Nekad i sad
(prestaro za odgovor)
Sava
2014-12-12 08:38:21 UTC
Kako je ona tema "Talentirani i kreativni mladci" postala (meni) vrlo obimna
i nepregledana, a otišlo se i u neke druge smerove odlučio sam da otvorim
novu slične tematike i pokažem primerima ono što ja smatram talentima od pre
recimo 40-45 godina. Primere sam birao nasumice bez nekih posebnih
prisećanja i pretraživanja. Glavni kriterijum je da ovih izvođača nema u
knjigama Janjatovića "YU Rock enciklopedija" niti u Škaricinoj "Kad je rock
bio mlad", osim ako nisam prevideo. Nisam želeo da postavljam grupe poput
Tilta jer su kasnije svi članovi postali i ostali do danas jako poznati
muzičari. Šteta što ovo čitaju samo matorci, ali dobro... neka...

Videli smo da se ne slažemo oko toga šta je kreativnost i mislim da je to
pomešano sa talentom. Talentovan ne mora da bude i kreativan, ponekad je i
obratno. Nekada je mašta morala da bude razvijena. Nije se imalo mnogo toga,
ploče i tv emisije stizale sa velikim zakašnjenjem pa se nadomešćivalo
maštom. U ex YU se slušala kvalitetnija muzika nego u Americi i Engleskoj!
Zvuči paradoksalno? Nije. Kod nas je muzika stizala nakon što je prošla neke
filtre, najčešće su to bile top liste. Ploče i tv emisije su stizale sa
zakašnjenjem pa nismo ni imali prilike da vidimo neke koji su dobri, ali
nisu bili svetski poznati, recimo da nisu bili u top ten. One zaista slabe
srečom nismo ni imali priliku da čujemo i vidimo. U tim zemljama izvorima
popa i rocka ljudi su bili prinuđeni da slušaju i gledaju sve i svašta pa su
morali da stvaraju sopstvene kriterijume da bi odvojili dobro od prosečnog
ili lošeg. To se danas nama događa. Hiperprodukcija svega i svačega pa mladi
imaju problem da se snađu tome. Zbog toga mnogi slede potpuno neoriginalne
izvođače i tako geometrijskom progresijom šire kič i sterilnost. Kao kada
kopirate kopiju.

I bla, bla, mogu ovako u nedogled pa ću skratiti priču nekim primerima iz
davnih vremena.

REPUBLIKA 903

BIS

Mama Rock
Sava
2014-12-12 08:48:51 UTC
Moja greška. Za Mama Rock sam hteo da postavim primer bluesa prosto da bude
rock, pop i blues primer od nekad.

Mama Rock
Dodo Byrd
2014-12-12 14:18:47 UTC
Post by Sava
Moja greška. Za Mama Rock sam hteo da postavim primer bluesa prosto da bude
rock, pop i blues primer od nekad.
http://youtu.be/tDCZukID4Nk Mama Rock
Savo, vidim da se naše poimanje kreativnosti prilično razlikuje.

Odabir numera koje si ovdje stavio govori kako te muči žal za mladosti. :)
Osobno mi se čini da glazba koju si linkao nema baš puno kreativnosti. Ona
je uglavnom kopija, i to prilično vjerna, angloameričke glazbe s kraja
šezdesetih i početka sedamdesetih godina prošlog vjeka.

Tekstovi izgledaju prilično naivno iz današnje perspektive. Da sam onda imao
ovakvo životno iskustvo vjerovatno bi zvučali naivno i onda.

No nekla te to ne zamara, ako danas poslušaš Kenedijeve ili Titove govore
vidjet ćeš koliko je to naivno i smješno bilo. Ipak mase su klicale.

Čini mi se da bi ti se svidio sisački band Bambi Molesters. Ljudi su moja
generacija, ali su počeli raditi to što danas rade negdje u devedesetim.
Radi se o instrumentalnoj glazbi, surf rocku, na tragu recimo Shadowsa.
Napravili su zavidnu svjetsku karijeru, i nastupali sa R.E.M om i još nekim
svjetskim zvjezdama.

Meni se recimo sviđaju i Jinxi, zagrebački band malo čvrščeg popa, funka,
soula, ... Ne znam više kako su te ladice definirane.
Dodo Byrd
2014-12-12 14:21:48 UTC
hmm, da i linkovi:

Sava
2014-12-12 16:45:38 UTC
Post by Sava
[...]

Ne, definitivno se ne slažem sa tobom. Ovo nema veze za žalom za mlados, već
sam namerno istakao rad grupa koje su bile daleko od prve lige koliko da
pokažem da se svuda radilo ozbiljno. Osim toga ovo nisu nikakve kopije jer
je malo više nego očigledno recimo kod makedonske grupe unošenje etno motiva
makedonske muzike, kod one pop stvari samo sam prikazao stanje popa u ono
vreme i to je očigledno bilo isto kao na zapadu, a blues i rock primere sam
istakao kao odličan dokaz da su i manje-više nepoznate grupe odlično svirale
i pevale. U svim prikazanim primerima autori su uneli sebe i ma kako da ti
liči na nešto inostrano ono ima taj pečat, taj potpis autora. Kažeš naivno!?
Pa jeste naivno, takvo je vreme bilo, ali samo u globalu jer je bilo dosta
stvari koje nisu bile ni malo naivne. Recimo da i tekst pesme "Rekvijem"
nije baš naivan. Posebno kada znaš da je autor kasnije umro.

Bambi Molestersi mi se apsolutno nikada, ni u jednom momentu nisu dopali.
Bilo je dosta tv emisija o njima, ali nikada me ničim nisu dotakli niti
zaintrigirali da ih detaljnije ispratim. Za Jinxi sam čuo, ali sada dok
pišem ne mogu da se setim šta izvode. Naćiću vremena da ih poslušam.
dodo_byrd
2014-12-13 16:24:01 UTC
Dana petak, 12. prosinca 2014. 09:48:44 UTC+1, korisnik Sava napisao j=
Moja gre=B9ka. Za Mama Rock sam hteo da postavim primer bluesa prosto=
da =
bude
rock, pop i blues primer od nekad.
Mama Rock
Savo, vidim da se na=B9e poimanje kreativnosti prili=E8no razlikuje.
Odabir numera koje si ovdje stavio govori kako te mu=E8i =BEal za mlad=
osti. =
:)
Osobno mi se =E8ini da glazba koju si linkao nema ba=B9 puno kreativno=
sti. =
Ona
je uglavnom kopija, i to prili=E8no vjerna, angloameri=E8ke glazbe s k=
raja
=B9ezdesetih i po=E8etka sedamdesetih godina pro=B9log vjeka.
Tekstovi izgledaju prili=E8no naivno iz dana=B9nje perspektive. Da sam=
onda =
imao
ovakvo =BEivotno iskustvo vjerovatno bi zvu=E8ali naivno i onda.
Ne, definitivno se ne sla=BEem sa tobom. Ovo nema veze za =BEalom za m=
lados, =
ve=E6 sam namerno istakao rad grupa koje su bile daleko od prve lige =
koliko da poka=BEem da se svuda radilo ozbiljno. Osim toga ovo nisu =
nikakve kopije jer je malo vi=B9e nego o=E8igledno recimo kod makedons=
ke =
grupe uno=B9enje etno motiva makedonske muzike, kod one pop stvari sam=
o =
sam prikazao stanje popa u ono vreme i to je o=E8igledno bilo isto kao=
na =
zapadu, a blues i rock primere sam istakao kao odli=E8an dokaz da su i=
=
manje-vi=B9e nepoznate grupe odli=E8no svirale i pevale.
Ne mogu sigurno tvrditi da se ethno i world muzika u Jugi svirala 20 god=
ina
prije njene svjetske promocije (Jadranka Stojakovi=E6, Leb i Sol, Smak, =
...) =

jer ne
poznajem toliko dobro razne svjetske folklorne muzike, ali realno blues =
country koji su imali veliki utjecaj na jugoslavensku glazbu su zapravo
ameri=E8ki narodnjaci i iako ih se danas gleda kao zasebne =BEanrove oni=
su =

defakto
dio te World scene.

A =B9to se ozbiljnosti bandova ti=E8e, ja i danas ovdje u Zagrebu znam b=
ar 5, 6
anonimnih bandova koji rade stra=B9no ozbiljno i kvalitetno. Pri tome ni=
je
va=BEno da se meni njihova glazba svi=F0a. Va=BEno je da sviraju to=E8no=
, da imaju
smi=B9ljene aran=BEmane, zvuk, image, pri=E8u, i da su tehni=E8ki puno n=
apredovali
u odnosu na bandove od prije 20, 30 i vi=B9e godina. Jedina mana tih ban=
dova =

je
previ=B9e kompresora i nedostatak dinamike u sviranju. No u potpunosti =

razumijem
da je moderna produkcija jednostavno izbacila taj element iz mladog uha.=

S obzirom da je glavni motiv moje svirke upravo dinamika, =E8esto sam u =
=

prilici
da mi stariji slu=B9atelji komentiraju kako dugo nisu =E8uli tako dinami=
=E8ki =

bogatu
svirku, dok mla=F0i ku=BEe da se tu ne=B9to doga=F0a, ali ne znaju artik=
ulirati o =

=E8emu se
zapravo radi.
U svim prikazanim primerima autori su uneli sebe i ma kako da ti li=E8=
i na =
ne=B9to inostrano ono ima taj pe=E8at, taj potpis autora. Ka=BEe=B9 na=
[...]
nije ba=B9 naivan. Posebno kada zna=B9 da je autor kasnije umro.
Duboko vjerujem da u glazbi koja nije ra=F0ena kao "must be hit", autori=

uvijek dali =E8itavog sebe. U protivnom ni=B9ta nema smisla.
Sad, dana=B9nje vrijeme oskudjeva "velikim" autorima, ali mnoge pjesme n=
i =

nemaju
=B9ansu postati velike jer jednostavno imaju premalo vremena da bi ih se=
=

slu=B9alo.
Bambi Molestersi mi se apsolutno nikada, ni u jednom momentu nisu =
dopali. Bilo je dosta tv emisija o njima, ali nikada me ni=E8im nisu =
dotakli niti zaintrigirali da ih detaljnije ispratim. Za Jinxi sam =E8=
uo, =
ali sada dok pi=B9em ne mogu da se setim =B9ta izvode. Na=E6i=E6u vrem=
ena da ih =
poslu=B9am.
Molestersi nisu ni moj prvi izbor. Mogu poslu=B9ati dvije njihove numere=
za
redom i tu je kraj. No pustimo uskus na stranu, oni su vrlo ozbiljan i =

kreativan
band koji je napravio ogroman uspjeh glazbom koja nije trendovska, i to =
je =

jedini
razlog zbog kojeg sam ih spomenuo.

Jinxi isto tako nisu moj prvi izbor, ali su izuzetno ugodni za slu=B9anj=
e, =

vrlo
kvalitetni i razigrani.

Dakle u mojim komentarima ja radim ogromnu razliku izme=F0u osobnih =

afiniteta i
detalja vezanih uz struku.

Glede mojih dana=B9njih afiniteta, zapravo se osim iznimke Drage Mlinare=
ca i =

njegovih
albuma iz sedamdesetih godina, na jugoslavenskoj sceni nije doga=F0alo n=
i=B9ta =

bitno.
Tek pokoja stvar Jadranke Stojakovi=E6, zanimljivih, ali o=E8ajnih snima=
ka =

Miladina
=A9obi=E6a, i par akusti=E8nih pjesama Arsena Dedi=E6a.

=D0ole je tu koketirao sa akustikom tjekom cjele karijere, ali su njegov=
i =

aran=BEmani
uvijek bili prebogati.

Mo=BEda mo=BEe=B9 naslutiti, moji dana=B9nji interesi su potpuno okrenut=
i =

akustici, i to
na na=E8in na koji je pjesma potpuno ogoljenja od svih suvi=B9nih detalj=
a.
Recimo da je ovo jedan takav tipi=E8an primjer:

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Sava
2014-12-13 17:07:02 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Sava
[...]
prije njene svjetske promocije (Jadranka Stojaković, Leb i Sol, Smak, ...)
jer ne
poznajem toliko dobro razne svjetske folklorne muzike, ali realno blues i
country koji su imali veliki utjecaj na jugoslavensku glazbu su zapravo
američki narodnjaci i iako ih se danas gleda kao zasebne žanrove oni su
defakto
dio te World scene.

A što se ozbiljnosti bandova tiče, ja i danas ovdje u Zagrebu znam bar 5, 6
anonimnih bandova koji rade strašno ozbiljno i kvalitetno. Pri tome nije
važno da se meni njihova glazba sviđa. Važno je da sviraju točno, da imaju
smišljene aranžmane, zvuk, image, priču, i da su tehnički puno napredovali
u odnosu na bandove od prije 20, 30 i više godina. Jedina mana tih bandova
je
previše kompresora i nedostatak dinamike u sviranju. No u potpunosti
razumijem
da je moderna produkcija jednostavno izbacila taj element iz mladog uha.

S obzirom da je glavni motiv moje svirke upravo dinamika, često sam u
prilici
da mi stariji slušatelji komentiraju kako dugo nisu čuli tako dinamički
bogatu
svirku, dok mlađi kuže da se tu nešto događa, ali ne znaju artikulirati o
čemu se
zapravo radi.
Post by Dodo Byrd
[...]
Duboko vjerujem da u glazbi koja nije rađena kao "must be hit", autori
uvijek dali čitavog sebe. U protivnom ništa nema smisla.
Sad, današnje vrijeme oskudjeva "velikim" autorima, ali mnoge pjesme ni
nemaju
šansu postati velike jer jednostavno imaju premalo vremena da bi ih se
slušalo.
Post by Dodo Byrd
[...]
Molestersi nisu ni moj prvi izbor. Mogu poslušati dvije njihove numere za
[...]

Jinxi isto tako nisu moj prvi izbor, ali su izuzetno ugodni za slušanje,
vrlo
kvalitetni i razigrani.

Dakle u mojim komentarima ja radim ogromnu razliku između osobnih
afiniteta i
detalja vezanih uz struku.

Glede mojih današnjih afiniteta, zapravo se osim iznimke Drage Mlinareca i
njegovih
albuma iz sedamdesetih godina, na jugoslavenskoj sceni nije događalo ništa
bitno.
Tek pokoja stvar Jadranke Stojaković, zanimljivih, ali očajnih snimaka
Miladina
Šobića, i par akustičnih pjesama Arsena Dedića.

Đole je tu koketirao sa akustikom tjekom cjele karijere, ali su njegovi
aranžmani
uvijek bili prebogati.

Možda možeš naslutiti, moji današnji interesi su potpuno okrenuti
akustici, i to
na način na koji je pjesma potpuno ogoljenja od svih suvišnih detalja.
Recimo da je ovo jedan takav tipičan primjer:

--
www.youtube.com\loveandjazz

Pretekao si me sa postom :)))!
Sutra ću te podsetiti na jednog Zagrebčanina koji je značajan jednako kao
Drago Mlinarec.

Kada već pomenuh Pink kao oličenje kiča i šunda evo muzike koju je vlasnik
svirao pre oko 25 godina sa grupom čiji je bio jedan od osnivača:

kobac
2014-12-14 14:55:02 UTC
Post by Sava
Kada već pomenuh Pink kao oličenje kiča i šunda evo muzike koju je vlasnik
http://youtu.be/6paAwh4Khus

Ova stvar se vrtila kod nas dosta.
Inace me malo podsjecaju na Bel Tempo, super sastav s kraja osamdesetih,
znas li mozda sta o njima danas?
Sava
2014-12-14 16:03:49 UTC
Post by Sava
[...]

Grupa Oktobar 1864 je bila sjajna, kvalitetna. Tanja Jovičević predivan
vokal, radi i danas. Imali su mnogo dobrih stvari, ima toga na YT. Željko se
povremeno pojavi sa nekom grupom muzičara na Pinku sa tvrdim
funkom-fusionom. Dobar je svirač. Tanja mu gostuje u par numera.

Bel Tempo odavno ne postoji, bar mi nije poznato da se pojavljuju bilo gde.
Sava
2014-12-14 08:14:04 UTC
"dodo_byrd" wrote in message news:***@dominik-pc.sx76x.gigaset.net...

On Fri, 12 Dec 2014 17:45:38 +0100, Sava <***@gmail.com> wrote:
[...]

Blues je uticao na kompletnu svetsku produkciju, u tome se svi slažu.
Mi nikako da vidimo istim očima. Uticaji nisu sporni i to nije ništa loše.
Poenta je u tome da li ćeš biti čisti reproduktivac ili ćeš uneti neku svoju
emociju, neki svoj pečat u to što bi slušaoci prepoznali. Pa Pogorelić i
Aškenazi su samo reproduktori, ali u svoju svirku unose deo sebe, kazuju to
svojim rečima pa si prepoznatljivi i priznati u celom svetu. Imao sam
priliku sa par dana raymaka da slušam njih dvojicu i to su dva sveta, dve
potpuno različite prezentacije. Da je Zoxx ovde on bi stručno objasnio. Uzmi
rečenicu "sinoć je padala kiša" i daj trojici da je pročitaju. Neka prvi
naglasi reč "sinoć", drugi "padala", a treći "kiša" i videćeš da će
razčličito izgovorena rečenica daje potpuno različit smisao opisanoj
situaciji. To bi bilo originalno, već četvrti koji izgovori isto kao neko od
trojice više nije originalan.

[...]

Pardon me! Mislio sam juče baš na Grupu 220, fenomenalnog Draga i njegovu
grupu.
E sada da se osim njih nije događalo ništa bitno ne da se ja ne bih složio
nego se ne bi složio ni jedan savremenik tog vremena, a svakako ni jedan
kritičar. Svako je (generalno) doneo nešto novo i bitno. Slovenci avangardu,
Hrvati pop, Srbi rock, Makedonci nešto što se pogrešno nazivalo jazz-rock...
Gorana Bregovića možemo da volimo ili ne, da tvrdimo da je originalan ili
plagijator, ali on je doneo novo to da su od njega na ovamo rockeri mogli da
žive od svoje svirke. Drugim rečima uneo je profesionalizam u rock i to je
veliki doprinos. Joška Boček je prvi zakonski penzionisani rocker koliko mi
je poznato, a da nije bilo Bregovića ovaj nikada ne bi dobio penziju u toj
formi već bi uplaćivao ko zna šta.
dodo_byrd
2014-12-14 15:36:56 UTC
Ne mogu sigurno tvrditi da se ethno i world muzika u Jugi svirala 20 =
godina
prije njene svjetske promocije (Jadranka Stojakovi=E6, Leb i Sol, Smak=
, =
...)
[...]
Blues je uticao na kompletnu svetsku produkciju, u tome se svi sla=BEu=
.
Mi nikako da vidimo istim o=E8ima. Uticaji nisu sporni i to nije ni=B9=
ta =
lo=B9e. Poenta je u tome da li =E6e=B9 biti =E8isti reproduktivac ili =
=E6e=B9 uneti =
neku svoju emociju, neki svoj pe=E8at u to =B9to bi slu=B9aoci prepozn=
ali. Pa =
Pogoreli=E6 i A=B9kenazi su samo reproduktori, ali u svoju svirku unos=
e deo =
sebe, kazuju to svojim re=E8ima pa si prepoznatljivi i priznati u celo=
m =
svetu. Imao sam priliku sa par dana raymaka da slu=B9am njih dvojicu i=
to =
su dva sveta, dve potpuno razli=E8ite prezentacije. Da je Zoxx ovde on=
bi =
stru=E8no objasnio. Uzmi re=E8enicu "sino=E6 je padala ki=B9a" i daj t=
rojici da =
je pro=E8itaju. Neka prvi naglasi re=E8 "sino=E6", drugi "padala", a t=
re=E6i =
"ki=B9a" i vide=E6e=B9 da =E6e raz=E8li=E8ito izgovorena re=E8enica da=
je potpuno =
razli=E8it smisao opisanoj situaciji. To bi bilo originalno, ve=E6 =E8=
etvrti =
koji izgovori isto kao neko od trojice vi=B9e nije originalan.
U ovom djelu se u potpunosti sla=BEemo, no to ne zna=E8i da smo u pravu.=
Moj
osobni stav, a i na=E8in djelovanja, je da pjesma mora biti prepoznatlji=
va,
ali svakako druga=E8ija od originala kada radimo cover. Jedan od mojih =

"idola",
iz mladosti je bio Drug Tito ... ovaj ... =B9ta ja tu pri=E8am ... :)

Naravno Bob Dylan. Kod njega me odu=B9evljava =E8injenica da nikada na s=
nimkama
nisam =E8uo da je jednu pjesmu dva puta izveo na isti na=E8in.

S druge strane postoje glazbenici koji tvrde da se tu=F0a kompozicija MO=
RA
izvesti u notu i zadnju oznaku to=E8no onako kako je to u originalu. Men=
i je
to besmisleno, ali uva=BEavam njihovo mi=B9ljenje.

No kada slu=B9am mlade glazbenike danas, ne vidim da im nedostaje kreaci=
je u
coverima koje rade. Naravno da postoje oni bolji i lo=B9iji, ali tako je=
bilo
uvijek.

S moje strane je najve=E6a zamjerka mladim glazbenicima, a ve=E6 sam to =
naveo,
nedostatak osje=E6aja za dinamiku. S te strane im je sve ravno, bubnjari=
su
ma=B9ine, gitaristi nevjerovatno brzi i precizni, ali nikako da shvate d=
djelovi pjesamam moraju biti glasniji, a djelovi ti=B9i, jer tako je i u=

svakodnevnim razgovorima.
[...]
Pardon me! Mislio sam ju=E8e ba=B9 na Grupu 220, fenomenalnog Draga i =
=
njegovu grupu.
E sada da se osim njih nije doga=F0alo ni=B9ta bitno ne da se ja ne bi=
h =
slo=BEio nego se ne bi slo=BEio ni jedan savremenik tog vremena, a sva=
kako =
ni jedan kriti=E8ar.
Krivo sam se izrazio. Mislio sam na ni=B9ta bitno vezano u moje sada=B9n=
je
interese. Svakako da je bilo puno toga, kako si i sam ni=BEe naveo.

Svako je (generalno) doneo ne=B9to novo i bitno.
Slovenci avangardu, Hrvati pop, Srbi rock, Makedonci ne=B9to =B9to se =
=
pogre=B9no nazivalo jazz-rock... Gorana Bregovi=E6a mo=BEemo da volimo=
ili ne, =
da tvrdimo da je originalan ili plagijator, ali on je doneo novo to da=
=
su od njega na ovamo rockeri mogli da =BEive od svoje svirke. Drugim =
re=E8ima uneo je profesionalizam u rock i to je veliki doprinos. Jo=B9=
ka =
Bo=E8ek je prvi zakonski penzionisani rocker koliko mi je poznato, a d=
a =
nije bilo Bregovi=E6a ovaj nikada ne bi dobio penziju u toj formi ve=E6=
bi =
upla=E6ivao ko zna =B9ta.
Bregu se mrzi zato jer je bio uspje=B9an. Takvi su ljudi na Balkanu. =C8=
uo sam
da =C6ola peder, da je Brena kurva, Ki=E6o kockar, Kornelije Kova=E8 alk=
os, =

Bajaga
=F0anki ... Uvijek to zrnce zavisti i opravdanja kojim se hranimo kada =
=

gledamo
uspje=B9nije.

U bilo kojoj stvari napisanoj u Jugi =E6e=B9 na=E6i materijala za optu=BE=
bu za
plagiranje. Tko nikada nije napisao pjesmu to ne mo=BEe razumjeti.
Harrison je lijepo to rekao: "Imamo samo osam nota, pa reci da netko nij=
plagijator."

Kako god, kada danas poslu=B9am Dugme, shvatim koliko su sjajni glazbeni=
ci
bili, kako je to svemirska glazba, kako su funkcionirali kao sat i da ni=
je
nikakvo =E8udo da su bili toliko utjecajan band.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
dodo_byrd
2014-12-14 17:19:07 UTC
btw, danas je Mlinerecu ro=F0endan. :)

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Sava
2014-12-14 19:51:45 UTC
"dodo_byrd" wrote in message news:***@dominik-pc.sx76x.gigaset.net...
btw, danas je Mlinerecu rođendan. :)
--
www.youtube.com\loveandjazz

Srećan mu rođendan!

Gledao sam neku emisiju o njemu, živi negde u predgrađu, vozi bicikl i boli
ga dupe za muziku i muzičare u onom smislu kao nekada. Živi čovek svoj život
i svaka mu čast. On je dovoljno uradio i ostavio iza sebe.

Što se muzičkog kvaliteta tiče EX YU je dala mnogo toga, mnogo toga što da
se pojavilo na zapadu bilo bi veliki hit. Mlinarec je jedan od začetnika ,
ali mnogi su imali svetski kvalitet. Jedan od mojih kultnih projekata je
recimo "Time" istoimene grupe. Vrhunski album! I dan danas ponekad u sebi
pevam "... za koji život treba da se rodim, za koji sudnji dan treba da
živim..."!
dodo_byrd
2014-12-14 20:12:09 UTC
Sre=E6an mu ro=F0endan!
Gledao sam neku emisiju o njemu, =BEivi negde u predgra=F0u, vozi bic=
ikl i =
boli ga dupe za muziku i muzi=E8are u onom smislu kao nekada. =AEivi =E8=
ovek =
svoj =BEivot i svaka mu =E8ast. On je dovoljno uradio i ostavio iza se=
be.
=A9to se muzi=E8kog kvaliteta ti=E8e EX YU je dala mnogo toga, mnogo =
toga =B9to =
da se pojavilo na zapadu bilo bi veliki hit. Mlinarec je jedan od =
za=E8etnika , ali mnogi su imali svetski kvalitet. Jedan od mojih kult=
nih =
projekata je recimo "Time" istoimene grupe. Vrhunski album! I dan dana=
s =
ponekad u sebi pevam "... za koji =BEivot treba da se rodim, za koji =
sudnji dan treba da =BEivim..."! =
Jednom prilikom sam na kavi sjedio s frendom, profesorom klavira s kojim=
=

sam
petnaest godina svirao u bandu. U kafi=E6u su pu=B9tali Indexe. Njihove =
najve=E6e
hitove poput Balade, Modre rijeke, Plime, ... Tada mi je frend rekao da =
su
kojim slu=E8ajem Indexi snimali i djelovali s takvom glazbom u Americi i=
li
Engleskoj Led Zeppelin bi bili minoran band.

Iako su Indexi imali i proljev stvari (uglavnom u kasnijem djelu karijer=
e),
njihova najve=E6a djela se mogu bez problema staviti uz bok najboljih =

svjetskih
bandova.

Postoji i kuloarska pri=E8a o koncertu Deep Purpla u Beogradu kada je Sm=
ak =

bio
predgrupa. Navodno Blackmore nije htio iza=E6i van jer je rekao da je =

gitarist
bolji od njega.

Po=E8etkom ovog vijeka je u Zagrebu dva puta gostovao Jethro Tull. Bio s=
am
na prvom koncertu porpuno fascinantan jer nisam mogao vjerovati da jo=B9=
ima =

bandova
koji u=BEivo sviraju tako =E8vrsto i tako virtuozno. No predgrupa je bio=
Drugi =

Na=E8in.
Po=BEgajecu i Kurtovi=E6u je bilo zabranjeno koristiti flaute jer se vel=
iki =

Anderson
bojao da bi mogli biti bolji od njega.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
kobac
2014-12-14 22:15:03 UTC
Post by dodo_byrd
Post by Sava
[...]
petnaest godina svirao u bandu. U kafiću su puštali Indexe. Njihove najveće
hitove poput Balade, Modre rijeke, Plime, ... Tada mi je frend rekao da su
kojim slučajem Indexi snimali i djelovali s takvom glazbom u Americi ili
Engleskoj Led Zeppelin bi bili minoran band.
Iako su Indexi imali i proljev stvari (uglavnom u kasnijem djelu karijere),
njihova najveća djela se mogu bez problema staviti uz bok najboljih
svjetskih
bandova.
Postoji i kuloarska priča o koncertu Deep Purpla u Beogradu kada je Smak
bio
predgrupa. Navodno Blackmore nije htio izaći van jer je rekao da je
gitarist
bolji od njega.
Početkom ovog vijeka je u Zagrebu dva puta gostovao Jethro Tull. Bio sam
na prvom koncertu porpuno fascinantan jer nisam mogao vjerovati da jošima
bandova
koji uživo sviraju tako čvrsto i tako virtuozno. No predgrupa je bioDrugi
Način.
Požgajecu i Kurtoviću je bilo zabranjeno koristiti flaute jer se veliki
Anderson
bojao da bi mogli biti bolji od njega.
Hmm, ja bih sve te price "dosli stranci pa se usrali od nasih" uzeo sa
veeeelikom rezervom.
Ako sviram svoje stvari za koje imam svoju publiku koja me dosla slusati,
sta me boli kua je li predgrupa Pink Floyd ili Vruci Kaj? Pa nisam dosao
dvoboj nego na koncert?!
dodo_byrd
2014-12-14 22:16:55 UTC
[...]
Vidim da nisi =E8ovjek iz biznisa. :)

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
kobac
2014-12-15 05:24:31 UTC
Post by kobac
Post by dodo_byrd
[...]
Vidim da nisi čovjek iz biznisa. :)
Nisam definitivno. Ali takvih "nema do naseg co'eka" prica imas u svakom
biznisu pa su mi, kazem, uvjerljive kao i ona o tipu koji je lopatom slomio
ruku jadniku koji se naslonio na motornu mijesalicu za beton i tresao
kamencic iz cipele.
dodo_byrd
2014-12-15 07:44:36 UTC
Post by dodo_byrd
[...]
Nisam to pisao u kontekstu "nema do na=B9eg =E8o'eka".

Ne sje=E6am se vi=B9e to=E8no, ali mislim da se radilo o Stonesima i nji=
hovom
koncertu, negdje u =B9ezdesetim. Stonesi su obi=E8no uzimali lokalnu atr=
akciju
kao predgrupu. Ne sje=E6am se vi=B9e koji je to band bio, ali mogu=E6e =E8=
ak da se
radi o The Who (koji su po meni va=BEniji i utjecajniji band od Stonesa)=
ali
kada je band zavr=B9io zagrijavanje publike i Stonesi se popeli na binu
publika je po=E8ela zvi=BEdati i tra=BEiti da se predgrupa vrati na binu=
.

Od tada se ni=B9ta ne prepu=B9ta slu=E8aju i predgrupama se namjerno kva=
ri sound
kako ne bi ugrozili zvjezde ve=E8eri.

No s druge strane ostaje =E8injenica da je RM To=E8ak definitivno jedan =
od
najboljih gitarista svijeta i da se kojim slu=E8ajem rodio zapadnije
sigurno bi njegova zvijezda bila daleko sjajnija.

Postoji i pri=E8a, a mo=BEe se provjeriti, kada je Mark Knopfler dobio
Grammya kao najbolji gitarist prilikom primanja je rekao da mo=BEda to
i ne zaslu=BEuje, jer na Balkanu postoji gitarist bolji od njega i
zove se Vlatko Stefanovski.

Ve=E6 odavno se zna da je daleko va=BEnije kupiti glazbene urednike po
radio i tv stanicama nego li napisati dobru pjesmu i biti virtuoz.

Sjajan marketing je nametnuo angloameri=E8ku glazbu kao najutjecajniju n=
svijetu, no ako malo pa=BEljivije poslu=B9a=B9 =B9to su Zvonko Bogdan i
Janika Bala=B9 radili =B9ezdesetih i sedamdesetih godina, unato=E8 relat=
ivno
lo=B9im snimkama, onda =E6e=B9 shvatiti da pola svjetske jazz elite nije=
ni
do gle=BEnja ovim genijalcima.

Iako je na=B9a publika prezrela Gazde, misli=B9 li da ih je Jimmy Page
zvao kao predgrupu samo radi fore. Taj stari lisac ih je =E8uo slu=E8ajn=
i sku=BEio da se sa tamburama doga=F0a ne=B9to =B9to on nikada u =BEivot=
nije =E8uo ni vidio.

Razlika izme=F0u Engleza, Amera i nas je =B9to su ovi prvi zaljubljeni u=

svoju tradiciju, ali su spremni upijati tu=F0e tradicije i koristiti ih
za svoj razvoj i napredak. Naro=E8ito Englezi.

Dok na=B9i ljudi uvijek misle da je tu=F0a trava zelenija i ignoriraju o=
no
vrijedno =B9to imamo.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
kobac
2014-12-15 11:54:20 UTC
Post by kobac
Post by kobac
Post by dodo_byrd
[...]
Nisam to pisao u kontekstu "nema do našeg čo'eka".
Ne sjećam se više točno, ali mislim da se radilo o Stonesima i njihovom
koncertu, negdje u šezdesetim. Stonesi su obično uzimali lokalnu atrakciju
kao predgrupu. Ne sjećam se više koji je to band bio, ali moguće čak da se
radi o The Who (koji su po meni važniji i utjecajniji band od Stonesa)ali
kada je band završio zagrijavanje publike i Stonesi se popeli na binu
publika je počela zviždati i tražiti da se predgrupa vrati na binu.
Zgodno, ali volio bih takvu pricu cuti barrmnod dvojice kohi su osobno bili
na tom konceru i ne poznaju se medjusobno.
Od tada se ništa ne prepušta slučaju i predgrupama se namjerno kvari sound
kako ne bi ugrozili zvjezde večeri.
No s druge strane ostaje činjenica da je RM Točak definitivno jedan od
najboljih gitarista svijeta i da se kojim slučajem rodio zapadnije
sigurno bi njegova zvijezda bila daleko sjajnija.
Postoji i priča, a može se provjeriti, kada je Mark Knopfler dobio
Grammya kao najbolji gitarist prilikom primanja je rekao da možda to
i ne zaslužuje, jer na Balkanu postoji gitarist bolji od njega i
zove se Vlatko Stefanovski.
Veliki sam fan obojice i uopce ne mogu zamisliti da ijedan razmislja u
kategorijama "bolji gitarist" od nekog drugog.
Kako kaze BB King "anybody can play guitar, but would you listen to it?
Would you like it?"
Je li Tocak "bolji" od BB Kinga? Cime se to mjeri?
Već odavno se zna da je daleko važnije kupiti glazbene urednike po
radio i tv stanicama nego li napisati dobru pjesmu i biti virtuoz.
Virtuoza je pun youtube.
Sjajan marketing je nametnuo angloameričku glazbu kao najutjecajniju na
svijetu, no ako malo pažljivije poslušaš što su Zvonko Bogdan i
Janika Balaš radili šezdesetih i sedamdesetih godina, unatoč relativno
lošim snimkama, onda ćeš shvatiti da pola svjetske jazz elite nijeni
do gležnja ovim genijalcima.
To mi je usporedivo kao kuglanje i orijentaciono trcanje. U kom smislu im
nije do gleznja? Mislis da polovica jazz elite ne bi mogla savladati
tamburu toliko kvalitetno da nastupaju sa osam tamburasa?
Iako je naša publika prezrela Gazde, misliš li da ih je Jimmy Page
zvao kao predgrupu samo radi fore. Taj stari lisac ih je čuo slučajno
i skužio da se sa tamburama događa nešto što on nikada u životu
nije čuo ni vidio.
Nije li to u kontradikciji s tezom da predgrupa be smije zvucati bolje od
glavnog izvodjaca? Ili ig je pozvao da bi im kvario sound, da nista ne
prepusti slucaju?
Razlika između Engleza, Amera i nas je što su ovi prvi zaljubljeni u
svoju tradiciju, ali su spremni upijati tuđe tradicije i koristiti ih
za svoj razvoj i napredak. Naročito Englezi.
Dok naši ljudi uvijek misle da je tuđa trava zelenija i ignoriraju ono
vrijedno što imamo.
Opet ovisi na koga mislis pod nasim ljudima. Jer moje iskustvo kaze da
vecina nasih ljudi radije slusa Misu i Gazde nego, ne znam, Toma Jonesa i
Johnyja Casha.
kobac
2014-12-15 12:04:42 UTC
[...]
Evo sta provjera kaze, procitaj dno clanka:

http://www.zadarskilist.hr/clanci/19072010/stefanovski-more-vjetar-i-orgulje---pa-to-je-cudo
dodo_byrd
2014-12-15 13:52:43 UTC
[...]
Niti je potvrdio, niti opovrgao. :)

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
kobac
2014-12-15 14:38:47 UTC
Post by dodo_byrd
Post by kobac
[...]
Nije opovrgnuo? Mora biti da nam se definicije termina ludo, urbana legenda
i mitologija poprilicno razlikuju...

"
Najluđa urbana legenda koju je čuo o sebi.

- Vrte se razne mitologije, priče poput one da me Mark Knopfler javno hv,
Eric Clapton odbio nagradu. Čuo sam razne priče, ali ne znam koja je
najluđa. U gitarskom svijetu ima više mitologija, nego u formuli 1"
dodo_byrd
2014-12-15 13:51:38 UTC
Post by dodo_byrd
[...]
Nije nu=BEno, ovu sam pri=E8u svojedobno pro=E8itao u nekoj relevantnoj =
=

literaturi,
ali jebe=B9 ga ne znam vi=B9e kojoj. Proguglaj i na=E6i =E6e=B9 podatke =
o tome.
?
Would you like it?"
Je li Tocak "bolji" od BB Kinga? Cime se to mjeri?
Ne radi se o razmi=B9ljanjima njih dvojice. Radi se o biznisu, oficijeln=
im
nagradama, struci i bla bla. Uostalom radi se o izjavi koju su prenijeli=
=

mediji,
dakle sasvim sigurno negdje postoji snimka.

Postoje sasvim mjerljivi parametri, ali varijabla ukusa je predinami=E8n=
a da =

bi svi
jednako prihvatili rezultat.
Post by dodo_byrd
radio i tv stanicama nego li napisati dobru pjesmu i biti virtuoz.
Virtuoza je pun youtube.
I da i ne. Biti virtuoz ne zna=E8i samo brzo i puno svirati. Pravi virtu=
ozi
nude ne=B9to drugo, ne=B9to osobnije.
Post by dodo_byrd
Sjajan marketing je nametnuo angloameri=E8ku glazbu kao najutjecajnij=
u na
Post by dodo_byrd
zvao kao predgrupu samo radi fore. Taj stari lisac ih je =E8uo slu=E8=
ajno
Post by dodo_byrd
i sku=BEio da se sa tamburama doga=F0a ne=B9to =B9to on nikada u =BEi=
votu
Post by dodo_byrd
nije =E8uo ni vidio.
Nije li to u kontradikciji s tezom da predgrupa be smije zvucati bolje=
od
glavnog izvodjaca? Ili ig je pozvao da bi im kvario sound, da nista ne=
prepusti slucaju?
Postoji tu jo=B9 cijeli niz detalja koje mo=BEe=B9 koristiti ili izbacit=
i kako =

ti u
kojem trenutku odgovara. :)
Post by dodo_byrd
za svoj razvoj i napredak. Naro=E8ito Englezi.
Dok na=B9i ljudi uvijek misle da je tu=F0a trava zelenija i ignoriraj=
u ono
Post by dodo_byrd
vrijedno =B9to imamo.
Opet ovisi na koga mislis pod nasim ljudima. Jer moje iskustvo kaze da=
vecina nasih ljudi radije slusa Misu i Gazde nego, ne znam, Toma Jone=
sa =
Johnyja Casha.
Hmmm, moje iskustvo je sasvim druga=E8ije, a ovisi o tome da li na=B9i l=
judi to
=B9to slu=B9aju, slu=B9aju doma ili u dru=B9tvu pijatelja i maligana.

Uostalom lako je provjeriti koliko strane, a koliko doma=E6e glazbe se =

prodalo.

Vidi emisije tipa Story Super Govna. Koliko kandidata izvodi doma=E6e (i=
=

koje doma=E6e),
a koliko strane stvari.
-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Sava
2014-12-15 09:24:13 UTC
"kobac" wrote in message news:1970924374440287857.046383kobac-***@news.optinet.hr...

[...]

Ma da, slažem se. Gotovo svi stranci koji su ovde gostovali su bili vrhunski
izvođači. Ja sam samo istakao da smo imali muziku koja je mogla da stane uz
bok nekadašnje svetske produkcije. Uzmite samo pomenuti album "Time" pa ga
jednostavno uporedite sa sličnim zapadnim iz tog vremena i videćete da nema
čega da se stidi. Bilo je pregršt takvih projekata nekada.
kobac
2014-12-15 11:58:38 UTC
Post by kobac
[...]
Ma ima toga i sada. Jezik je uvijek bio barijera. Zapadnjacima pjevanje na
nasim balkanskim jezicima zvuci kao nama na skandinavskim
Sava

Svakako jezik, ali bile su tu i političke barijere.
kobac
2014-12-15 16:34:15 UTC
Post by kobac
Post by kobac
[...]
Pa ne znam. Npr. Karlo Metikos i Tereza Kesovija su imali sasvim solidne
inozemne karijere.
Sava
2014-12-15 18:14:27 UTC
Post by kobac
Post by kobac
[...]

Nisam na to mislio. Mnogi mogu da kažu da su imali uspešnu ino karijeru,
Korni grupa, Vedran Božić i da ne nabrajam, ubedljivo najjaču ino karijeru
je imao Ivo Robić. Mislio sam na globalni prolaz nečije muzike, na to da
budu poznati i priznati u celom svetu kao što je prošao Santana recimo,
Šveđani pa i Mađari.
kobac
2014-12-15 23:01:09 UTC
Post by kobac
Post by kobac
Post by kobac
[...]
Vjetovat cu ti na rijec za Madjare (nije da znam neki primjer), a i za
Svedjane znam samo one koji su pjevali na engleskom. Ali mi i dalje nije
jasno koje to politicke barijere propustaju Madjare a zaustavljaju
Balkance?
Sava
2014-12-16 08:01:53 UTC
Post by kobac
Post by kobac
Post by kobac
[...]
Post by Sava
nekada.
[...]

U mom prethodnom odgovoru, a i u tvom takođe smo izmešali babe i žabe.
Pomenuli smo izvođače koji su bili samo reproduktori (Matt Collins), a i one
koji su svirali i snimali ploče sa originalnom muzikom (Korni grupa u
Italiji na primer, mislim da je i Tereza pevala originalne numere). Svi su
oni postigli samo neki regionalni uspeh. Ponoviću da je najuspešniji bio Ivo
Robić, kasnije je zaista uspeo Danijel sa Džuli, najviše u Nemačkoj. Jezička
barijera je krupna stvar tako da su apsolutno svi pevali na engleskom.
Mađari su 70-tih godina prošli sa Visaton zvučnicima na englesko tržište
koje je bilo Meka za vrhunski hi-fi. Prošli su samo sa onim najmanjim i
najjeftinijim modelom Minimax. Iskra, RIZ i Ei, ali ni Unitra, RFT i slični
nisu ni pomirisali to tržište. Slično je i sa muzikom. Verovatno si
zaboravio ili propustio da ispratiš mađarsku grupu "Omega" koja je u
potpunosti prošla na evropskom, ali i na svetskom tržištu. E sada, zašto su
Mađari prošli, a drugi iz istočnog bloka nisu zaista ne znam, nisam to
nikada istraživao.
dodo_byrd
2014-12-16 08:14:47 UTC
[...]
Ma da, sla=BEem se. Gotovo svi stranci koji su ovde gostovali su bi=
li
vrhunski izvo=F0a=E8i. Ja sam samo istakao da smo imali muziku koja=
je =
mogla
da stane uz bok nekada=B9nje svetske produkcije. Uzmite samo pomenu=
ti =
album
"Time" pa ga jednostavno uporedite sa sli=E8nim zapadnim iz tog vre=
mena =
vide=E6ete da nema =E8ega da se stidi. Bilo je pregr=B9t takvih pr=
ojekata =
Post by Sava
nekada.
Ma ima toga i sada. Jezik je uvijek bio barijera. Zapadnjacima =
pjevanje na
nasim balkanskim jezicima zvuci kao nama na skandinavskim
Svakako jezik, ali bile su tu i politi=E8ke barijere.
Pa ne znam. Npr. Karlo Metikos i Tereza Kesovija su imali sasvim soli=
dne
inozemne karijere.
Nisam na to mislio. Mnogi mogu da ka=BEu da su imali uspe=B9nu ino ka=
rijeru,
Korni grupa, Vedran Bo=BEi=E6 i da ne nabrajam, ubedljivo najja=E8u i=
no
karijeru je imao Ivo Robi=E6. Mislio sam na globalni prolaz ne=E8ije =
muzike,
na to da budu poznati i priznati u celom svetu kao =B9to je pro=B9ao =
Santana
recimo, =A9ve=F0ani pa i Ma=F0ari.
[...]
U mom prethodnom odgovoru, a i u tvom tako=F0e smo izme=B9ali babe i =BE=
abe. =
Pomenuli smo izvo=F0a=E8e koji su bili samo reproduktori (Matt Collins=
), a i =
one koji su svirali i snimali plo=E8e sa originalnom muzikom (Korni gr=
upa =
u Italiji na primer, mislim da je i Tereza pevala originalne numere). =
=
Svi su oni postigli samo neki regionalni uspeh. Ponovi=E6u da je =
najuspe=B9niji bio Ivo Robi=E6, kasnije je zaista uspeo Danijel sa D=BE=
uli, =
najvi=B9e u Nema=E8koj. Jezi=E8ka barijera je krupna stvar tako da su =
=
apsolutno svi pevali na engleskom. Ma=F0ari su 70-tih godina pro=B9li =
sa =
Visaton zvu=E8nicima na englesko tr=BEi=B9te koje je bilo Meka za vrhu=
nski =
hi-fi. Pro=B9li su samo sa onim najmanjim i najjeftinijim modelom Mini=
max. =
Iskra, RIZ i Ei, ali ni Unitra, RFT i sli=E8ni nisu ni pomirisali to =
tr=BEi=B9te. Sli=E8no je i sa muzikom. Verovatno si zaboravio ili prop=
ustio da =
isprati=B9 ma=F0arsku grupu "Omega" koja je u potpunosti pro=B9la na =
evropskom, ali i na svetskom tr=BEi=B9tu. E sada, za=B9to su Ma=F0ari =
pro=B9li, a =
drugi iz isto=E8nog bloka nisu zaista ne znam, nisam to nikada istra=BE=
ivao.
Madjari imaju fantasti=E8ne glazbenike. Nemojmo zaboraviti da je stra=B9=
no =

velik
utjecaj madjarske glazbe u na=B9em djelu Panonske nizine, od Prekmurja i=

Me=F0imurja do Vojvodine.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Sava
2014-12-16 08:50:44 UTC
"Sava" wrote in message news:m6ootc$9nk$***@speranza.aioe.org...

"kobac" wrote in message news:1777555980440363408.457952kobac-***@news.optinet.hr...

Mađari su 70-tih godina prošli sa Visaton zvučnicima na englesko tržište
koje je bilo Meka za vrhunski hi-fi. Prošli su samo sa onim najmanjim i
najjeftinijim modelom Minimax.

P.S. ISPRAVKA: firma se zove VIDEOTON, Visaton je druga firma iz druge
zemlje.
dodo_byrd
2014-12-16 09:03:49 UTC
[...]
Videoton je sredinom osamdesetih proizvodio monitore/terminale koji su =

nalikovali glavi
E.T.-a i pojavili su se na na=B9em tr=BEi=B9tu.

Imali smo ih neko kratko vrijeme na testiranju i izmjerili da zra=E8e =

otprilike 3 puta
vi=B9e nego tada=B9nji zeleni IBM-ovi.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
dodo_byrd
2014-12-16 07:30:20 UTC
[...]
ena i
[...]
Tereza je bila velika francuska zvijezda. Karlo Metiko=B9 i Ibrica Jusi=E6=
=

tako, tako.

Brega je postigao prili=E8an uspjeh na zapadu.

Arsen se ne=B9to malo smucao po Italiji.

=D0imi Stani=E6 je svirao sa velikim Dizzy Gillespie-m.

Relativno veliki uspjeh vani je kao kompozitor imao Nikica Kalo=F0era.

Koliko znam Ivo Robi=E6 je punio ne=B9to malo klubova po Hamburgu i imao=
=

relativno
veliki Hit "Morgen" u Njema=E8koj.

No daleko najve=E6u "inozemnu karijeru" imali su Ivica =A9erfezi i Ljupk=
a =

Dimitrovska.
Oni su doslovce bili hiper zvjezde u biv=B9em SSSR-u i ostatku isto=E8no=
g =

bloka.
Punili su stadione, dvorane, sve gdje se moglo nastupiti i to po nekolik=
o =

puta u danu,
te prodavali kamione nosa=E8a zvuka.
Samo, valjda se isto=E8ni blok ne broji. :)

Najve=E6i jugoslavenski novovalni hitovi su do=BEivjeli vrlo uspje=B9no =
=

reizdanje u Poljskoj
i poharali top liste.

Grupa Karma je bila megapopularna u =C8e=B9koj.

Na=B9i su pogledi uvijek bili nekako okrenuti na zapad jer je zapadna =

propaganda djelila
=B9arene bombone, ali zapravo je sasvim prirodno, a jezi=E8na barijera g=
otovo =

i ne postoji,
bilo prodavati svoje proizvode u slavenskim zemljama.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Sava
2014-12-16 08:48:44 UTC
Post by kobac
Post by kobac
Post by kobac
[...]
Koliko znam Ivo Robić je punio nešto malo klubova po Hamburgu i imao
relativno
veliki Hit "Morgen" u Njemačkoj.

Izmešao si decenije :)!
Ivo Robić i Brega su dve epohe. Ivo Robič je bio toliko veliki da je već
tamo 60-tih imao svog evropskog managera i pomagao je mnogima da se probiju.
U tom smislu pročitaj intervju Vedrana Božića u delu kada govori o boravku i
radu u Nemačkoj.

No daleko najveću "inozemnu karijeru" imali su Ivica Šerfezi i Ljupka
Dimitrovska.
Oni su doslovce bili hiper zvjezde u bivšem SSSR-u i ostatku istočnog
bloka.
Punili su stadione, dvorane, sve gdje se moglo nastupiti i to po nekoliko
puta u danu,
te prodavali kamione nosača zvuka.
Samo, valjda se istočni blok ne broji. :)

Ma SSSR se naravno ne računa, to je potpuno drugi par cipela. Najveći, ali
ubedljivo najveći car u SSSR-u je bio Đorđe Marijanović. Tamo su Rusi javno
proslavljali njegov rođendan.
U filmu niko nije postigao uspeh kakav je postigao Bata Živojinovič u Kini.
Dan danas Kinezi koji rade ovde na gradnji mostova mu se klanjaju i ne
veruju da je omatorio :)! A on mator i jako bolestan. No, sve to nema veze
sa uspehom ovdašnjih muzičara na zapadu.
dodo_byrd
2014-12-16 09:05:15 UTC
[...]
Post by Sava
nekada.
[...]
Izme=B9ao si decenije :)!
Ivo Robi=E6 i Brega su dve epohe. Ivo Robi=E8 je bio toliko veliki da =
je ve=E6 =
tamo 60-tih imao svog evropskog managera i pomagao je mnogima da se =
probiju. U tom smislu pro=E8itaj intervju Vedrana Bo=BEi=E6a u delu ka=
da =
govori o boravku i radu u Nema=E8koj.
[...]
Ma SSSR se naravno ne ra=E8una, to je potpuno drugi par cipela. Najve=E6=
i, =
ali ubedljivo najve=E6i car u SSSR-u je bio =D0or=F0e Marijanovi=E6. T=
amo su =
Rusi javno proslavljali njegov ro=F0endan.
U filmu niko nije postigao uspeh kakav je postigao Bata =AEivojinovi=E8=
[...]
nema veze sa uspehom ovda=B9njih muzi=E8ara na zapadu.
He he, ne u bilo kojem filmu. Kinezi i ne znaju njegovo pravo ime, znaju=
ga
kao Waltera. :)

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
Sava
2014-12-16 09:43:56 UTC
Post by Sava
Post by kobac
Post by kobac
[...]
Post by Sava
nekada.
[...]

Ma da, jeste. Ja mislim da i ne znaju njegovo pravo ime i svi ga zovu
"Valter".
Da iskoristim priliku i napišem još jedan kuriozitet.
Charles Aznavour je toliko para zaradio u Rusiji da nije znao šta će sa
njima i hteo je da kupi helikopter! Na njegovu žalost to je vojna oblast pa
nije u speo u tome!
Boris
2014-12-16 08:37:11 UTC
Brega je postigao priličan uspjeh na zapadu.
Arsen se nešto malo smucao po Italiji.
Đimi Stanić je svirao sa velikim Dizzy Gillespie-m.
Relativno veliki uspjeh vani je kao kompozitor imao Nikica Kalođera.
[...]
Najveći jugoslavenski novovalni hitovi su doživjeli vrlo uspješno
reizdanje u Poljskoj
i poharali top liste.
Grupa Karma je bila megapopularna u Češkoj.
Naši su pogledi uvijek bili nekako okrenuti na zapad jer je zapadna
propaganda djelila
šarene bombone, ali zapravo je sasvim prirodno, a jezična barijera
gotovo i ne postoji,
bilo prodavati svoje proizvode u slavenskim zemljama.
Splitska grupa "Delfini" (ujak moje supruge Željko Šoletić je tada bio
njihov pjevač) je sedamdesetih godina bila mega popularna u SSSR-u,
koncerti su bili rasprodani mjesecima unaprijed a turneje su im trajale
i po 6 do 8 mjeseci.
Sava
2014-12-13 16:56:00 UTC
"Dodo Byrd" wrote in message news:330ba054-3c31-4a36-be63-***@googlegroups.com...

Dana petak, 12. prosinca 2014. 09:48:44 UTC+1, korisnik Sava napisao je:

Meni se recimo sviđaju i Jinxi, zagrebački band malo čvrščeg popa, funka,
soula, ... Ne znam više kako su te ladice definirane.

Preslusao sam nekoliko numera sa najvećim brojem pregleda. Dobri su Jinx,
prilično mi se dopadaju. Tekstovi nisu prejaki, muzički prosečno, ali
kompletan proizvod vrlo dopadljiv. Ovo je čist pop onako kako smo to nekada
definisali. Hrvatska, posebno zagrebačka pop škola je bila ubedljivo
najjjača u EX YU pa me ne čudi da eto baš tu ima dobrih sledbenika.

Ja već nekoliko godina ne pratim ozbiljnije produkciju sa s/h govornog
područja. Toliko je bilo šunda na svim stranama da mi se povraćalo. Pink za
koji vidim (na grupi o satelitu recimo) da mnogi u Hrvatskoj "crkoše" u
mojoj kući je zabranjen, prezirem ga. Pri tom skidam kapu vlasniku koji zna
da napravi i sačuva pare. On kao basista sjajne grupe Oktobar 1864 odlično
zna šta je dobra muzika, ali eto... novac je na prvom mestu! No kada bi to
bilo sve bilo bi dobro. Mnogo gledam satelit unazad blizu 20 godina. Onda
sam na engleskom satelitu (Astra 28,2) video muziku u dlaku istu kakvu ovde
izvodi Karleuša (nadam se da znaš ko je to)! Bio sam šokiran, nisam mogao da
verujem da Englezi slušaju takav šund. Od tada slušam samo proverene stvari.
Od najranije mladosti mnogo slušam radio, meni je uvek uključen kako kod
kuće tako i u kolima (naravno i sada dok pišem ovo). Znači slušam lokalni
radio koji je loš i na kojem se 2-3 dobre ili solidne stvari vrte dvesta
puta dnevno i tako danima i mesecima. Kada kažem radio pod tim danas
podrazumevam i tv muzičke kanale. Ostao sam na nemačkom Deluxe Musicu zato
što pušta kvalitetnu i prilično probranu muziku i na VH1 Classic zato što su
to hitovi moje mladosti koje sada mogu i da vidim. Imam hrvatski CMC, gledao
sam ga dok je bio na satelitu, sada na kablovskoj imam bolji izbor. Pogledam
povremeno i ruske, češke pa i istočnjačke muzičke kanale prosto da vidim šta
se događa u svetu.
dodo_byrd
2014-12-14 17:32:06 UTC
Ja ve=E6 nekoliko godina ne pratim ozbiljnije produkciju sa s/h govorn=
og =
podru=E8ja. Toliko je bilo =B9unda na svim stranama da mi se povra=E6a=
lo. Pink =
za koji vidim (na grupi o satelitu recimo) da mnogi u Hrvatskoj "crko=B9=
e" =
u mojoj ku=E6i je zabranjen, prezirem ga. Pri tom skidam kapu vlasniku=
=
koji zna da napravi i sa=E8uva pare. On kao basista sjajne grupe Oktob=
ar =
1864 odli=E8no zna =B9ta je dobra muzika, ali eto... novac je na prvom=
=
mestu! No kada bi to bilo sve bilo bi dobro. Mnogo gledam satelit unaz=
ad =
blizu 20 godina. Onda sam na engleskom satelitu (Astra 28,2) video =
muziku u dlaku istu kakvu ovde izvodi Karleu=B9a (nadam se da zna=B9 k=
o je =
to)! Bio sam =B9okiran, nisam mogao da verujem da Englezi slu=B9aju ta=
kav =
=B9und. Od tada slu=B9am samo proverene stvari. Od najranije mladosti =
mnogo =
slu=B9am radio, meni je uvek uklju=E8en kako kod ku=E6e tako i u kolim=
a =
(naravno i sada dok pi=B9em ovo). Zna=E8i slu=B9am lokalni radio koji =
je lo=B9 i =
na kojem se 2-3 dobre ili solidne stvari vrte dvesta puta dnevno i tak=
o =
danima i mesecima. Kada ka=BEem radio pod tim danas podrazumevam i tv =
=
muzi=E8ke kanale. Ostao sam na nema=E8kom Deluxe Musicu zato =B9to pu=B9=
ta =
kvalitetnu i prili=E8no probranu muziku i na VH1 Classic zato =B9to su=
to =
hitovi moje mladosti koje sada mogu i da vidim. Imam hrvatski CMC, =
gledao sam ga dok je bio na satelitu, sada na kablovskoj imam bolji =
izbor. Pogledam povremeno i ruske, =E8e=B9ke pa i isto=E8nja=E8ke muzi=
=E8ke kanale =
prosto da vidim =B9ta se doga=F0a u svetu.
Karleu=B9a i dru=B9tvo su muzika za mase. Oduvjek je to postojalo, samo =
mi to
nismo pratili. Ali meni nema nikakve razlike izme=F0u Karleu=B9e, Magazi=
na,
Mi=B9e Kova=E8a, nekada=B9njeg ProArte i sli=E8nih projekata.
Sve je to "zabavna" glazba koja veli=E8a uglavnom negativne ljudske osob=
ine,
patetiku i najni=BEe strasti.

Osobno nemam ni=B9ta protiv umjerenih doza patetike, =E8ak je i Arsen re=
kao
da djeli=E6 patetike uvijek mora biti prisutan, no ne volim kada je ona
glavni smisao proizvioda.

Meni su prili=E8no antipati=E8ne emisije za proizvodnju instant zvjezda =
koje
je Kizo iz "Velikog Bjelog Slona" duhovito nazvao zajedni=E8kim imenom
"Story Super Govna", kao i razno razne emisije koje slu=BEe samo za to d=
polutalentirani pjeva=E8i koji zapravo nemaju ni=B9ta iza sebe zarade ne=
=B9to
para prave=E6i budale od sebe.

Stoga sam jednostavno izbacio TV iz svog =BEivota. Svaki mjesec me zovu
razni tele operateri i nude mi internet televiziju, ali ih uspje=B9no
odjebavam.

Radio je medij koji se stalno slu=B9a. No ja, osim u autu, slu=B9am ugla=
vnom
internet radio. Omiljena postaja je "Folk Alley", ali slu=B9am i ostale
stanice profilirane za uglavnom staru glazbu.

U autu slu=B9am isklju=E8ivo "Radio Sljeme" (mo=BEe ga se na=E8i i na in=
ternetu),
lokalni zagreba=E8ki radio za stariju generaciju, sa zanimljivim
emisijama, prili=E8no kratkim vjestima i glazbom primjerenom mom ukusu.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz