dilema
(prestaro za odgovor)
Mika
2013-02-19 08:58:32 UTC
Pozz svima jos jednom, nakon parsto godina.
Citam redovito, ne pisem nikada :) ...skoro

Poto kao samouk nemam iskustva ni referenci za dijeljenje pameti u temi o
gitarama, a imam jednog malog novopecenog gitaristu koji ce uskoro krenuti u
glazbenu skolu, kupujem mu neku gitaru da si bogec ne lomi prste na onom
dreku iz Kauflanda koji sam platio 180 kuna.

Izbor sam suzio na 2 branda i 4 modela:

Yamaha F310
Yamaha F370

Ibanez V72E
Ibanez SGT120E

Budget je do kojih 200 eura.
"Okolina" zbori da je Yamaha u prednosti kod akusticnih, a Ibanez kod
elektricnih.

Sto biste vi odabrali od navedenog, ili predlozite nesto u cjenovnom rangu ?

Tnx
Dodo Byrd
2013-02-19 09:21:05 UTC
Post by Mika
[...]
Pretpostavljam da mali novopečeni gitarista ide u niži razred osnovne škole.
Ako je tako, niti jedan instrument koji si naveo neće biti dobar.

Odabrao si prilično velike dreadnought gitare sa metalnim žicama koje će detetu od 7 do 12 godina biti prilično problematične za sviranje.

Za 200 ojra možeš kupiti odličnu Yamahu C70. Kvalitetan instrument odličnog
zvuka i vrlo posebnog, toplog timbara koji može biti i lifetime instrument za
slučaj da se gitarom nastavi baviti rekreativno.

Tu su plastične žice i širi vrat koje početnicima puno olakšavaju svirku.

Ako se ne varam to je prvi model u seriji koji ima punu prednju ploču (nije
šperploča).

Iz moje perspektive Yamaha C70 je definitivno best buy za početnike na našem
tržištu.
U tom rangu cijena postoje i neke Alhambre kod nas, iako meni Yamaha ima ljepši zvuk.

Yamahu možeš naći na Kustošiji i u Frankopanskoj, a Alhambre u Harambašićevoj "Glazbena kutija", u Vlaškoj "Rainbow" i shoping centru Prečko "Franc music
shop".

No svakako što god da kupiš neka to bude klasična gitara za početnika.
Mika
2013-02-19 10:06:53 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Mika
[...]
Yep, 3. razred osnovne :)
Post by Dodo Byrd
Odabrao si prilično velike dreadnought gitare sa metalnim žicama koje će
detetu od 7 do 12 godina biti prilično problematične za sviranje.
Tesko mi je odokativno procjeniti sto furaju njegovi vrsnjaci. Probao sam
dvije od tih gitara ali nakratko i zvuce mi sjajno. Nacuo sam da klinci
spominju "C2" i "C3".
Mozes li mi ukratko pojasniti te termine, ili su to samo modeli nekih gitara
?
Post by Dodo Byrd
Za 200 ojra možeš kupiti odličnu Yamahu C70. Kvalitetan instrument odličnog
zvuka i vrlo posebnog, toplog timbara koji može biti i lifetime instrument za
slučaj da se gitarom nastavi baviti rekreativno.
Malac trenutno pohadja neku okljastrenu verziju solfeggia i klavira u sklopu
skole, jer ga je uciteljica iz glazbenog uzela pod "svoje" posto je skuzila
da deran prilicno grize. Ja ga sigurno ne ucim skolski jer sam sluhista i
puno stvari mu ne mogu objasniti pravilno, i ne zelim ga uciti pogresnom
pristupu kako se ne bi kasnije mucio u ispravljanju mojih pogresaka. Onda je
jednom uhvatio moju elektricnu i odsvirao intro "Nothing else matters" na
opce zaprepastenje. Vjerojatno je drkuljio po instumentaciji dok nikoga nije
bilo kod kuce.

Kaj bu iz svega toga ispalo, ne znam, ali mu dozvoljavam eksperimentiranje,
jer je do sada pokazao da sve sto naumi odsvirati, zaista i odsvira, kako na
klaviru, tako i na ovoj kaufland-gitari.
Post by Dodo Byrd
Tu su plastične žice i širi vrat koje početnicima puno olakšavaju svirku.
Ne sjecam se kakve su zice bile na ovim gitarama, njegovih vrsnjaka, koje
sam pogledao.
No i oko sirine vrata se evidentno vode bitke u razmisljanjima. Jedni (
poznanici i povremeni sviraci ) mi sugeriraju da to nije bitno, dok se drugi
slazu sa tvojim stavom.
Hvala Ti na savjetima, nadam se da ce jos netko komentirati.
Dodo Byrd
2013-02-19 10:50:26 UTC
Post by Mika
Post by Dodo Byrd
[...]
Oznake F gitara koje si naveo u pravilu (bar kod Yamahe) znače Folk gitare. Radi se o gitarama sa metalnim žicama. Oblika tijela ima velik broj iako su zadnjih 30 ili 40 godina najzastupljenije upravo dreadnought gitare koje sam
spomenuo.

Ounaka C u nazivu gitare znači classic iliti po naški klasična gitara. Ona ima manje tjelo, širi vrat i plastične žice.

Često se ova dva tipa razlikuju i po glavi gitare, ali to nije pravilo jer eto
i ja imam jednu Folk Yamahu sa klasičnom glavom, a ima ih dosta.

Folk gitarama se vrat spaja sa tijelom na 14, polju, dok klasičnim gitarama na 12.

Ako ti se da čitati ovdje je podjela dosta dobro opisana.
Post by Mika
Post by Dodo Byrd
[...]
To je lijepo. Treba ga podržavati u tome.
Post by Mika
Post by Dodo Byrd
[...]
Nije mi baš sasvim jasno ide li mali na neki tečaj, rock akademiju ili u klasičnu glazbenu školu. Anyway, iako sam i sam samouk, držim da je bolje
da ima klasičnu gitaru i dobije klasične osnove. Kada to jednom savlada moći
će sam odabrati što želi s tim raditi. Oni koj ti tvrde suprotno su ograničeni
u svom glazbenom izražavanju, baš kao i ja sam. Sasvim je svejedno kakav će
vrat imati teenager kada svira Knockin on haevens door ili Smoke on the potok.
Ali vjeruj dečecu koji treba dobiti klasično obrazovanje neće biti svejedno.
Post by Mika
Post by Dodo Byrd
[...]
Božo Sušec se sprema u penziju, a ostali komentatori su na odvikavanju.
No možda se ipak pojavi netko. :)
Mika
2013-02-19 15:00:43 UTC
"Dodo Byrd" <***@gmail.com> wrote in message
Post by Dodo Byrd
[...]
Decidirano i sasvim jasno. Tnx
Post by Dodo Byrd
Ako ti se da čitati ovdje je podjela dosta dobro opisana.
pretpostavljam da nedostaje link. Inace prerondao sam razne lokacije sa
objasnjenjima i rijetko gdje je pojednostavljeno kako si ti to ucinio.
Uglavnom se tezi kompliciranju zivota pocetnicima i amaterima.
Post by Dodo Byrd
Nije mi baš sasvim jasno ide li mali na neki tečaj, rock akademiju ili u
klasičnu glazbenu školu.
Uciteljica glazbene kulture u skoli je prepoznala da mali ima glazbeni djir
pa mu je ponudila besplatne lekcije, sto je on objerucke prihvatio, iako je
kod kuce, na njegovu inicijativu, pao dogovor da ce na jesen krenuti u
glazbenu skolu.
Ovo mu je upalo kao As na cenera, a teoriju koju mu je uciteljica
prezentirala u samo nekoliko termina, uspio je povezati sa prakticnim djelom
koji sam mu ja pokazivao. Stovise, sad su i meni neke stvari jasnije iako
sam sluhista :)

Post by Dodo Byrd
[...]
Slazem se...zelim mu samo donekle olaksati prvi ozbiljniji kontakt sa
gitarom, jer mislim da sam mu zagorcao zivot sa ovim smecem koje sam mu dao
u ruke, koliko god on to junacki podnosi.
Post by Dodo Byrd
Post by Dodo Byrd
[...]
Jedino nisam uspio pronaci black verziju :(
Nije uvijet, ali bi mu sigurno bila draza.
Sasa Susec :))
Boris
2013-02-19 15:14:24 UTC
Post by Mika
[...]
Ako će na jesen krenuti u glazbenu školu, onda mu odmah nabavi jednu od
ovih klasičnih gitara sa plastičnim žicama, jer se u glazbenim školama
gitara uči samo na takvim instrumentima. Posve je u cijeloj priči
nebitno kakve gitare sviraju njegovi vršnjaci. Ako će bit samouk ili
uzimat privatne satove može svirat na čemu hoće, ali u glazbenim školama
se koristi samo klasična gitara.
Mika
2013-02-19 15:53:29 UTC
Post by Boris
Post by Mika
[...]
Hvala na savjetu. Moze jos jedno pojasnjenje.

C70 (
http://www.glazbena-kutija.hr/grupe_proizvoda/gitare/klasicne_gitare/88/14/29 )
ima prednju povrsinu od smreke ( Spruce ), dok Ibanez G100 NT (
http://www.glazbena-kutija.hr/grupe_proizvoda/gitare/klasicne_gitare/1333/14/29 )
ima solid Spruce.

Dodo je spomenuo da C70 nije laminirana nego ima punu plocu, no sto onda
znaci "solid" kod Ibaneza ? Neka drugacija i cvrsca smreka, i ima li to
uopce neku bitnu karakteristiku u konkretnom slucaju?

Koju od tih bi Ti izabrao ?
Boris
2013-02-19 17:45:54 UTC
Post by Mika
[...]
Ne znači ništa posebno, naši web trgovci jednostavno sistemom copy-paste
prepisuju karakteristike instrumenata sa web stranica proizvođača a
Ibanez je za razliku od Yamahe samo naglasio da njegova glasnjača nije
laminirana, pa je ispred naziva materijala stavio "solid". ;-)
Post by Mika
Koju od tih bi Ti izabrao ?
Ja sam ti poklonik Yamahe al' to ništa ne znači. Stvar ukusa.
Mika
2013-02-19 19:34:55 UTC
Post by Mika
Koju od tih bi Ti izabrao ?
Ja sam ti poklonik Yamahe al' to ništa ne znači. Stvar ukusa.
Tako ce vjerojatno i biti. U mojoj selendri postoji samo jedna trgovina
glazbene opreme i srecom drze Yamahu, pa cu otici baciti svoje laicko uho na
nju. Naravno da ne sumnjam u tvoj i Dodin izbor :)
I nadam se da C70 imaju na lageru.

Btw. u mojem selu se malo forsira Alhambra, ali rijec "laminated" nikako se
ne podudara sa mojom vizijom pa cu to jednostavno zanemariti.
Mika
2013-02-19 20:19:38 UTC
I ja bih rađe uzeo Yamahu. No ja sam naviknut na zvuk Yamahe i takav mi
se sviđa. Svirao sam na, čini mi se, dva klasična Ibaneza, i nisu me se
baš
dojmili, ali sve je to stvar ukusa.
Nisi dovrsio posao ako ne linkas barem jedan uradak odsviran na Yamahi :))
dodo_byrd
2013-02-19 20:39:24 UTC
I ja bih ra=F0e uzeo Yamahu. No ja sam naviknut na zvuk Yamahe i taka=
v mi
se svi=F0a. Svirao sam na, =E8ini mi se, dva klasi=E8na Ibaneza, i ni=
su me se =
ba=B9
dojmili, ali sve je to stvar ukusa.
Nisi dovrsio posao ako ne linkas barem jedan uradak odsviran na Yamahi=
=
:))
Ima ih gomila na:
-- =

www.youtube.com/loveandjazz
dodo_byrd
2013-02-19 20:11:14 UTC
[...]
Ne zna=E8i ni=B9ta posebno, na=B9i web trgovci jednostavno sistemom =
copy-paste prepisuju karakteristike instrumenata sa web stranica =
proizvo=F0a=E8a a Ibanez je za razliku od Yamahe samo naglasio da nje=
gova =
glasnja=E8a nije laminirana, pa je ispred naziva materijala stavio =
"solid". ;-)
Koju od tih bi Ti izabrao ?
Ja sam ti poklonik Yamahe al' to ni=B9ta ne zna=E8i. Stvar ukusa.

Boris
2013-02-19 15:11:38 UTC
Kolega, ja se u potpunosti slažem sa svim vašim komentarima. :-)
Bla
2013-02-19 21:48:58 UTC
Post by Mika
[...]
Ja bih pričekao da počne škola, ili bih se ranije obratio konkretnom
instruktoru za savjet.
ZoxX@W8
2013-02-20 16:07:32 UTC
Post by Bla
Ja bih pričekao da počne škola, ili bih se ranije obratio konkretnom
instruktoru za savjet.
Dobar odgovor. Osobito drugi dio.
Jesi li instalirao cijeli SMS? Ja sam onaj zadnji paket od 12 GB skidao
tjedan dana.
Boris
2013-02-20 16:29:43 UTC
Post by ***@W8
Post by Bla
Ja bih pričekao da počne škola, ili bih se ranije obratio konkretnom
instruktoru za savjet.
Dobar odgovor. Osobito drugi dio.
Općenito da, ali ne baš u konkretnom slučaju.

Koliko sam ja shvatio, u glazbenu školu će tek na jesen, a to je
poprilično dugo za čekati. Tinejđeri brzo izgube interes ako na nešto
moraju dugo čekat. Treba već sada nekim instrumentom održavati interes,
pa zašto ne odmah sa onim kojeg će koristit u školi.
Također, koliko sam ja shvatio, konkretni instruktor je trenutno u ovom
slučaju učiteljica glazbene kulture... osoba koja se razumije u glazbu,
vjerojatno nešto i svira ali opet... o gitarama s tehničke strane može
ali i ne mora znati previše.
Bla
2013-02-21 08:48:24 UTC
Post by ***@W8
Jesi li instalirao cijeli SMS? Ja sam onaj zadnji paket od 12 GB skidao
tjedan dana.
Jesam.

Skidalo se nekih dan - dva. Moglo bi i brže, ali mi je skidanje preko
noći zapelo jer mi se digo neki schedule-irani softver za prčkanje po
sistemu, koji će, jelte, kao popravit ako nešto ne radi na kompjuteru.

Morao sam ponovo pokrenuti skidanje, a kompletiralo se za par sati.

I dalje mi se događaju krckanja i svašta. Ne uvijek. I to bez obzira na
veličinu projekta i broj kanala i instrumenata u projektu.

Tu sam našao (hvala, Tom-Som) neke savjete za optimizaciju sistema za
audio streaming i primjenio ih, ali jope sveudilj isto.

http://www.native-instruments.com/knowledge/questions/847/Windows+7+Tuning+Tips+for+Audio+Processing
ZoxX@W8
2013-02-21 19:16:33 UTC
Post by Bla
Post by ***@W8
[...]
Ja sam Samlitude skinuo (170 MB) kao od šale. Onda je nakon registracije
tražio još nekih 5 GB i to je išlo lako. I onda sam odlučio skinuti i
bonus od $120, onaj Indepedence library od 12 GB. Prva tri paketa kao
pjesma, na četvrtom zapelo, pa na petom zapelo. Iz dana u dan. Ali ja
nisam ostavljao preko noći, nego svaki dan po dva do tri sata.
Meni je krckao 64-bitni BETA driver za E-MU pa sam kupio Focusrite.
Mika
2013-02-20 21:58:53 UTC
Post by Bla
Post by Mika
[...]
Upisi su negdje u 5. mjesecu..toliko se valjda moze strpiti..iako vec sada
gori zemlja :))
Bla
2013-02-21 08:41:27 UTC
Post by Mika
Post by Bla
Ja bih pričekao da počne škola, ili bih se ranije obratio konkretnom
instruktoru za savjet.
Upisi su negdje u 5. mjesecu..toliko se valjda moze strpiti..iako vec
sada gori zemlja :))
Eh, pa šta košta nazvat dotičnog gurua ranije i posavjetovat se s njime?
To je valjda uobičajeno - da se roditelji upoznaju s učiteljem i učitelj
s djetetom.
Boris
2013-02-21 09:21:51 UTC
Post by Bla
Eh, pa šta košta nazvat dotičnog gurua ranije i posavjetovat se s njime?
To je valjda uobičajeno - da se roditelji upoznaju s učiteljem i učitelj
s djetetom.
Guru će mu reći isto što i mi, nema tu neke velike filozofije. Nije to
atomska fizika. Sve su ovo standardni početnički instrumenti koji se već
jako dugo s velikim uspjehom koriste u nižim razredima glazbenih škola. ;-)
Bla
2013-02-21 10:23:01 UTC
Post by Boris
Post by Bla
[...]
Ma da. Imaš pravo: kupi to što kupuju i drugi i đenja đaci. Ionako će
imati cijeli život da si odabere gitaru kakva mu savršeno paše.

Konačno, ni ja nakon 40 godina gitariranja još nisam našao takvu.
Dodo Byrd
2013-02-21 11:22:36 UTC
Kona�no, ni ja nakon 40 godina gitariranja jo� nisam na�ao takvu.
Ovo me čudi. Ja sam odavno našao. Meni svaka paše na svoj način. Jedino
kaj bolujem kao i većina od sindroma hrčka, pa ženki to opravdavam "nasušnom
potrebom" i sranjem oko različitosti.
Boris
2013-02-21 11:57:53 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Ja sam čak i taj sindrom hrčka prevazišao a već jako dugo sviram gitaru
koja mi savršeno paše. A nisam je čak niti birao, došla je sama.
A kad sam počinjao, svaka mi je bila dobra.
ZoxX@W8
2013-02-21 19:19:16 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Ja kao i Boris, imam svoju savršenu gitaru. Koji hrčak, da nađem bolju
poklonio bih ovu.
Mika
2013-02-22 21:53:57 UTC
Evo da odgovorim svima koji su savjetovali...danas provjerio stanje trgovine
u mojoj selendri, C70 nema na lageru, kosta 1500 kuna i moze se naruciti.
Obzirom na jednoglasnu preporuku sa grupe nije mi bedara sto ju ne mogu
probati.

S druge strane Ibaneza G100NT niti imaju niti ga mogu probati, osim ako
narucim i kupim, a tada je stvar vec okoncana.

sve je jasno :)

Mika
2013-02-21 11:03:43 UTC
Post by Bla
Post by Boris
[...]
Ako moram birati izmedju laminirane Alhambre ( koju furaju vrsnjaci jer im
je lokalni guru u trgovini preporucio bas tu gitaru, vjerojatno jer ima
najvecu zaradu na njoj, onda cu ipak poslusati savjete sa grupe u
kombinaciji sa forumskim pisanjima i odabrati C70.

U konacnici, kad bude sam placao gitaru, nek onda i mudruje oko nje koliko
ga volja :)