Upozorenje za internet narud�be
(prestaro za odgovor)
BBB
2014-05-27 13:52:57 UTC
Malo je grupa zamrla, pa da povežem "neugodno s beskorisnim" onima
koji još ne znaju (ja sam to naučio tako da sam CD i 2 T-shirts koje
vrijede 37 $ platio na kraju 700 kn) kako to sada ide kod narudžbi
muzikalija preko bare ovo može koristiti.
Dakle, sve narudžbe do 22 Eura se ne carine. Od 22 Eura do 150 plaća
se PDV uvisini od 25% na ukupnu cijenu (dakle i poštarinu) a iznad 150
Eura Carina i PDV i prema određenim pravilima. No, to još nije sve,
osim 25% PDV naplatili su mi: otvaranje paketa, carinjenje (izračun
koliko trebam platiti) te ponovno pakiranje i dopremu. Kako je
pošiljka sa poštarinom bila cca 500 Kn, PDV 135 Kn + troškovi
raspakiravanja/carinjenja/pakiranja cca 60 Kn i sve skupa = 700 Kn.
Nemaju milosti i uzimaju do u zadnju lipu i zaračunavaju sve. Prije 2
godine sam isto naručio iz Amerike i nije bilo nikakvih posljedica za
moj džep. Od kad smo u EU internet kupovina se ne isplati.
dogwelder
2014-05-27 15:42:56 UTC
Post by BBB
Od kad smo u EU internet kupovina se ne isplati.
Po zakonu, to je oduvijek bilo tako - čim ukupan iznos (cijena +
poštarina) prijeđe 160 kuna, obračunavao se PDV i dodavale takse koje
spominješ.
Kažem "po zakonu" jer su brojni pojedinci redovito (očito i ti)
prolazili bez dodatnih davanja i onda krivo mislili kako se ništa ne
plaća - a prolazili su tako naprosto zbog toga što se nije gledalo baš
svaku pošiljku .. lijenost carinika ili nešto treće - ne znam, ali zakon
je bio jasan, i po zakonu bi se moralo platiti.

Meni, recimo, prije EU *nikad* pošiljka koja je spadala u +160 skupinu
nije prošla bez dodatnih davanja. Ono, nikad.

Ubuduće, kupuj u EU shopovima i nemaš brige (osim ako baš nije neki
abnormalno velik iznos) - jer od kad smo u EU, internet kupovina se
itekako isplati (osim ako uzimaš iz SAD-a:)
If you make something idiot proof, somebody will just invent a better idiot.
BBB
2014-05-27 17:59:06 UTC
Post by dogwelder
Post by BBB
[...]
Da, do sada nisam platio par puta pa sam stekao dojam da je to OK, ali
nisam bio jedini. Za CD i T-shirt koji zapravo sami nisu problematični
(24 $) no poštarina je skupa. OK, naučio sam, jer je malo preskupo za
CD i T- shirt dati 700 KN, zapravo je i 500 ali ajde .... platio školu
pa rekoh neka nekom uštedim školarinu ... :)