ima jako puno ljudi kojima zbog nekog
razloga nešto znači ono "Fender" na headstocku i spremni su to platit.
Ja također imam Yamahu Pacificu i sviram je već godinama (nešto rijeđe u
zadnje vrijeme, polako postajem, kako Dodo kaže, pravovjerni akustičar.
:-) ). Ne bih rekao ni da je najbolja ni da je najjeftinija ali
definitivno za ljude koji nemaju love je najbolji izbor što se tiče
omjera cijene i kvalitete. Kada bih kojim slučajem upao u shemu da
redovito javno nastupam i da stalno prenosim i vozam instrument u gepeku
automobila ili kombija, i sviram u kojekakvim uvjetima u kakvim se već
obično svira, definitivno bih nabavio nešto bolje. Pacifica je ipak
nježni, kućni instrument.
Tada bih strpljivo skupio nekih 1000 eura i kupio pravi, izdržljivi i
kvalitetni instrument, ali definitvno se ne bih hvatao na "Fender"
ljepak i legendu o najboljoj, najkorištenijoj i najuniverzalnijoj gitari
na svijetu.
Dodo Byrd
2015-03-13 09:36:13 UTC
Post by Boris
Post by BBB
[...]
Elvis Stanić koji je prilično renomiran glazbenik, i usudio bih se reči
svjetska faca, bez ikakavih problema i kompleksa svira na gitarama vrijednim
dvije, tri tisuće kuna.

Osobno nisam opterećen logom na headstocku i iz iskustva znam da se među
entry level instrumentima može naći ona jedan poseban. Ipak Fender Strat, ako
se radi o onom jednom posebnom, je gitara za koju bih dao puno tisuća kuna.

Ovo je priča koju stalno ponavljam. Naime u svojoj dugoj gitarističkoj karijeri
sam imao prilike svirat na petnaest, dvadeset stratova i telaca. Govorim o
Fenderu. Sve su to bile relativno skupe gitare "Made in USA".
Od njih toliko svega dvije su imale ono nešto, sve ostale su bile u rangu
Yamahe, Ibaneza i sličnih brandova, ali im je cjena bila kao i za ove dvije
posebne.

Svirao sam i na nekoliko Squiera. Jedan Japanac iz 1980 (još nagovaram ženinog
bratića da mi to proda) koji je stvarno poseban.
Spominjao sam i Zamba iz The Trio koji ima pravog Strata, a kupio je i jednog
Squiera. Gotovo da nema razlike među njima, osim cjene koja je otprilike 1:5.

No nije stvar bitno drugačija ni kod drugih proizvođača. Imao sam priliku
istovremeno probati Gipson LP Studio koji je tada koštao nekih 10 kila kuna,
i Epiphone LP koji je koštao oko tri soma. Epi je prema mojim kriterijim bio
daleko bolja gitara.

Pojavljivale su se s vremena na vrijeme cjele serija sjajnih "jeftinih" gitara
poput Ibanezovog Jet Kinga ili gotovo svih modela ArtCore serije istog
proizvođača za one koji vole jazz i rockabilly.

Yamaha je imala još od kraja sedamdesetih, počev sa svojim SG modelom, čitav
niz sjajnih modela.

Kumov klinac je kupio Vintage SG koji je napravljen vrlo solidno za cjenu od 2
soma kuna. Nakon što je uložio dodatnih sto eura u elektroniku i ručno rađene
pickupove sada ima gitaru koja zvuči u rangu pet i više puta skupljih gitara.

No to su sve električne gitare, koje su prilično modularne i sa relativno malim
investicijama se može drastično promjeniti karakter zvuka.

Kod akustičnih instrumenata stvari stoje nešto drugačije. Iako se i kod njih
mogu raditi sitna poboljšanja, u osnovi dobar instrument u smislu zvuka ne
mjenja karakter.
Promjene koje se mogu napraviti, a ne može ih napraviti bilo tko kao na el.
gitarama, su u pravilu skupe i dugotrajne. Podrazumjevaju rastavljanje
instrumenta sa velo neizvjesnim ishodom.

Ipak kvaliteta drveta, čvrstoča konstrukcije, pouzdan i precizan hardvare,
balansiran ton, ugodan i stabilan vrat, debljina žica ... su parametri koje je
lako uočiti prilikom odabira akustičnog instrumenta.

Zato uvijek govorim da kad imaš novce za novi instrument, obiđi što je više
moguće dućana, probaj što je više moguće gitara, zovi oglasnike i probaj
polovne instrumente čak i ako želiš isključivo novi. Dosađuj čjudima

Sve to će ti omogućiti stvaranju jasnije slike za odabir instrumenta. A
instrument je prilično osobna igračka i iako ga uvijek možeš prodati treba ga
gledati kao da je za čitav život.
BBB
2015-03-13 09:54:05 UTC
On Fri, 13 Mar 2015 02:36:13 -0700 (PDT), Dodo Byrd
Zato uvijek govorim da kad imaą novce za novi instrument, obiđi ąto je viąe
moguće dućana, probaj ąto je viąe moguće gitara, zovi oglasnike i probaj
polovne instrumente čak i ako ľelią isključivo novi. Dosađuj čjudima
Meni je nekako neugodno gnjaviti prodavače da isprobavam hrpu gitara i
onda ne kupim ništa ... prvu el. gitaru sam kupio gotovo s ulaza: imao
sam točno love koliko je trebalo, izabrao sam ju po izgledu (?) i ono
dobar dan jednu gitaru za van molim. Tada nisam zapravo ni znao što
hoću ... kod druge gitare je već bilo lakše, ali opet sam znao koliko
love mogu potrošiti i opet sam vizualno odabrao gitaru ... isprobao
sam ono što me smetalo na prvoj i kako je prošla taj test uzeo sam ju
... nakon mjesec dana sam skužio da i ona ima neke falinge ali do sada
sam još uvijek na istoj jer mi se ne da opet prolaziti čitavu
proceduru a opet neće biti ono što bih si htio kupiti jer jednostavno
nemam 4-5000 eura viška za takvo nešto. I zato drljam po istoj tamburi
još uvijek ... mogao bih eventualno promijeniti pick-upove, nabaviti
bolji kabel, eventualno neki multiefekt i to je to ... ako dobijem na
lotu onda može doći na red i PRS! Do tada, ništa ... :):):)
BBB
2015-03-13 10:01:12 UTC
Post by BBB
[...]
Btw, zeza me switch za pick up-ove na gitari (gubi kontakt, da li da
to riješim s WD40?), da li to mogu sam promijneniti ili mora ići
doktoru za gitare?
Boris
2015-03-13 10:08:26 UTC
Post by BBB
Btw, zeza me switch za pick up-ove na gitari (gubi kontakt, da li da
to riješim s WD40?), da li to mogu sam promijneniti ili mora ići
doktoru za gitare?
Pa takve stvari u principu najprije i odu na takvim instrumentima. I
najjeftinij instrument će što se svoje konstrukcije tiče uz malo pažnje
trajat puno godina. Problem sa tamburmama poput Yamahe Pacifice je što
nakon određenog vremena počnu zezat potovi, konektor za kabel, prekidač
pickupova i sl. S time se može živit kad sviraš doma sam sebi na kauču,
ali to definitvno nije rješenje za nekakvu javnu svirku. Nije gitara
samo "sound". Može ona imat ne znam kako dobar zvuk ali ako ne može
izdržat torturu višegodišnje redovite upotrebe, ako stalno na njoj nešto
treba lemit, mijenjat, popravljat, za k...c joj sound.
Dodo Byrd
Da samo znaš koliko su tehničara vodale "zvijezde" okolo po svijetu. :)
Boris
2015-03-13 12:57:44 UTC
Post by Dodo Byrd
Da samo znaš koliko su tehničara vodale "zvijezde" okolo po svijetu. :)
To je opet drugi par cipela, ne govorim o Floydima i Stonesima i
njihovim kamionima opreme i vojsci tehničara.
Ja govorim o situaciji da mi doma može zakrčat pot ili zaštekat
pickup-preklopnik, ali za bilo kakav javni nastup, pa makar to bila i
8-martovska svirka u lokalnom staračkom domu želim gitaru koja neće
krčat, i to godinu dana nakon što sam je uzeo u dućanu. I ne želim nosit
lemilicu sa sobom na nastupe. Za takvo nešto mi ne treba gitara od 10 k
kuna ali nastup sa Stagg-om od 500 kuna je riskantan. Ne mora se dogodit
ništa ali ne želim niti mislit o mogućnosti da nešto zašteka.
Za javne svirke pred publikom, treba solidan i pouzdan instrument, a
takav košta. Najmanje nekih 500-injak ojra.
Dodo Byrd
2015-03-13 13:22:33 UTC
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
Našem nekadašnjem prijatelju sa grupe, Slemi, je usred nastupa zakrčao
Fender Telekaster vrijedan 10 plus kila kuna.
Ja sam problem rješio u dve minunte.

Ali hoću reči da nema veze koliko je gitara skupa. Stvari se habaju i greške
događaju nepredvidivo. Zato profesionalci sa sobom vode tehničara i cjelu
prikolicu gitara. Tebi bi na nastupu za 8.mart bila sasvim dovolja 2-3 Stagga
i to bez lemilice. :)
Boris
2015-03-13 17:45:36 UTC
Post by Dodo Byrd
Tebi bi na nastupu za 8.mart bila sasvim dovolja 2-3 Stagga
i to bez lemilice. :)
Za novce koje bih dao za 2-3 Stagga već mogu kupit Fendera, a ostalo bi
nešto i za lemilicu. Zlu ne trebalo. :-p
Dodo Byrd
2015-03-13 10:55:47 UTC
Post by BBB
Post by BBB
[...]
Takve stvari rješavam sam.
Odeš u prvi music shop, tražiš adekvatan switch (3 way, 5 way) i doma ga prelemiš.

Nije nužno da konektori izgledaju identično. Iz par pokušaja uvijek dobiš
ono što trebaš, a ak ti se da razmišljat i iz prve. :)
Dodo Byrd
2015-03-13 10:51:01 UTC
Post by BBB
[...]
Da većina prolazi tu proceduru. Vječno su nezadovoljni svojim instrumentima,
ali po liniji manjeg otpora ne da im se ništa promjeniti.

Ovo o čemu pišem nije zato što sam pametan, nego zato što sam bezbroj puta
popušio istu foru. Ipak sam nešto naučio iz toga i zadnja tri instrumenta koja
sam kupio su upravo ono što sam želio.
Boris
2015-03-13 10:02:59 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Da, ali opet, ako hoćeš stvarno kvalitetan instrument, kod akustara je
stvar dosta jednostavna. Istreseš 10-15 somova kuna za master klasu
Taylora ili Martina i ne mo'š falit. Tamo nema kao kod Fendera da od
njih 10 koji koštaju puno novaca samo dva vrijede. Taylor i Martin, ako
si spreman platit, svaki vrijedi. Možeš slobodno naručit poštom iz
tvornice na neviđeno. Naravno, opet može bit moja subjektivna procjena i
sklonost ka određenom soundu akustare, al' još nisam čuo ni jednog
Taylora i Martina koji je (meni) zvučao loše.
Dodo Byrd
2015-03-13 10:52:33 UTC
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
Borise, ti živiš u naivnom svijetu.

Od kada Kinezi rade kopije više ništa ne mora biti ono što piše na hedstocku.

Osobno držim da je akustični instrument puno teže odabratri nego električni.
BBB
2015-03-13 11:07:12 UTC
On Fri, 13 Mar 2015 03:52:33 -0700 (PDT), Dodo Byrd
Kod akustičnih instrumenata stvari stoje neąto drugačije. Iako se i kod njih
mogu raditi sitna poboljąanja, u osnovi dobar instrument u smislu zvuka ne
mjenja karakter.
Promjene koje se mogu napraviti, a ne moľe ih napraviti bilo tko kao na el.
gitarama, su u pravilu skupe i dugotrajne. Podrazumjevaju rastavljanje
instrumenta sa velo neizvjesnim ishodom.
Ipak kvaliteta drveta, čvrstoča konstrukcije, pouzdan i precizan hardvare,
balansiran ton, ugodan i stabilan vrat, debljina ľica ... su parametri koje je
[...]
instrument je prilično osobna igračka i iako ga uvijek moľeą prodati treba ga
gledati kao da je za čitav ľivot.
Da, ali opet, ako hoćeą stvarno kvalitetan instrument, kod akustara je
stvar dosta jednostavna. Istreseą 10-15 somova kuna za master klasu
Taylora ili Martina i ne mo'ą falit. Tamo nema kao kod Fendera da od
njih 10 koji koątaju puno novaca samo dva vrijede. Taylor i Martin, ako
si spreman platit, svaki vrijedi. Moľeą slobodno naručit poątom iz
tvornice na neviđeno. Naravno, opet moľe bit moja subjektivna procjena i
sklonost ka određenom soundu akustare, al' joą nisam čuo ni jednog
Taylora i Martina koji je (meni) zvučao loąe.
Borise, ti ľivią u naivnom svijetu.
Od kada Kinezi rade kopije viąe niąta ne mora biti ono ąto piąe na hedstocku.
Osobno drľim da je akustični instrument puno teľe odabratri nego električni.
Pogotovo ako je samo akustični bez 'letrike... :) Ali kad se sjetim
one klasične ruske gitare koja je bila kupljena u Rusiji po sistemu
"Davaj gitaru" i kakav je sound imala za 30$ još uvijek mi nije jasno
kako i zašto, Imala je tijelo normalne klasične veličine za "odrasle"
malo širih stranica, mahagonij (barem je tako izgledalo a što je bilo
u stvari ne znam), naštimalo ju se za čas a nije se raštimavala svakih
5 minuta kao neke, a zvukovno je bila u rangu 1000 Eura kako čujem
danas takve gitare tako zvuče ... nevjerojatno, 150-160 kn ....
trebalo je kupiti 10 komada ... šta 10, 100 :):):)
Boris
2015-03-13 13:05:16 UTC
Post by Dodo Byrd
Od kada Kinezi rade kopije više ništa ne mora biti ono što piše na hedstocku.
Naravno, ali ja ne govorim o kopijama i o natpisu na headstocku.
Govorim o originalima. Ti si rekao da kod ORIGINALNIH Fendera, od njih
deset vrijede dva. Ja kažem, da kod ORIGINALNIH Martina i Taylora, od
njih 10 vrijede svih deset. Kopije i prevare nisu u raspravi.
Post by Dodo Byrd
Osobno držim da je akustični instrument puno teže odabratri nego električni.
Naravno da jeste... sad bih rekao jedan od razloga, ali bi većina
(osobito električara) to vjerojatno krivo shvatila pa neću. Da,
akustični instrument je teže izabrat. Ja sam samo htio naglasit da kad
imaš punu vreću para, sa akustičnim instrumentima je posao odabira
lakši. Postoje još uvijek proizvođači koji ne prodaju bofl robu i mačka
u vreći.
Dodo Byrd
2015-03-13 13:49:40 UTC
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
Prvo, danas je stvarno teško znati što je kopija, a što original.
Drugo, nisu svi Taylori i svi Martini isti.
Ne znam koliko si ih probao, ali razlika od gitare do gitare zna bih ogromna.
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
S električnim ili akustičnim, za puno para naručiš custom instrument sa svim
specifikacijama koje želiš. Ali to nikako nije predmet ove diskusije.
Boris
2015-03-13 17:58:30 UTC
Post by Dodo Byrd
Prvo, danas je stvarno teško znati što je kopija, a što original.
Pa pretpostavljam da su u skladištima tvornica Martin, Taylor i Fender
sve originali. Tamo bih recmo, ja proveo jedno takvo ispitivanje. :-)
Post by Dodo Byrd
Drugo, nisu svi Taylori i svi Martini isti.
Ne znam koliko si ih probao, ali razlika od gitare do gitare zna bih ogromna.
Taylora nisam probao ni jednog, Martina samo jednom. Ali sam ih slušao.
Mnogo. Uživo. Svaki primjerak je imao božanski sound. Bez iznimke. Ako
se više od pola života intezivno "družiš" sa raznoraznim tipovima gitara
,ne trebaš svirat osobno instrument da bi ocjenio jel instrument kanta
ili vrhunski proizvod.
Sava
2015-03-14 07:28:27 UTC
[...]

Opet ne mogu da se u potpunosti složim sa tobom bez obzira na tvoje ogromno
scensko iskustvo. Fender i Gibson svakako naplaćuju i ime, ali meni je to
savršeno normalno. To su pioniri, to su firme koje su mnogo uložiče u razvoj
i to mora da se sa jedne strane ceni, a sa druge i plati. Japanske Yamahe i
Ibanezi su odlične gitare i tu nema sumnje. Strat/Telac/LP/335 su
jednostavno drukčije gitare i sviraju drukčije. Među Fenderima/Gibsonima ima
boljih i lošijih komada, ali baš lošeg USA Fendera ili Gibsona još nisam
svirao. Poslednih godina mi je prošlo kroz ruke sigurno stotinak Gibsona od
najjeftinij do najskupljih. Ne u radnjama već privatno ili u mojoj kući, a
dobar broj je prošao i scenu. Svi do jednog su bili odlične gitare. Takođe
kod onih boljih Fendera tipa avri, CS nisam našao loš komad. Ima propusta i
kod ovih brendova to je tačno. To ne pravdam jer su to jako skupe gitare.
Baš sam pre neki dan probao novog Classica kod koga su žice pomerene prema
tankoj e strani. Ne ulazim u to da li im je pobegla mašina, ne valja bridge
ili ne znam šta, to je jednostavno nedopustivpropust. No servis to ispravlja
ili menjaju gitaru. Ovo nije osporavanje jeftinijih brendova. Imao sam ja
odličnog češkog Epiphone LP koji je radio dobro. No svi do jednog Epi LP
sviraju mutno, slaba im je elektronika, prekidač recimo samo onako opali i
slično. Kod Gibson Studia nije bilo tih problema.
dodo_byrd
2015-03-14 21:49:40 UTC
Dana petak, 13. o=BEujka 2015. u 09:01:02 UTC+1, korisnik Boris napisa=
Ovo je pri=E8a koju stalno ponavljam. Naime u svojoj dugoj gitaristi=E8=
[...]
Od njih toliko svega dvije su imale ono ne=B9to, sve ostale su bile u =
rangu
Yamahe, Ibaneza i sli=E8nih brandova, ali im je cjena bila kao i za ov=
e =
dvije
posebne.
Svirao sam i na nekoliko Squiera. Jedan Japanac iz 1980 (jo=B9 nagovar=
am =
=BEeninog
brati=E6a da mi to proda) koji je stvarno poseban.
Spominjao sam i Zamba iz The Trio koji ima pravog Strata, a kupio je i=
=
jednog
Squiera. Gotovo da nema razlike me=F0u njima, osim cjene koja je otpri=
like =
1:5.
No nije stvar bitno druga=E8ija ni kod drugih proizvo=F0a=E8a. Imao sa=
m priliku
istovremeno probati Gipson LP Studio koji je tada ko=B9tao nekih 10 ki=
la =
kuna,
i Epiphone LP koji je ko=B9tao oko tri soma. Epi je prema mojim kriter=
ijim =
bio
daleko bolja gitara.
----------------------------------------------------------------------=
------------------------------
Opet ne mogu da se u potpunosti slo=BEim sa tobom bez obzira na tvoje =
=
ogromno scensko iskustvo. Fender i Gibson svakako napla=E6uju i ime, a=
li =
meni je to savr=B9eno normalno. To su pioniri, to su firme koje su mno=
go =
ulo=BEi=E8e u razvoj i to mora da se sa jedne strane ceni, a sa druge =
i =
plati. Japanske Yamahe i Ibanezi su odli=E8ne gitare i tu nema sumnje.=
=
Strat/Telac/LP/335 su jednostavno druk=E8ije gitare i sviraju druk=E8i=
je. =
Me=F0u Fenderima/Gibsonima ima boljih i lo=B9ijih komada, ali ba=B9 lo=
=B9eg USA =
Fendera ili Gibsona jo=B9 nisam svirao. Poslednih godina mi je pro=B9l=
o kroz =
ruke sigurno stotinak Gibsona od najjeftinij do najskupljih. Ne u =
radnjama ve=E6 privatno ili u mojoj ku=E6i, a dobar broj je pro=B9ao i=
scenu. =
Svi do jednog su bili odli=E8ne gitare. Tako=F0e kod onih boljih Fende=
ra =
tipa avri, CS nisam na=B9ao lo=B9 komad. Ima propusta i kod ovih brend=
ova to =
je ta=E8no. To ne pravdam jer su to jako skupe gitare. Ba=B9 sam pre n=
eki =
dan probao novog Classica kod koga su =BEice pomerene prema tankoj e =
strani. Ne ulazim u to da li im je pobegla ma=B9ina, ne valja bridge i=
li =
ne znam =B9ta, to je jednostavno nedopustivpropust. No servis to ispra=
vlja =
ili menjaju gitaru. Ovo nije osporavanje jeftinijih brendova. Imao sam=
=
ja odli=E8nog =E8e=B9kog Epiphone LP koji je radio dobro. No svi do je=
dnog Epi =
LP sviraju mutno, slaba im je elektronika, prekida=E8 recimo samo onak=
o =
opali i sli=E8no. Kod Gibson Studia nije bilo tih problema.
Gibson i Fender su imali tu sre=E6u da su im gitare izgledale, i izgleda=
ju i =

dan
danas stra=B9no sexy. Pogledaj fotke gitarista iz svih perioda sa LP-om,=
=

SG-om,
Stratom ili Telcem, Jazz ili Precision basom, svi odreda izgledaju =

privla=E8no
i sexy iako svi nisu ni izdaleka lijepi ljudi. Druga=E8ije je sa jazz =

modelima
koji su prethodili ovim solid bodyima. Iako Gretch, jazz Gibsoni, Framus=
i,
stari Epiphoni, D'Angelico, Hagstromi, Danelectro i da ne nabrajam =

izgledaju
graciozno sa svojim F rupama, te gitare jednostavno nisu ni izdaleka tol=
iko
sexy kao solidbody Gibsoni i Fenderi. S druge strane Fenderi su gitare s=

brzim vratovima (iako su ih danas mnogi proizvo=F0a=E8i nadma=B9ili) i t=
o je u =

vrijeme
kasnih =B9ezdesetih i ranih sedamdesetih kada je brzina gitaristi=E8kog =
=

sviranja
postala jedan od glavnih kriterija dobre svirke bio presudan faktor.
Jo=B9 jedna velika prednost Fendera je to da si mogao mjenjati elektroni=
ku po
=BEelji bez da dira=B9 drvo jer je sve zapravo smje=B9teno na pickguardu=
.
Postoji i =E8injenica, potez Fendera koji mu je donio kona=E8ni primat u=
=

svijetu
elektri=E8nih gitara, da je poklanjao svoje instrumente i poja=E8ala got=
ovo
svim aktualnim zvjezdama i tako postigao da klinci bjesomu=E8no kupuju F=
ender
proizvode ne bi li zvu=E8ali i izgledali kao njihovi heroji.

Prije par godina sam si kupio vrlo povoljno Fender FR50CE rezonator. =

Vjerovatno
si ga vidio na mom youtube-u. Gitara nije bog zna =B9to ali meni je kori=
sna =

za
svirku u otovrenom G i sa slideom da ne bih morao pre=B9timavati neku dr=
ugu =

gitaru
kad me uhvati =BEelja za bluesom i slideom. S vremena na vrijeme nosim t=
u =

gitaru
na svirke kada sviram sam. =C8isto da razbijem monotoniju i jednoli=E8an=
zvuk.

Svaki puta se neki klinac zaljepi za logo na headstocku iako pokraj tog =
=

Fendera
redovito stoji druga, bolja i bar duplo skuplja gitara.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Sava
2015-03-15 07:25:41 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Gibson i Fender su imali tu sreću da su im gitare izgledale, i izgledaju i
dan
danas strašno sexy. Pogledaj fotke gitarista iz svih perioda sa LP-om,
SG-om,
Stratom ili Telcem, Jazz ili Precision basom, svi odreda izgledaju
privlačno
i sexy iako svi nisu ni izdaleka lijepi ljudi. Drugačije je sa jazz
[...]
brzim vratovima (iako su ih danas mnogi proizvođači nadmašili) i to je u
vrijeme
kasnih šezdesetih i ranih sedamdesetih kada je brzina gitarističkog
sviranja
postala jedan od glavnih kriterija dobre svirke bio presudan faktor.
Još jedna velika prednost Fendera je to da si mogao mjenjati elektroniku po
želji bez da diraš drvo jer je sve zapravo smješteno na pickguardu.
Postoji i činjenica, potez Fendera koji mu je donio konačni primat u
svijetu
električnih gitara, da je poklanjao svoje instrumente i pojačala gotovo
svim aktualnim zvjezdama i tako postigao da klinci bjesomučno kupuju Fender
proizvode ne bi li zvučali i izgledali kao njihovi heroji.

Prije par godina sam si kupio vrlo povoljno Fender FR50CE rezonator.
Vjerovatno
si ga vidio na mom youtube-u. Gitara nije bog zna što ali meni je korisna
za
svirku u otovrenom G i sa slideom da ne bih morao preštimavati neku drugu
gitaru
kad me uhvati želja za bluesom i slideom. S vremena na vrijeme nosim tu
gitaru
na svirke kada sviram sam. Čisto da razbijem monotoniju i jednoličan zvuk.

[...]

Gibson i Fender su pre svega jako kvalitetni instrumenti. To znači da će
raditi godinama i decenijama bez promene čivija, pragova, potenciometara i
slično, da će pouzdano da rade i kada muzičari sviraju Novu godinu na
otvorenom na -8 C ili na letnjem festivalu na +35 C, neće se savijati,
uvijati, raštimavati islično. Moj drugar je profesionalni muzičar više od 40
godina i 15 godina je neprestano svirao Gibson LP Custom, a da pragovi nisu
ni blizu zamene, nikada ništa nije menjao na gitari. Takođe mu je i Strat
star oko 40 godina u istom fazonu, jedino je menjao pragove. Moj omiljeni
Joška Boček i dan danas svira onog njegovog crnog Customa koji je star
gotovo kao i on :)! To je odraz kvaliteta. Yamaha i Ibanez nemaju modele
koji zvuče identično, a i muzičarima i konzumentima je taj ton u ušima jer
su ga stvorili muzičari velikani. Pravili su muziku koja je odgovarala tim
instrumentima. Nije sporno da je naročito Fender radio odličan marketing,
nije sporno da je to vreme sjajnog dizajna svega pa je recimo coca-cola
napravljena u stilu ženskog tela itd. Ne misliš valjda da je slučajno što je
ceo svet prihvatio njihove gitare kao standard, kao etalon!? Nisu vrhunski
muzičari majmuni, znaju oni odlično šta je i zašto najbolje. Znam da su
mnogi pop/rock/blues muzičari plivali između mnogih modela pa se na kraju
vratili Fenderu i Gibsonu.
dodo_byrd
2015-03-15 21:50:53 UTC
Gibson i Fender su pre svega jako kvalitetni instrumenti. To zna=E8i d=
a =E6e =
raditi godinama i decenijama bezpromene =E8ivija, pragova, potenciomet=
ara =
i sli=E8no, da =E6e pouzdano da rade i kada muzi=E8ari sviraju Novu go=
dinu na =
otvorenom na -8 C ili na letnjem festivalu na +35 C, ne=E6e se savijat=
i, =
uvijati, ra=B9timavati isli=E8no. Moj drugarje profesionalni muzi=E8ar=
vi=B9e od =
40 godina i 15 godina je neprestano svirao Gibson LP Custom, a da =
pragovi nisuni blizu zamene, nikada ni=B9ta nije menjao na gitari. Tak=
o=F0e =
mu je i Strat star oko 40 godina u istom fazonu,
jedino je menjao pragove. Moj omiljeni Jo=B9ka Bo=E8ek i dan danas svi=
ra =
onog njegovog crnog Customa koji je stargotovo kao i on :)! To je odra=
z =
kvaliteta. Yamaha i Ibanez nemaju modele koji zvu=E8e identi=E8no, a i=
=
muzi=E8arima i
konzumentima je taj ton u u=B9ima jer su ga stvorili muzi=E8ari velika=
ni. =
Pravili su muziku koja je odgovarala timinstrumentima. Nije sporno da =
je =
naro=E8ito Fender radio odli=E8an marketing, nije sporno da je to vrem=
e =
sjajnogdizajna svega pa je recimo coca-cola napravljena u stilu =BEens=
kog =
tela itd. Ne misli=B9 valjda da je slu=E8ajno =B9toje ceo svet prihvat=
io =
njihove gitare kao standard, kao etalon!? Nisu vrhunski muzi=E8ari =
majmuni, znaju oni
odli=E8no =B9ta je i za=B9to najbolje. Znam da su mnogi pop/rock/blues=
=
muzi=E8ari plivali izme=F0u mnogih modela pa se na
kraju vratili Fenderu i Gibsonu.
Ja se generalno sla=BEem s tobom. Iako imam svoje mi=B9ljenje o muzi=E8a=
rima =

koji ne mjenjaju pragove 40 godina.
Imam sedam kvalitetnih gitara i sve ih sviram podjednako pa svejedno =

svakih tri do pet godina mjenjam
pragove na bar jednoj ili dvije.
Naprosto ne vjerujem i nisam vidio ni Gibsona ni Fendera, niti bilo koju=
=

drugu gitaru na kojoj se redovito
svira, a da su pragovi originalni nakon 40 godina. No pragovi su potro=B9=
na =

roba, kao ulje u autu. Zadnji 335
kojeg sam dr=BEao u rukama je imao toliko pojedene pragove da je stradal=
o =

drvo na fingerboardu, a majstor koji
je trebao mjenjati pragove (kod njega sam i vidio tu gitaru) je skidao s=
ve =

po spisku Gibsonu zbog plasti=E8nog
bindinga na vratu.

No cijeli topik je krenuo sa Fender entry level akustarama, za koje =

uglavnom dr=BEim da je bolje kupiti
Yamahu, Vintage, Washburn ili neku =E8etvrtu gitraru.

Osobno volim Stratove, Telce naro=E8ito, LP mi je feti=B9, ali u osnovi =
uvijek =

bih za iste novce kupio gitaru
koja ima druga=E8iji zvuk od svih ostalih. Jednostavno mislim da je osob=
nost =

dio glazbe koliko god to
=B9kolovani glazbenici nijekali.

U kona=E8nici, ne jedan veliki gitarist je rekao da je zvuk ionako u prs=
tima =

svira=E8a. To mogu dokazati.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
BBB
2015-03-12 08:45:02 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]

Hrpa posla za napraviti dobru gitaru u masprodukciji ... ko to
pokupuje sve te gitare koje se proizvedu .... nije Godin jedini ....
vjerojatno na skladištima ima gitara za 5 do 10 populacija gitarista
svih boja i dezena ...
Dodo Byrd
2015-03-12 10:09:11 UTC
http://youtu.be/fXGV31hOYhs
[...]
Ono što mene oduševljava kod gosn Godina je taj inženjerski sjaj u očima
dok priča o svojim proizvodima.
BBB
2015-03-12 13:36:14 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Mislim da se i iz priloga vidi da je riječ o stvarno dobrim gitarama
jer je pristup izradi gitare turbo profesionalan. Ali nemam takvu
tamburu pa ne znam kako je to imati ju stalno, par puta sam ju imao u
rukama i opalio par akorda i zvuk je bio OK (jedno 17 puta bolji od
moje tambure, ali to nije teško kad imam lošu tamburu jer za obru nije
bilo para) , zaboravio sam koji je bio model i naravno, čekam dobitak
na lotu pa možda kupim nešto ovakvo ...
Dodo Byrd
2015-03-12 14:09:26 UTC
Post by BBB
Post by Dodo Byrd
[...]
Kao što rekoh Godin ima vrlo stručan, precizan i inovativan pristup gradnji
svojih instrumenata.
BBB
2015-03-12 14:58:33 UTC
On Thu, 12 Mar 2015 07:09:26 -0700 (PDT), Dodo Byrd
Post by BBB
Ono ąto mene oduąevljava kod gosn Godina je taj inľenjerski sjaj u očima
[...]
moje tambure, ali to nije teąko kad imam loąu tamburu jer za obru nije
bilo para) , zaboravio sam koji je bio model i naravno, čekam dobitak
na lotu pa moľda kupim neąto ovakvo ...
Kao ąto rekoh Godin ima vrlo stručan, precizan i inovativan pristup gradnji
svojih instrumenata.
Upoznao sam našeg graditelja iz Zadra Nada Bajla ... gitare jako dobro
izgledaju a i zvuče dobro ... jako dobar gitarist svira u grupi Jet
set a ima odlično skinute i ponešto obrađene Santanine stvari ..
http://www.nado-guitars.com/kontakt.php
kobac
2015-03-11 05:55:53 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by BBB
[...]
A ima i nesto u zanru koji sviras. Npr. bluegrass zvuci sjajno na
dreadnoughtu, bilo fingerpickingom ili flatpickingom.
Dodo Byrd
2015-03-11 06:26:51 UTC
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
Post by BBB
[...]
Nisam se baš nešto sretao sa fingerpickerima na gitari u bluegrassu. U tom
žanru gitaristi uglavnom trzaličare, i to kopaju tak da je sve strahota.
To je prilično nasilan žanr i s obzirom da su svirači koji sviraju tu glazbu
manje više akustični pravovjernici onda im trebaju jako glasni instrumenti.
U banjo, violinu i mandolinu koji su sami po sebi grozno glasni i prodorni
svirka na "normalnoj" gitari se ne bi ni čula.
Sava
2015-03-10 07:44:23 UTC
[...]

Framus, Hoffner i Hohner su bili praktično i jedini inostrani proizvođači
koji su bili na jugoslovenskom tržištu. Domaća Melodija, Naklada i Skala su
bile slabije, ako i nisu uvek smo naginjali ka inostranoj. Sve u svemu nije
ni bilo skupih gitara za nabaviti pa su nam te firme bile vrh. Sećam se kada
smo posle Jolane uzimali neke stratolike Hoffner gitare pričali smo kako
"prsti samo lete po žicama"!!! Danas je većinu sramota da kaže da su svirali
na tim gitarama. Sve u svemu Framus nisu bile neke vrhunske gitare, ali su
nam bile dostupne. Sada ja se ne sećam da li je postojao i neki zaista
vrhunski model, pričam o o nome što je bilo u društvu.
Dodo Byrd
2015-03-10 08:11:11 UTC
[...]
Mislim da malo mješamo jabuke i kruške.

Framus je 60-tih i 70-tih godina prošlog vjeka gradio vrhunske instrumente.
Njihovo drvo, konstrukcija i rješanja su bila poput tenkova. Preciznost izrade
njemačka - točna i savršena. Zvuk jasan, čist, balansiran i snažan. Eletronika
neuništiva.
Da ne govorim o potovima sa oprugama (za simuliranje violinskog zvuka) i drugim rješenjima, poput drvenog podesivog konjića kakav Ameri imaju samo na električnim gitarama (i to metalni).

Problem je bio što ih je malo pregazilo vrijeme. Tada je carevala američka rock
glazba i svi su imali fetiš na Fender i Gibson. A s druge strane nemoj
zaboraviti naš seljački mentalitet koji je uvijek hvalio ono što je teže
dostupno čak i ako je manje kvalitetno.

I dalje tvrdim, a to mogu potkrijepiti, da su Framus gitare u rangu sa Gibsonom
bez ijedne mane.

Pri tome također ne smijemo smetnuti s uma da je zvuk instrumenta koji nam se
sviđa uvelike uvjetovan prethodnim zvukovima koje smo slušali, ali je ta percepcija potpuno podložna promjenama.

Iz perspektive ozbiljnog graditelja ono što je Leo Fender napravio sa johom je
zapravo potpuna blamaža. Niti jedan ozbiljan graditelj nikada ne bi upotrijebio
johu za gradnju instrumenta.

Hohner nikada nije imao neke gitare, ali oni su ionako bili specijalizirani za
harmonike i usne harmonike i tu su u samo vrhu. Gitare su bile samo nusproizvod
da se popuni gama.

Hoffner je sasvim druga priča. Slovenije i Zagorje su puni Hoffner (kao i Framus)
jazz gitara jer su im takve najviše pasale za onu štajersku glazbu koju sviraju.
Osim legendarnog Beatle bass-a kojeg je proslavio McCartney Hoffner je izgradio
nekoliko vrhunskih jazz gitara. Imao sam prilike svirati na dvije takve i radi
se o doista sjajnim instrumentima.
Sinisa Platz
2015-03-09 17:05:49 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Dodo Byrd
Post by Sinisa Platz
[...]
Dakle, gitara je kupljena rabljena, u vrlo očuvanom stanju, stara je bar
5-6 godina (pretpostavljam po tipu elektronike na njoj - fishman mini
EQ), ali nije puno korištena...
Bivši vlasnik je bila relativno mlada, nježna osoba ženskog spola, a
žice su čelične i bile su vrlo visoko, cca 6-7 mm u visini 20 og praga,
i vjerovatno je to bio izvor frustracija i nezadovoljstva gitarom, i
gubitka volje za sviranjem.
Nakon što sam kupio gitaru, podesio sam "truss rod" (kako se to uopće
zove na hrvatskom?), i izradio novi "bridge" od goveđe kosti (i juha je
bila super, takođe od iste kosti) i preturpijao "nut" i sada je gitara
sasvim dobra za kućnu svirku i poneki polupijani tulum...
Znam da sam 1500-2000 kuna mogao dobiti bolju gitaru, no ova je plaćena
manje od polovine tog iznosa, pa mislim da nisam preplatio...
Inače, kum ima rabljenog konzumovog "rooster"a, rekao bih da kvalitetom
ne zaostaje puno, a platio ga je mislim 200 ili 300 kn...
Mada, gledao sam dva "rooster"a po oglasnicima, ali nijedan nije bio
ravan po vratu kao kumov, vrat im je bio čudno zakrivljen, u slovo "s",
i nisam siguran da se može podesiti ili popraviti...
dodo_byrd
2015-03-09 18:29:51 UTC
Dakle, gitara je kupljena rabljena, u vrlo o=E8uvanom stanju, stara je=
bar =
5-6 godina (pretpostavljam po tipu elektronike na njoj - fishman mini =
=
EQ), ali nije puno kori=B9tena...
Biv=B9i vlasnik je bila relativno mlada, nje=BEna osoba =BEenskog spol=
a, a =
=BEice su =E8eli=E8ne i bile su vrlo visoko, cca 6-7 mm u visini 20 og=
praga, =
i vjerovatno je to bio izvor frustracija i nezadovoljstva gitarom, i =
gubitka volje za sviranjem.
Nakon =B9to sam kupio gitaru, podesio sam "truss rod" (kako se to uop=E6=
e =
zove na hrvatskom?), i izradio novi "bridge" od gove=F0e kosti (i juha=
je =
bila super, tako=F0e od iste kosti) i preturpijao "nut" i sada je gita=
ra =
sasvim dobra za ku=E6nu svirku i poneki polupijani tulum...
Znam da sam 1500-2000 kuna mogao dobiti bolju gitaru, no ova je pla=E6=
ena =
manje od polovine tog iznosa, pa mislim da nisam preplatio...
Ina=E8e, kum ima rabljenog konzumovog "rooster"a, rekao bih da kvalite=
tom =
ne zaostaje puno, a platio ga je mislim 200 ili 300 kn...
Mada, gledao sam dva "rooster"a po oglasnicima, ali nijedan nije bio =
ravan po vratu kao kumov, vrat im je bio =E8udno zakrivljen, u slovo "=
s", =
i nisam siguran da se mo=BEe podesiti ili popraviti...
Upravo o tome sam govorio. No pustimo na stranu taj dio.

Jesi li isprobao eq, ispravlja=E8, baterije i konekcije?

Ima li kakvih promjena?

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Sinisa Platz
2015-03-10 21:59:22 UTC
Post by dodo_byrd
Post by Sinisa Platz
[...]
Jesi li isprobao eq, ispravljač, baterije i konekcije?
Ima li kakvih promjena?
Izvadio sam elektroniku, pojačalo u gitari je sa opampom, izgleda
potpuno ispravno, ima čak i metaliziranu foliju kojom je pojačalo
"zakriljeno" od smetnji.
Nema labavih žica, hladnih lemova, sve izgleda normalno. Kuckanje po
pločici, natezanje vodiča, ne daje rezultat...
Microcuba sam pokušao provizorno uzemljiti sa šuko kontaktom utičnice,
ali buzz/hum se tada pojača...
Pokušat ću promjeniti priključni gitarski kabel (moram posuditi ili
provizorno napraviti drugi) moguće ja da ovaj koji imam (ustvari,
obadva) jesu električki ispravni (probao ommetrom) ali nisu dovoljno
oklopljeni/opleteni....
Dodo Byrd
2015-03-11 06:18:50 UTC
Post by Sinisa Platz
Post by dodo_byrd
Post by Sinisa Platz
[...]
Jesi li probao napajat pojačalo baterijom?
Jesi li probao smanjit eq na gitari?
Neven
Ako šum nestaje nakon što dotakneš žice onda je stvar u uzemljenju. Ne znam kako je na akustičnim instrumentima koji nemaju metalni bridge, inače je uobičajeno da sa bridgea ide jedna žičica koja se spaja na uzemljenje.
Dodo Byrd
2015-03-09 12:02:22 UTC
Post by Neven
Post by Sinisa Platz
[...]
Ne žice. Kabel. Kod akustara žice nisu električki spojene sa masom kao kod
električnih gitara. Bridge je plastika ili u slučaju dobrih gitara kost i
kao takav izolira žice od piezzo elementa.

Sve upućuje na masu, ali ako jest masa, onda se radi o spojevima unutar gitare.

Druga gitara koja ima jeftini magnet na sebi je pasivna i njen signal je daleko
slabiji od signala koji dolazi sa preampa, pa se i tu može kriti tajna slabog
šuma.

Još mi pada na pamet i 9V adapter. On je mogući izvor šuma, osim ako je
stabiliziran. Pretpostavljam da se pojačalo napajano sa 9V adapterom može
terati i na baterije. Jesi li probao sa baterijama? Da li je šum isti?
Sinisa Platz
2015-03-18 20:13:55 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Neven
Post by Sinisa Platz
[...]
Izvadio pretpojačalo iz gitare, ima IC i par otpornika, sve mase dobro
spojene, isprobao od samog pickupa do izlaza gitare, sve dobro radi dok
god tijelom dodirujem bilo koji dio pretpojačala, oklopljeno sa jedne
strane masom pločice, sa druge strane bakrean folija.
Takodje isprobao i treći priključni kabel (fender, platneni), bez promjene.
Kumče ima isto microcuba, moram ju uhvatiti spremnu da "žrtvuje" pola
sata vremena za kuma i da isprobamo na njenom pojačalu...
Sava
2015-03-19 07:09:13 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Neven
Post by Sinisa Platz
[...]

Kako bi bio siguran da je pretpojačalo sasvim ispravno (što mislim i da
jeste) moraš da otkačiš vodove pieza koji dolaze na pločicu, makar jedan.
Zatim kratko spojiš ta mesta (ulaz) na koja dolaze žice sa pieza. Na taj
način si isključio uticaj ulaznog dela na ostali deo pretpojačala. Sada
priključi gitarski kabl pa u pojačalo. Igraj se sa potenciometrima. Trebalo
bi da bude od potpune tišine do relativno malog šuma. Ako je tako (a verujem
da jeste) onda ti je pretpojačalo potpunio ispravno i tada grešku treba
tražiti u piezu. Ako pretpojačalo šušti onda zameniti elektrolite na njemu.
Dodo Byrd
2015-03-19 07:26:28 UTC
Post by Sinisa Platz
[...]
Nisi mi odgovorio da li si probao pojačalo napajati baterijom. Dakle ne
koristiti ispravljač i utičnicu na zidu.
Nekako imam osjećaj da bi zujanje moglo nestati kada bi se pojačalo napajalo
baterijom.
Sava
2015-03-20 07:10:51 UTC
Post by Sinisa Platz
[...]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pretpostavio sam da je to proverio, a i pisao je nešto u tom smislu. Opet
se to radi istim principom koji sam naveo za pretpojačalo. Znači ulazni
konektor kratko spojiti. Po pravilu je on sa prekidačem pa je već po
defaultu u kratkom spoju. To znači probu bez priključenog gitarskog kabla.
Za svaki slučaj može kabl pa se nečim, recimo pincetom kratko spojiti vtući
i hladni kraj kabla. Pojačalo može da emituje samo lagani beli šum, zujanje
nikako.
Dodo Byrd
2015-03-20 08:58:16 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Sinisa Platz
[...]
S obzirom da se govori o pojačalu Roland MicroCube koje se, koliko znam, može
terati na baterije ili preko ispravljača mislio sam da se isproba taj dio.

Ako sam dobro shvatio Siniša je pisao o kontroli pretpojačala na samoj gitari.

Taj dio mi je manje sumnjiv, iako se na entry elektroakustarama zna pojaviti
šum kada se na eq-u pretpojačala gitare treble boosta do maksimuma.

Stoga svakako na elektroakustičnim gitarama eq uvijek treba držati na sredini
bez obzira radili se o kliznim ili kružnim potovima.