Nešto novo za gitaru
(prestaro za odgovor)
VHalen
2014-01-13 11:32:40 UTC
Zanimljiva spravica:

kobac
2014-01-13 16:16:07 UTC
Post by VHalen
http://youtu.be/UTOYoLFCXIc
Mani bi dosadila nakon 2 minute igranja.
dodo_byrd
2014-01-13 16:48:52 UTC
Post by kobac

Mani bi dosadila nakon 2 minute igranja.
Svaka sprava dosadi ako nisi kreativan. :)

Vidio sam svojevremeno (prije par godina) na jubitou nekog =B9kotskog =

uli=E8nog svirta=E8a koji je to
imao instalirano na Ovulationu.

Imam dojam da je to kao da svira=B9 klavir, i uglavnom fingerpika=B9.

-- =

www.youtube.com\loveandjazz
kobac
2014-01-13 18:09:19 UTC
Post by dodo_byrd
Post by kobac
Post by VHalen
http://youtu.be/UTOYoLFCXIc
Mani bi dosadila nakon 2 minute igranja.
Svaka sprava dosadi ako nisi kreativan. :)
Pa ne znam, koristolim dosta toga sto mi nikako ne dosadi, a nisam bas
Vlatko Stefanovski.
Ovo mi se cini zgodnim za ubacit kakvu dionicu u neku pjesmu, ali nista
vise od toga.
Post by dodo_byrd
Vidio sam svojevremeno (prije par godina) na jubitou nekog škotskog
uličnog svirtača koji je to
imao instalirano na Ovulationu.
Imam dojam da je to kao da sviraš klavir, i uglavnom fingerpikaš.
Ok, samo mi se zvuk (barem ovaj sa snimke) cini napornim na dulje staze.

U stvari me podsjeca na losiju varijantu cimbala
Dodo Byrd
2014-01-14 06:52:47 UTC
Post by kobac
Post by dodo_byrd
Post by kobac
Post by VHalen
[...]
Ne moraš biti Vlatko da bi bio kreativan. Ima po jubitu likova koji mogu
proizvest milion tonova s drombuljama. Glazba je u nama, a instrumenti i
gedžeti sluše samo da bi je mi proslijedili drugima.
Post by kobac
Ovo mi se cini zgodnim za ubacit kakvu dionicu u neku pjesmu, ali nista
vise od toga.
Ili možeš pomoću toga razviti potpuno novi stil sviranja, poput niže navedenog
uličnog svirača.
Post by kobac
Post by dodo_byrd
[...]
To na snimci je DEMO, i pokazuje što se može, kada to pretočiš u pravu glazbu
siguran sam da možeš dobiti zanimljive rezultate.
Možda bi cimbal bio uvjerljiviji da sviraš na dvanaestici.
kobac
2014-01-14 08:17:17 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by dodo_byrd
Post by kobac
Post by VHalen
[...]
To je apsolutno istina, Jedino sto moj prijemnik ovdje ocigledno brzo
ispadne sa frekvencije
Post by kobac
Post by dodo_byrd
[...]
Ma sve ok, kuzim sto hoces reci ali eto, ja sam nekako navikao da me demo
povuce da pozelim nesto. Ovo mom uhu ocigledno ne pase.
Ne znam, pre - "perkussivo" mi je, kad sluasm samo to imam feeling da
umjesto glavnog jela rucam zacin.
Dodo Byrd
2014-01-14 10:20:50 UTC
Post by kobac
[...]
Razumijem te potpuno. I sam oprezno promatram sve čime me bombardiraju.
Realizaciju svake želje koja se pojavi odgodim za mjesec, dva, i ako nakon
tog vremena i dalje postoji onda tek gledam kako da zatvorim konstrukciju.

S druge strane gledao sam T.Emmanuela u živo spuštene ladice, a onda sam tražio
snimke po jubitu i shvatio da nema ništa interesantno u njegovoj glazbi. Jedino
interesantno je to što svira evergreene i to na neobičan način. Generalno,
koliko vidim na jubitu, postoji čitav naraštaj gitarista koji se bave tehnikom
koju je prvi prezentirao Tommy, ali to nije moja šalica čaja.

Anyway, trenutno mi 200-300 kuna nije neki problem i ako za mjesec, dva i dalje budem razmišljao o Hammer Jammeru možda ga i naručim, iako realno, trenutno se
bavim sa previše opcija. Učim mandolinu i banjo, a sve više otkrivam
alternativne štimove, a zapravo imam jako malo slobodnog vremena.
kobac
2014-01-14 16:23:40 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
[...]
Isto je i sa mnom. Impresioniran sam i vjestinom i idejom ali, nakon nekog
vremena mi sve postane isto jer navkraju cujem samo stil a ne cujem
poruku.
Virtuoznost bi IMHO trebala biti sredstvo a ne cilj.
Post by Dodo Byrd
[...]
Ma jedino je vazno uzivati u tome sto radis. Pa makar to bila i kupovina
nepotrebnih gadgeta ;-)
Boris
2014-01-14 21:46:21 UTC
Post by kobac
Ma jedino je vazno uzivati u tome sto radis. Pa makar to bila i kupovina
nepotrebnih gadgeta ;-)
Mislim da za trošenje novca na nepotrebne stvari u cilju postizanja
kratkotrajnog zadovoljstva medicina ima nekakav latinski naziv, nekakvu
dijagnozu, ali se sad ne mogu točno sjetit kako ona glasi... :-)
kobac
2014-01-15 06:03:45 UTC
Post by Boris
Post by kobac
[...]
:-)

Mada covjek ponekad sam sebe iznenadi. Nedavno sam na ebayu u potrazi za
debelom trzalicom naisao na jedan primjerak ove pasmine:
http://www.picksandstones.com/

I buduci da je cijena bila $6, vise nego upola jeftinije a trzalica je jako
lijepo izgledala, reko' ajd da si kupim za pod bor nesto lijepo, ne
ocekujuci previse neku uporabmu vrijednost.
Iako sam nailazio na hvalospjeve u recenzijama.

Japanac poslao trzalicu ja pao u nesvjest. Tako je lako svirati s njom i
tako topli zvuk proizvodi da bi u Jutarnjem stavili naslov "sokantno".

A mislio sam da cu je drzati na polici iznad gitare za ukras
Dodo Byrd
2014-01-15 07:10:52 UTC
Post by kobac
Post by Boris
[...]
Pa nije smisao nikada ne kupiti ništa. Ako ne probaš nikada nećeš saznati.

Iako nastojim biti racionalan u kupovanju gedžeta imam i ja svojih promašaja
koji skupljaju prašinu. Ali i to je bila cijena koju sam morao platiti da
bih nešto naučio. No najljepše u svemu je da nikada ne naučimo do kraja.
Dodo Byrd
2014-01-15 07:07:03 UTC
Post by Boris
Post by kobac
[...]
Shopingholitis.

Iskreno osim šake riže, malo vode i krzna zapravo nam ništa drugo ne treba.
Pa ipak nećeš lako sresti one koji žive samo sa navedenim.
Boris
2014-01-15 08:55:11 UTC
Post by Dodo Byrd
Shopingholitis.
Iskreno osim šake riže, malo vode i krzna zapravo nam ništa drugo ne treba.
Pa ipak nećeš lako sresti one koji žive samo sa navedenim.
E jbga sad, stari rvacki običaj odlaženja iz krajnosti u krajnost.

Ipak nam treba malo više od ovoga što si ti gore naveo ali i puno manje
nego što svatko od nas misli da mu treba. :-)
kobac
2014-01-15 09:51:54 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by Boris
Post by kobac
[...]
Ako ti zdravlje nije pioritet onda je riza dovoljna ;-)
Ili koji zive dugo samo s tim...
Dodo Byrd
2014-01-15 10:51:32 UTC
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
Iskreno osim šake riže, malo vode i krzna zapravo nam ništa drugo ne treba.
Ako ti zdravlje nije pioritet onda je riza dovoljna ;-)
Vidi kosooke, zdravi ko dren. U Australiji u zadnjih 120 godina niti jedan nije
umro. Vidi australske statistike. :)
kobac
2014-01-15 16:09:00 UTC
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
[...]
Vjerujem ti da kosooki puno rijedje umiru u Australiji od Australaca. ;-)
Ali vjeruj i ti mebi da je raznovtsnost prehrane puno bitnija za zdravlje
od kolicine.
Blajček
škrtost?
Boris
2014-01-15 08:47:42 UTC
Post by Blajček
Post by Boris
[...]
Ne, ne, "škrtost" je obično izraz kojim oboljeli od te bolesti nazivaju
one koji od nje ne boluju. :-)
Sedated
2014-01-15 09:05:40 UTC
Mislim da za trošenje novca na nepotrebne stvari u cilju postizanja
kratkotrajnog zadovoljstva medicina ima nekakav latinski naziv, nekakvu
dijagnozu, ali se sad ne mogu to?no sjetit kako ona glasi... :-)
a za èuvanje novca u èarapi ima i obièan naziv .. škrtost .. :P ..
hehe

ko zna svirati zna .. a ko nezna kupuje geðete ..

p.s.
nadam se da žena nebude sve rasprodala po cijeni koja je njoj bila
prezentirana .. :)

Twenty-twenty-twenty four hours to go
I wanna be sedated
Nothing to do, nowhere to go
I wanna be sedated
Boris
2014-01-15 09:26:54 UTC
a za èuvanje novca u èarapi ima i obièan naziv .. škrtost .. :P ..
hehe
'Škrtost' je inače jako rasprostranjen izraz kojim pojedinci koji troše
više nego što imaju i trebaju etiketiraju one koji troše samo novce koje
stavrno imaju i na stvari koje im stvarno trebaju.

To je kod nas toliko uobičajeno da škrtima etiketiramo cijele narode,
etničke skupine i države koji nemaju običaj rastrošnog života ali su
zato i kao pojedinci i kao zajednice daleko bogatiji i sređeniji nego mi.
kobac
2014-01-15 10:50:14 UTC
Post by Boris
[...]
Neki su (narodi) toliko nerastrosni da nije rijetka pojava da konobar
donese cetiri odvojena racuna za stol za kojim su vecerali muz, zena i
njihovo dvoje odrasle djece ;-)
Dodo Byrd
2014-01-15 10:54:39 UTC
Post by kobac
Post by Boris
[...]
To nema veze sa (ne)rastrošnosti, to je stvar običaja i kulture.
Ti narodi na nas gledaju kao na plemenske divljake.
Tko će ga znati tko je u pravu.
Boris
2014-01-15 11:15:21 UTC
Post by Dodo Byrd
To nema veze sa (ne)rastrošnosti, to je stvar običaja i kulture.
Ti narodi na nas gledaju kao na plemenske divljake.
Tko će ga znati tko je u pravu.
Svatko je za sebe u pravu jer svatko radi onako kako je naviknut i kako
mu odgovara.
Nevolja nastane kad se tuđi običaji, kulture i zakoni počnu nametati
drugima, sve pod parolom napretka i civilizacijskih dosega. Takvog
nametanja tuđih aršina smo svjedoci svakodnevno, osobito u zadnjih
nekoliko mjeseci članstva u tzv. "naprednoj i civiliziranoj" zajednici
država.
kobac
Znam ja bez ikakve sumnje, oni su u pravu.
Boris
2014-01-15 11:09:03 UTC
Post by kobac
Neki su (narodi) toliko nerastrosni da nije rijetka pojava da konobar
donese cetiri odvojena racuna za stol za kojim su vecerali muz, zena i
njihovo dvoje odrasle djece ;-)
Hah, čuj, i mi smo se do prije samo 10-15 godina rugali običajima u
'nekim drugim zemljama' gdje škvadra u kafiću plaća svatko svoje piće pa
je to i kod nas već odavno uobičajena praksa. Mislim da kod nas rundu u
birtiji pozivaju još samo glumci u reklamama za Žuju, Karlovačko i Pan. :-)

Tko zna, možda jednog dana i kod nas muž, žena i djeca budu odvojeno
plaćali račune u restoranu... bitno je da mi doživimo vrijeme kad će
familija moći sebi priuštiti restoran, pa ćemo se lako dogovorit tko će
platit. ;-)
Sedated
2014-01-15 11:12:52 UTC
Hah, ?uj, i mi smo se do prije samo 10-15 godina rugali obi?ajima u
'nekim drugim zemljama' gdje škvadra u kafi?u pla?a svatko svoje pi?e pa
je to i kod nas ve? odavno uobi?ajena praksa. Mislim da kod nas rundu u
birtiji pozivaju još samo glumci u reklamama za Žuju, Karlova?ko i Pan. :-)
pa di ti to živiš? al ozbiljno?

I wanna be sedated
Boris
2014-01-15 11:21:30 UTC
pa di ti to živiš? al ozbiljno?
U "Apsurdistanu", "Hrvatistanu", "Lijepoj našoj", RH... kako god hoćeš!

Ja već jako dugo ne mogu platiti rundu društvu u kafiću niti itko iz mog
društva u kojem se krećem to više sebi ne može priuštit. Ne znam gdje ti
živiš, što radiš i koliko zarađuješ al' ja živim tu gdje živim, i vidim
da i drugi oko mene žive isto kao i ja. Kad bi u mom svijetu uvjet
druženja bio plaćanje rundi u kafiću ja ne bih imao ni jednog
prijatelja, a imam ih dovoljno.
Sedated
2014-01-15 11:41:06 UTC
U "Apsurdistanu", "Hrvatistanu", "Lijepoj našoj", RH... kako god ho?eš!
Ja ve? jako dugo ne mogu platiti rundu društvu u kafi?u niti itko iz mog
društva u kojem se kre?em to više sebi ne može priuštit. Ne znam gdje ti
živiš, što radiš i koliko zara?uješ al' ja živim tu gdje živim, i vidim
da i drugi oko mene žive isto kao i ja. Kad bi u mom svijetu uvjet
druženja bio pla?anje rundi u kafi?u ja ne bih imao ni jednog
prijatelja, a imam ih dovoljno.
nije uvjet druženja ni iæi u kafiæ ..

<laž>kad nemam za rundu nejdem u krèmu .. jbg .. kad sam balkanjero
</laž>

heh .. kad imam zovem runde kad nemam neko drugi pozove (èemu služe
prijatelji) .. a ono, sam sebi u društvu zvati .. to mje onak ..
bljaakk .. preeuropski .. :)

sjeæam se prvog susreta sa "samoplaæanjem" ..
maribor, jna, 1986, prvi izlazak ..
bratsvo i jedinstvo, zovem rundu,platim rundu, zove srbin, plati
srbin, zove bosanac, plati bosanac, zove slovenac .. "kolko je moje
pivo?" ..

I wanna be sedated
Boris
2014-01-15 12:03:13 UTC
heh .. kad imam zovem runde kad nemam neko drugi pozove (èemu služe
prijatelji) .. a ono, sam sebi u društvu zvati .. to mje onak ..
bljaakk .. preeuropski .. :)
A čuj, ti još uvijek nastojiš održati taj naš stari stil, pitanje je
kolko ćeš dugo to moći.
Al' da znaš, toga je sve manje i manje, tako da se pripremi da ćeš se
sve više susretat sa tim odvratnim proevropskim stilom "samoplaćanja"
ili nećeš ići s društvom u birtiju. :-)
[...]
Heh, pa tu smo mi negdje, ja sam bio JRM, Pula, svibanjska '85. :-)

Da, sjećam se toga sa slovencima. Bili su oni po još mnogo čemu posebni,
zapravo tada u vojsci mi se srušio mit o "bratstvu i jedinstvu. :-)

Al' nisam ja ni tada baš imao za plaćanje velikih rundi.
Mogao sam platiti rundu dvojici ili trojici maksimalno, iako je u
'mraku' bilo više love nego danas. :-)
kobac
2014-01-15 16:11:31 UTC
Post by Boris
Post by kobac
[...]
Nisi shvatio, mi se lako dogovorimo a oni ne mogu, pa zato svatko placa
svoje. ;-)
Boris
2014-01-15 17:16:24 UTC
Post by kobac
Nisi shvatio, mi se lako dogovorimo a oni ne mogu, pa zato svatko placa
svoje. ;-)
Nije to, nego žena s veseljem plaća jer nije morala kuhat a muž i djeca
s još većim veseljem jer nisu morali jesti njene splačine. :-)
kobac
Veseli jesu, ali opet ne toliko da pocaste hehe
Boris
2014-01-15 21:27:43 UTC
Post by kobac
Veseli jesu, ali opet ne toliko da pocaste hehe
Ma nije to baš tako crno, susretao sam ja u jamerike i po evropi ljudi
široke ruke. Ovo o čemu ti govoriš (mama, tata, djeca - odvojeni računi)
su i kod njih ekstremi. Ima i toga ali nije nije to baš toliko često i
uobičajeno.
kobac
2014-01-16 06:45:58 UTC
Post by Boris
Post by kobac
[...]
Na znam , sprdam se. Ali cinjenica je i da je sin koji do cetrdesete zivi
kod mame i tate isto ekstrem.
Dodo Byrd
Nije ekstrem nego razmažena pičkica.
kobac
Ok, ali usporedi koliko takvih ina kid nas a koliko sjevernije od nas
Dodo Byrd
2014-01-16 07:14:29 UTC
Post by kobac
Post by Dodo Byrd
Post by kobac
Na znam , sprdam se. Ali cinjenica je i da je sin koji do cetrdesete zivi
kod mame i tate isto ekstrem.
Nije ekstrem nego razmažena pičkica.
Ok, ali usporedi koliko takvih ina kid nas a koliko sjevernije od nas
Pa zato nam društvo i izgleda kak izgleda. Nitko nema muda nekaj napravit,
svi bi se ukrpeljili i sisali tuđu lovu.
kobac
Upravo tako.
Boris
2014-01-16 07:50:15 UTC
Post by Dodo Byrd
Nije ekstrem nego razmažena pičkica.
Možda, al' nije on kriv. Imam ja jednog takvog u familiji.
Takvi ljudi su samo 'proizvod' svojih roditelja, i roditelji nose svu
krivicu za takve stvari.
Što misliš, da ne bi i jedan šveđanin, norvežanin, danac ili nizozemac
bili roditeljima na grbači do 40-te da im roditelji ne nabiju nogu u
dupe i pokažu gdje je izlaz iz roditeljskog doma čim navrše 18 godina!?
Blajček
2014-01-16 08:18:08 UTC
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
Pa evo, konačno se nazire rješenje. Oduzet će nam zemlju, vodu, zrak, i
nebo i prodati ih ruskoj, njemačkoj, talijanskoj, madžarskoj... mafiji.
Oni će nam donijeti svoje kulture i pravila po kojima ćemo svi mi,
nevažni pametnjakovići odsad pa nadalje živjeti.
Boris
2014-01-16 08:22:56 UTC
Post by Blajček
[...]
Žive ljudi na ovim prostorima po tuđim pravilima već stotinama godina,
nikad nismo ni imali svoja pravila. Svatko se češe gdje ga žulja.
Dodo Byrd
2014-01-16 09:44:32 UTC
Pa evo, kona�no se nazire rje�enje. Oduzet �e nam zemlju, vodu, zrak, i
nebo i prodati ih ruskoj, njema�koj, talijanskoj, mad�arskoj... mafiji.
Oni �e nam donijeti svoje kulture i pravila po kojima �emo svi mi,
neva�ni pametnjakovi�i odsad pa nadalje �ivjeti.
�ive ljudi na ovim prostorima po tu�im pravilima ve� stotinama godina,
nikad nismo ni imali svoja pravila. Svatko se �e�e gdje ga �ulja.
Točnije, živimo po "svojim pravilima" zadnjih dvadeset i nešto godina i evo kud
nas je to odvelo.
kobac
2014-01-16 10:31:57 UTC
Post by Dodo Byrd
[...]
Kad smo mi juznjaci vatreni. A zna se da je vatra dobar sluga i
katastrofalan gospodar.
Blajček
Da, to je stara dalmatinska...
Boris
2014-01-16 13:47:42 UTC
Post by Blajček
Da, to je stara dalmatinska...
Mda, a ostali u rvackoj su sve Bečka škola... :-P
Blajček
2014-01-16 21:30:06 UTC
Jok. Proširilo se posvuda podjednako. Epidemija.
Boris
2014-01-16 22:17:58 UTC
Post by Blajček
Jok. Proširilo se posvuda podjednako. Epidemija.
Nije se ništa proširilo. Oduvijek je bilo.
Svi smo mi isti. Sjever, jug istok, zapad... sve je to ono isto divlje i
kvarno pleme sa slika Celestina Medovića i Otona Ivekovića.
kobac
Svejedno, i jedni i drugi su dio populacije.
Boris
2014-01-16 11:25:45 UTC
Post by kobac
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
Točno, i opet se vraćamo na to da bez obzira na to što otprilike znamo
što bi bilo dobro a što ne, jednostavno se protiv usađenih kulturnih i
etničkih normi našeg podneblja ne možemo boriti, bar ne na instant
način. Generacijama usađeno i naučeno ponašanje se ne može preko noći
promijeniti samo zato jer je netko na nekakvom sastanku donio nekakvu
odluku, propis ili zakon ili nam netko kaže da to treba biti tako i
tako a ne onako kako smo mi navikli.
kobac
2014-01-16 14:38:33 UTC
Post by Boris
Post by kobac
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
Iliti "radije neka propadne selo nego obicaji"

Osobno nisam nikad imao problema s odustajanjem od tradicije koju bih
prepoznao kao stetnu ili besmislenu. ali sve ovo sto kazes stoji.
Jos jednu srvar obozavam cuti, "Mene moja naucila mati..." kao argument
ispravnosti stavova ili postupaka. Kao, ne moze biti lose ako je usvojeno
od predaka...
Boris
2014-01-16 17:21:08 UTC
Post by kobac
Osobno nisam nikad imao problema s odustajanjem od tradicije koju bih
prepoznao kao stetnu ili besmislenu.
Ni ja, ali sam jednako tako svjestan da se razmišljanje ljudi ne može
promijeniti preko noći, donošenjem nekakvih uputa, zakona ili propisa,
kako bi neki u zadnje vrijeme htjeli. Svi mi vrlo dobro znamo čemu takvi
potezi vode, onome što je vrlo dobro opisamo izrazom "mrtvo slovo na
papiru"! ;-)
kobac
2014-01-17 06:04:31 UTC
Post by Boris
Post by kobac
[...]
Upute i zakoni imaju tendenciju usmjeriti prema drukcijem nacinu ponasanja.
Bez njih je taj proces neizvjesniji.
Dobro pamtim vremena kad je npr. bilo najnormalnije doci rodjaku u posjetu
u bolnicu pa zapaliti po jednu na bolnickom prozoru ili balkonu. Ili u
autobusu npr. Danas ces tesko naici na tako nesto iako ne vjerujem da je
netko fasovao kaznu zbog nepridrzavanja
Ali od negdje je morali krenuti....
Boris
2014-01-17 06:47:18 UTC
Post by kobac
[...]
Naravno, ali je recimo u tom primjeru morala postojati tzv. "kritična
masa" ljudi koji su imali svijest da je pušenje općenito a pogotovo
pušenje u bolnici nešto negativno i koja je svojim ponašanjem potakla
one druge na promjene. Međutim, u ljudskim odnosima postoji mnogo toga u
tzv. "sivoj zoni" koje se žele promijeniti ali ne postoji ta neophodna
kritična masa jer ljudi jednostavno ne vide razlog zašto bi nešto
trebali mijenjati samo zato jer im je netko to rekao ili je tako
odlučio. Ako takva kritična masa svijesti ne postoji, do promjena jako
sporo i teško dolazi.
Npr. ako netko sutra (a hoće) donese zakon da u kućama moramo imati
odvojene kante za otpad (papir, metal, biootpad itd. ) takvo nešto u
ovom trenutku biti teško provedivo jer ljudi znaju da kod nas ne postoje
pogoni za razdvajanje i reciklažu otpada i neće vidjeti smisao u tome da
kod kuće separiraju otpad. Neće postojati kritična masa svijesti da se
promjene počnu događat. Onog trenautka kada se počnu graditi i koristiti
pogoni za reckliranje i separiranje otpada, ponašanje i svijest ljudi u
vezi toga će se jako brzo promijeniti u pozitivnom smjeru.
kobac
2014-01-17 15:32:28 UTC
Post by Boris
Post by kobac
[...]
Kad donesu propis po kojemu te odvoz nesortiranog otpada kosta trostruko
vise od soriranog , vidjet ces kako ce kriticna masa preko noci narasti.
Bas kao sto je Linic nekim birtasina povecao pronet za 2000 posto
Boris
2014-01-17 18:10:09 UTC
Post by kobac
Kad donesu propis po kojemu te odvoz nesortiranog otpada kosta trostruko
vise od soriranog , vidjet ces kako ce kriticna masa preko noci narasti.
Bas kao sto je Linic nekim birtasina povecao pronet za 2000 posto
Točno, ali je morao prvo stvorit infrastrukturu da bi birtašima
'povećao' promet. Tako će se morat stvorit i infrastrukura za odlaganje,
odvoz i reciklažu sortiranog otpada pa tek onda udrit po džepu onih koji
više vole stare dobre običaje iz svog sela. ;-)
kobac
2014-01-17 19:27:40 UTC
Post by kobac
[...]
Stvaranje infrastrukture nema veze s ovim o cemu pricamo. Nece se ljudi
postupno mijenjat dok se stvara infrtastruktura nego ce se "promijeniti"
trenutno cim krene praksa.
Evo u Zagrebu samo sto nije.
Boris
2014-01-17 22:28:48 UTC
Post by kobac
Stvaranje infrastrukture nema veze s ovim o cemu pricamo. Nece se ljudi
postupno mijenjat dok se stvara infrtastruktura nego ce se "promijeniti"
trenutno cim krene praksa.
Evo u Zagrebu samo sto nije.
Da, ali zaboravljaš da se recikliranje i sortiranje otpada već jako dugo
vremena polako "ubacuje" ljudima u svijest, nije to nešto o čemu se
počelo govorit prije dva-tri mjeseca ili čak dvije-tri godine. Takve
stvari se suptilno, neprimjetno (baš kao i mnoge negativne) serviraju
ljudima kroz članke, knjige, filmove, emisije i reklame koje naizgled
nemaju nikakve veze s time. A da bi sve to na kraju štimalo i bilo
moguće pretvorit u stvarnost, ipak je neophodno stvorit nekakvu
infrastrukturu, što je na kraju puno kraći proces nego mijenjanje
svijesti ljudi.
Pa isto je bilo i sa fiskalzacijom. Nije se o fiskalizaciji počelo
govorit prošle godine, o njoj se govori već puno godina, samo što je naš
svijet inertan i svi su mislili "ma neće to kod nas nikada zaživit".
Pazi samo, sve stvari o kojima se sada samo kao usput govori ili se
ovlaš spominju će kad tad doći na tapet i postat će stvarnost, ali to
ide polako i postepeno. Oni koji se bave time jako dobro znaju kako se
to radi, imaju što bi rekli naši ljudi 'puno utakmica u nogama'. Jedini
problem je u svemu tome što se potpuno iste metode i sa jednakom
uspješnošću koriste i za realizaciju pozitivnih ali i negativnih
trendova i projekata.
kobac
2014-01-18 08:20:44 UTC
Post by Boris
Post by kobac
[...]
Razumijem sto govoris ali mislim da si samo djelomicno u pravu. Dok god su
neke stvari tipa odvajanje otpada ostavljene ljudima na dobru volju, samo
manji dio populacije to i cini. Kad dobeses zakon po kojem im se to
neposredno isplati odjednom to cini velika vecina.

Zakon o PET ambalazi je preko noci sklonio tu vrstu smeca s ulica.
Boris
2014-01-18 08:44:45 UTC
Post by kobac
[...]
Ma u pravu si, sve što govoriš stoji.
Ali, opet, da bi se zakon uspješno provodio neophodno je i ono o čemu ja
govorim. Zakon o PET ambalaži je bilo nemoguće provesti u djelo prije
nego se stvorila infrastruktura, sustav otkupa, prikupljanja, prijevoza
i recikliranja. A što se svijesti tiče, pa zar ne slušamo cijeli život o
štetosti plastike po okoliš, još smo kao djeca u školi učili da
plastičnoj boci treba 1000 godina da se razgradi u prirodi. Na izletima
su nam tete i u čiteljice govorile da ne bacamo otpad i plastiku svuda
okolo, odvratno nam je vidjeti plastičnu bocu kako pliva u moru, jezeru
ili rijeci ili je bačena negdje sa strane puta i u sebi odmah pomislimo:
"Kakva seljačina je ovo napravila".
Našim roditeljima (većini njih) 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća
nije bilo uopće sporno bacit bocu ili najlon kesu u more ili negdje u
šumi, njima tada još nitko nije usađivao tu svijest o štetnosti otpada.
Bilo im je bitno samo vizuelno, da se smeće ne vidi. Ja se sjećam kao
dijete kad bih bio na ljetovanju kod bake i djeda na otoku da se smeće
bacalo u more, jer se nije imalo gdje drugdje bacit. Na manjim otocima
nije uopće postojao sustav odvoza i zbrinjavanja smeća. Jednostavno bi
djed i otac svaki dan kad bi barkom išli baciti mreže ponijeli sa sobom
smeće i bacili ga u more kad bi malo odmakli od obale. I oni u tome nisu
vidjeli ništa sporno. Zamisli da danas netko napravi takvo nešto!
Razapeli bi ga, prvi oni koji su to još do prije 40 godina i sami
radili. Ali, da je netko tada trenutno donio zakon da je zabranjeno
bacati smeće u more, zakon ne bi bio provediv, jer nije postojala
infrastruktura a ni svijest o pogrešnosti bacanja smeća u more. Sve bi
ostalo mrtvo slovo na papiru.
Trebalo je skoro 40 godina postepenog razvijanja svijesti i izgradnje
infrastrukture da bi se došlo do toga da danas nikome od domaćih otočana
više ne pada na pamet da i papirnatu maramicu baci u more. Pa oni od
čistoće tog mora žive, bilo kroz turizam ili ribarstvo.

Dodo Byrd
2014-01-17 07:02:46 UTC
Post by kobac
Post by Boris
[...]
Rek'o je jednom Bora: "Pravila, pravila, da bi me udavila ili kićmu savila..."

Sloboda pojedinca bi trebala završavati tamo gdje počinje sloboda drugog
pojedinca. No to je vrlo trusan teritorij, pa onda razni mutni likovi poput
političara definiraju pravila koja su u pravilu namjenjena navođenju vode na
njihov mlin.

Logika je potpuno izokrenuta, pa imaš Linića koji kaže da MORAMO plaćati visok
porez, ali nigdje ne kaže da državni servisi koje porezni obveznici plaćaju
SVOJIM (ne državnim) novcem MORAJU raditi posao zbog kojeg postoje.

Nigdje ne kaže da se političke stranke MORAJU financirati članarinama,
donacijama ili prodajom pletenih čarapa, ali NE SMIJU koristiti novac poreznih
obveznika.

Također nigdje ne kaže da krpeljska mjesta u gomili AGENCIJA, POVJERNSTAVA i inih izmišljotina služe isključivo za uhljebljivanje političkih podobnika i
generiranje biračkog tjela.

Mogao bih dodavati još gomile pasusa.

Malo višlje kažeš kako nisu sve stvari dobre samo zato što su preci rekli da su
dobre i tu se slažemo. No postoji i druga strana medalje na kojoj piše da nisu
sve stvari dobre samo zato što su nove.

Generalno primjećujem da smo iz generacije u generaciju sve gluplji i gluplji.
Lijep je osjećaj kada strojevi rade precizno i brzo umjesto nas, ali najbolja
glazba je napisana kada su ljudi imali samo kajdanku i olovku ...
Boris
2014-01-17 07:43:09 UTC
Post by Dodo Byrd
Lijep je osjećaj kada strojevi rade precizno i brzo umjesto nas, ali najbolja
glazba je napisana kada su ljudi imali samo kajdanku i olovku ...
Zato ja ne kupujem i ne koristim glazbene gedžete, ali olovaka i
kajdanki mi ne nedostaje. Imam zalihu za cijeli život. Još samo da po
buvljacima nađem jedno lijepo veliko stolno oštrilo za olovke, ono
starinsko robusno kakvo je nekada imala moja stara na poslu. :-)
Blajček
2014-01-17 14:46:56 UTC
Post by Boris
Post by Dodo Byrd
[...]
... i onda naoštriš tih par-sto olovaka i - u ladicu šnjima! :-)
Bogu hvala za reinkarnaciju, paš imat vremena za koristit oštre olovke i
kasnije. Šteta bi bila sada bez veze tupit šiljilo! :-)
Boris
2014-01-17 17:55:21 UTC
Post by Blajček
... i onda naoštriš tih par-sto olovaka i - u ladicu šnjima! :-)
Bogu hvala za reinkarnaciju, paš imat vremena za koristit oštre olovke i
kasnije. Šteta bi bila sada bez veze tupit šiljilo! :-)
Ah, ne bi vjerovao koliko ja olovaka potrošim svake godine. To mi je
jedan od najdražih izuma ljudske civilizacije.

Doduše, ne trošim ih na kajdankama, tu bih morao malo poradit na sebi.
Veći mi je problem potrošit kajdanku, a s olovkama sam veliki prijatelj. :-)
Blajček
2014-01-17 14:58:12 UTC
Post by Boris
Post by kobac
[...]
To je istina.

Po meni, zakoni nisu važni. Važna su načela.
Zakon treba pojasniti načelo.
Ako zakoni ne prate načela, nisu dobri.
Ako načela nisu dobra, nikakav zakon neće popraviti ni svijet ni ljude.
Ne trebaju ljudima milijuni zakona. Dovoljno je 10-20 dobrih načela, s
podrškom cijelog društva.
A to je pitanje identiteta. Ovaj narod ima loš identitet i nikakav cilj,
plan, strategiju i disciplinu da dođe to tog cilja.
Mi živimo u prvobitnoj zajednici. Zato su nam vrhunske vrijednosti
vlastita guzica, novci, neodgovornost i ropstvo; a glavni frajeri su
razni šamani, plemenski poglavice i oni koji najdalje mogu bacit sjekiru.
Boris
2014-01-17 18:06:39 UTC
Post by Blajček
[...]
Potpuno si u pravu. Ali ništa od toga se ne da promijenit preko noći.
Za promjenu identiteta i načela jednog naroda potrebne su generacije a
ne nekoliko godina. Neće se načela i identitet promijenit samo zato jer
je netko proglasio "demokraciju", učlanio nas u "otmjeni europsku klub"
i zaključio kako je ipak 21. stoljeće, isto kao što seljo neće postat
godpodin samo zato jer je uspio postat premijer ili ministar .
Jai i ti nećemo doživit bitne promjene, ma koliko nam to teško padalo.
Dodo Byrd
2014-01-15 10:52:44 UTC
Mislim da za tro�enje novca na nepotrebne stvari u cilju postizanja
kratkotrajnog zadovoljstva medicina ima nekakav latinski naziv, nekakvu
dijagnozu, ali se sad ne mogu to?no sjetit kako ona glasi... :-)
a za �uvanje novca u �arapi ima i obi�an naziv .. �krtost .. :P ..
hehe
ko zna svirati zna .. a ko nezna kupuje ge�ete ..
p.s.
nadam se da �ena nebude sve rasprodala po cijeni koja je njoj bila
prezentirana .. :)
Da smo u bertiji sve bih ti potvrdio, ovako ću reči da zaključuješ na prečac.:)
Sedated
2014-01-15 11:11:13 UTC
Da smo u bertiji sve bih ti potvrdio, ovako ?u re?i da zaklju?uješ na pre?ac.:)
ak se najdemo u birtiji na pol puta to bude negde oko .. Pake .. :)

I wanna be sedated
Dodo Byrd
2014-01-15 12:30:28 UTC
Post by Sedated
Da smo u bertiji sve bih ti potvrdio, ovako ?u re?i da zaklju?uje� na pre?ac.:)
ak se najdemo u birtiji na pol puta to bude negde oko .. Pake .. :)
Ima u Paki taman bertija za stati. :)
dodo_byrd
2014-01-13 18:51:52 UTC
Post by dodo_byrd
http://youtu.be/3DUTOYoLFCXIc
=
Post by dodo_byrd
uli=E8nog svirta=E8a koji je to
imao instalirano na Ovulationu.
Imam dojam da je to kao da svira=B9 klavir, i uglavnom fingerpika=B9.
Sad vidim da se mo=BEe dobiti za 40 baksa. To i nije neki novac, a mo=BE=
e =

pru=BEit puno
zabave.

-- =