Čija majka crnu vunu prede.
(prestaro za odgovor)
dodo byrd
2010-09-02 10:16:36 UTC
Dakle Blanče, ova izreka vrlo vjerovatno ima veze sa pretkrščanskim
slavenskim panteonom i bogom Velesom.
Naime Veles je bio bog prevare, magije i glazbe, a simbolizirali su ga
ovčje runo i rogovi. Prema predanju crnu vunu presti bi značilo baviti
se magijom, vračati, proricati. Iako ovo je samo pretpostavka na koju
sam nabasao, naravno da možda i nije tako.
Blank...
2010-09-02 10:25:15 UTC
Dakle Blan=C4=8De, ova izreka vrlo vjerovatno ima veze sa pretkr=C5=A1=
=C4=8Danskim
slavenskim panteonom i bogom Velesom.
Naime Veles je bio bog prevare, magije i glazbe, a simbolizirali su ga=
ov=C4=8Dje runo i rogovi. Prema predanju crnu vunu presti bi zna=C4=8D=
ilo baviti
se magijom, vra=C4=8Dati, proricati. Iako ovo je samo pretpostavka na =
koju
sam nabasao, naravno da mo=C5=BEda i nije tako.
HVALA! :-* :_))
A pretpostavka je i da je ta koja se bavi madijanjem vjerovatno nadrapal=
a, =

pa otuda "vidjet cemo cija majka crnu vunu prede".

To su sad vec dva objasnjenja.
Ja sam iskopao jedno koje kaze da, kako je crna vuna rjeda od bijele, pr=
i =

procesu predenja vune bi ona zena koja prede crnu posao zavrsila prije o=
d =

ostalih te su se na nju prebacivali ostali poslovi. Tako je ona nadrapal=
a, =

pa otuda "vidjet cemo cija majka crnu vunu prede".

-- =

ZeeTso
2010-09-02 10:55:36 UTC
"dodo byrd" <***@gmail.com> wrote in message
news:39eee7fa-29ce-41bf-9aff-Prema predanju crnu vunu
presti bi znaèilo baviti
se magijom, vraèati, proricati.
nisam proucavao mitologiju, nego sam to dozivio onako zdravo seljacki:
ako ce neko da najebe, onda njegova majka crnu vunu prede.

npr. sin kaze majci: hrvacka je u natou i nas hrvacke vojnike salju u iran
na razminiranje.
sin ode, a majka CVP...

ili sin kupi kavasakija iljadu i sto, a majka CVP...

dopisite si dalje sami razne slucajeve za CVP ;)
Blank...
2010-09-02 11:06:42 UTC
Post by ZeeTso
ako ce neko da najebe, onda njegova majka crnu vunu prede.
npr. sin kaze majci: hrvacka je u natou i nas hrvacke vojnike salju u iran
na razminiranje.
sin ode, a majka CVP...
I na drugacije situacije se ta izreka odnosi. Ti si koncentrirao doslovno
samo na majke, sinu moze biti i dobro u Iranu :-)), zasto bi majka crnu
vunu prela. Upotrebljava se i kad netko najebe, bez da je to izravno
vezano za njegovu majku.
Boris
2010-09-02 11:23:49 UTC
majka crnu vunu prela. Upotrebljava se i kad netko najebe, bez da je to
izravno vezano za njegovu majku.
To je zato jer svatko od nas u najgorem slučaju uvijek ima bar jednu
osobu na svijetu koja će žalit ako nahebemo, a to je majka. Znači, tko
god i na koji god način nahebo, majka je ta koja će patit... iz toga
simbolika predenja crne vune. Crnina simbolizira žalost, ne nužno i smrt.
dodo byrd
2010-09-02 11:28:06 UTC
Post by Boris
[...]
Koliko se ja kužim u te stvari u hinduizmu je bijela boja žalosti, u
katoličanstvu
ljubičasta. Dakle crna sigurno dolazi iz predkrščanskog perioda. :)
Boris
2010-09-02 11:31:23 UTC
Post by dodo byrd
katoličanstvu
ljubičasta.
Ovo prvi put čujem!
Blank...
2010-09-02 11:38:21 UTC
On Thu, 02 Sep 2010 13:31:23 +0200, Boris <***@st.t-com.hr> =
=
Ovo prvi put =C4=8Dujem!
Momak, gdje ti ono sviras? Jel' u crkvi?
:-))))

-- =

Boris
2010-09-02 11:40:33 UTC
Ovo prvi put Ä?ujem!
Da, i kod nas je crno žalost, crveno opasnost a ljubičasto - gej! :-)
Blank...
2010-09-02 11:50:02 UTC
On Thu, 02 Sep 2010 13:40:33 +0200, Boris <***@st.t-com.hr> =
=
Da, i kod nas je crno =C5=BEalost, crveno opasnost a ljubi=C4=8Dasto -=
gej! :-)

Tako ti je kad hodas samo po svadbama a ne i po sprovodima :-))

Koje boje je onaj komad tkanine (ono, kako se zove, joj... ma ono) sto =

svecenici stave oko vrata na sprovodu?

-- =

Boris
2010-09-02 12:26:39 UTC
Post by Blank...
Koje boje je onaj komad tkanine (ono, kako se zove, joj... ma ono) sto
svecenici stave oko vrata na sprovodu?
Šal!?

Nisam znao da njegova boja ima neko posebno značenje.
dodo byrd
2010-09-02 11:50:31 UTC
Post by Boris
Post by Blank...
Ovo prvi put Ä?ujem!
Momak, gdje ti ono sviras? Jel' u crkvi?
 :-))))
Da, i kod nas je crno žalost, crveno opasnost a ljubičasto - gej! :-)
Crno kao boja žalosti dolazi iz predkrščanskih, poganskih vremena.
Kralj Egej se bacio u
more kad je vidio da mu dolazi Tezejevo brodovlje sa crnim jedrima.
Iako je to Tezej namjerno napravio
kako bi se domogao prijestolja. :)
dodo byrd
2010-09-02 11:48:19 UTC
Post by Blank...
Ovo prvi put čujem!
Boris nije katolik pa ćemo mu oprostiti. :)
Blank...
2010-09-02 12:03:02 UTC
Boris nije katolik pa =C4=87emo mu oprostiti. :)
A jel? Pa i ovaj podatak mi je obavjestajna sluzba propustila ispostavit=
i.

Borise, smije li se znati kojoj religiji se priklanjas?

-- =

dodo byrd
2010-09-02 12:14:20 UTC
Blanče, a da ti malo prekopaš stare postove?
Blank...
2010-09-02 12:15:48 UTC
Blan=C4=8De, a da ti malo prekopa=C5=A1 stare postove?
Nemoj mi reci da smo pricali o tome?!!?

Joj, sad ce Boris opet o mom pamcenju...
:-))

-- =

Boris
2010-09-02 12:34:53 UTC
Neće, Boris će ti oprostit, kao svaki pravi kršćanin! :-)
Blank...
2010-09-02 12:38:32 UTC
On Thu, 02 Sep 2010 14:34:53 +0200, Boris <***@st.t-com.hr> =
=
Ne=C4=87e, Boris =C4=87e ti oprostit, kao svaki pravi kr=C5=A1=C4=87an=
in! :-)

Da, ali Fullname nije propusti to obaviti :-))

-- =

Bla
One o bureku i sirnici!
fullname
2010-09-02 12:13:24 UTC
A jel? Pa i ovaj podatak mi je obavjestajna sluzba propustila ispostaviti.
godine čine svoje a? :O)
pričali smo već o religiji u onom kilometarskom threadu o paypalu.
dodo byrd
2010-09-02 12:19:20 UTC
LOL
Boris
2010-09-02 12:27:23 UTC
Nijednoj. Ja sam vjernik, kršćanin, nisam religiozan.
Blank...
2010-09-02 12:31:20 UTC
Post by Blank...
Borise, smije li se znati kojoj religiji se priklanjas?
Nasao, prekopao thred o paypalu :-))

I ondje sam se prijetio da cu koljena propucati onima sto mi nisu tu =

informaciju prenijeli.
Post by Blank...
Boris nije katolik pa =C4=87emo mu oprostiti. :)
Nije katolik, ali je krscanin. I to veoma blizak, skroz blizak. =

Pretpostavljam da svecenici istu boju onag komada tkanine (ono, kako se =
=

zove, joj... ma ono) stave oko vrata na sprovodu.

-- =

Boris
2010-09-02 12:39:18 UTC
Post by Blank...
Nije katolik, ali je krscanin. I to veoma blizak, skroz blizak.
Pretpostavljam da svecenici istu boju onag komada tkanine (ono, kako se
zove, joj... ma ono) stave oko vrata na sprovodu.
Ne, nose odijelo i kravatu. Crno!
Bogu je svejedno što nosiš na sebi, njemu je bitno što je ispod odijela,
ono unutra.
Ljubičasti šalić oko vrata je religija... ;-)
Blank...
2010-09-02 12:46:41 UTC
On Thu, 02 Sep 2010 14:39:18 +0200, Boris <***@st.t-com.hr> =
=
Post by Boris
Ne, nose odijelo i kravatu. Crno!
Bogu je svejedno =C5=A1to nosi=C5=A1 na sebi, njemu je bitno =C5=A1to =
je ispod odijela, =
Post by Boris
ono unutra.
Ljubi=C4=8Dasti =C5=A1ali=C4=87 oko vrata je religija... ;-)
Valjda sam zato prestao ici u crkvu kad sam kao vrlo mlad poceo =

razmisljati svojom glavom.

-- =

Bla
2010-09-02 13:16:59 UTC
Post by Blank...
Post by Boris
[...]
Bogu je zapravo najmilije kad razmišljamo svojom glavom. Tako on nije ni
za što kriv.

Najgori su mu oni koji stalno nešto moljakaju preko crkvene bežične veze.
Blank...
2010-09-03 05:37:22 UTC
Najgori su mu oni koji stalno ne=C5=A1to moljakaju preko crkvene be=C5=
=BEi=C4=8Dne veze.

Mislis? Zasto bi onda rekao trazi i dat ce ti se, kucaj i otvorit ce ti =
se.

-- =

Bla
2010-09-03 07:23:46 UTC
Post by Bla
Najgori su mu oni koji stalno nešto moljakaju preko crkvene bežične veze.
Mislis? Zasto bi onda rekao trazi i dat ce ti se, kucaj i otvorit ce ti se.
Nije to rekao on.
To sam rekao ja. :-)
Blank...
2010-09-03 07:28:54 UTC
Post by Bla
Nije to rekao on.
To sam rekao ja. :-)
Mea culpa :-))
dodo byrd
2010-09-02 11:28:59 UTC
Post by Boris
[...]
Osim ako majka već nije umrla. U tom slučaju više nemamo nikoga osim
vjerovnika.
Tituš
2010-09-02 11:20:55 UTC
Post by Blank...
Post by ZeeTso
[...]
a možda mami treba crnina uskoro...pa si je odlucila napraviti lijepu crnu
opravicu
Bla
2010-09-02 12:20:46 UTC
Post by dodo byrd
[...]
Ma nije ništa od toga,

"Crna ovca" je prastara izreka za nekog tko nije kao ostali (ovce su
inače, jelte, bijele. a crna je ovca - rijetkost) i nema ni pozitivni ni
negativni predznak. Dakle, netko tko je drugačiji. Crno nema veze s
crninom, a ovca nema veze ni sa sexom ni sa hercegovcima.

E sad, "Čija majka crnu vunu prede" je novija doskočica na prastaru
izreku, a koja se uvriježila kao izreka i izgubila trag o svom nastanku.
To jednostavno, u šali znači: ti si drukčiji od ostalih, crna ovca u
obitelji. Kao: "majka" ima crnu ovcu, pa od nje dobije crnu vunu, a vuna
se, jelte, prede, a prede ju, jelte, ženska osoba, što je sve skupa
jedan šaljivi modernizam, jelte, zajebancija, i tako to.
Blank...
2010-09-02 12:28:21 UTC
To jednostavno, u =C5=A1ali zna=C4=8Di: ti si druk=C4=8Diji od ostalih=
, crna ovca u =
obitelji.
Ne, ako si voljan posvadati se sa mnom oko ovoga ja cu te pozvati da to =
=

rjesimo vani kao gej... muskarci! Pa ces vidjeti cija majka crnu vunu =

prede! (insinuirajuci da cu te natuci, tj).
Znaci, kad se nekome lose pise "vidjet cemo cija majka crnu vunu prede".=
=

Sto je u skladu s objasnjenjima koje smo Dodo i ja iskopali.

-- =

Bla
Krivo interpretirano značenje izreke.
Boris
2010-09-02 13:23:24 UTC
Post by Blank...
Znaci, kad se nekome lose pise "vidjet cemo cija majka crnu vunu prede".
Sto je u skladu s objasnjenjima koje smo Dodo i ja iskopali.
Krivo interpretirano znaÄ?enje izreke.
Evo, ja utipkao u Gugl "We will see who's mother black wool purring!" i
ništa mi ne kaže. Ni taj Gugl više nije što je nekad bio.
dodo byrd
Niš ja nisam interpretirao, ja sam prepisao što sam našao.
Zoran
2010-09-05 23:06:03 UTC
Èija majka crnu vunu prede?
Post by Blank...
To jednostavno, u ¹ali znaèi: ti si drukèiji od ostalih, crna ovca u
[...]
Krivo interpretirano znaèenje izreke.
Ni¹ ja nisam interpretirao, ja sam prepisao ¹to sam na¹ao.

Blank...
2010-09-03 05:38:43 UTC
Krivo interpretirano zna=C4=8Denje izreke.
Mozda u drugim dijelovima drzave ima drugacije znacenje, kod nas je ovak=
vo.

-- =

Boris
2010-09-03 06:48:08 UTC
Mozda u drugim dijelovima drzave ima drugacije znacenje, kod nas je ovakvo.
A tamo di nema crne vune!?
Blank...
2010-09-03 06:53:04 UTC
Post by Boris
A tamo di nema crne vune!?
Gdje nema crne vune?
Boris
2010-09-03 06:55:43 UTC
Post by Blank...
Post by Boris
A tamo di nema crne vune!?
Gdje nema crne vune?
Tamo gdje nema crnih ovaca!
Blank...
2010-09-03 07:02:01 UTC
Post by Boris
Tamo gdje nema crnih ovaca!
Ma gdje nema crnih ovaca!?
Boris
2010-09-03 07:12:44 UTC
Post by Blank...
Post by Boris
Tamo gdje nema crnih ovaca!
Ma gdje nema crnih ovaca!?
U Splitu!
Nema doduše ni bijelih, al' to sad nema veze! :-)

A mislim da ni u Zagrebu nema ovaca, al' nisam siguran...gore je sve
moguće. Vidio sam ovce kako pasu u centru Amsterdama...čudni su ti
veliki gradovi.
Bla
Amsterdam je gradić.
Boris
2010-09-03 09:05:47 UTC
Post by Bla
Amsterdam je gradić.
Ma, selo... neb' ja tamo živijo, nema tizih para. :-)
fullname
2010-09-03 11:13:03 UTC
Post by Blank...
Ma gdje nema crnih ovaca!?
na marsu.
Blank...
2010-09-03 12:16:18 UTC
Post by fullname
Post by Blank...
Ma gdje nema crnih ovaca!?
na marsu.
Hahahaha Opet jedan on onih tvojih postova :-)))
Bla
2010-09-03 09:01:39 UTC
Post by Bla
Krivo interpretirano značenje izreke.
Mozda u drugim dijelovima drzave ima drugacije znacenje, kod nas je ovakvo.
To je zato što vaša majka crnu vunu prede. :-)