(prestaro za odgovor)
Za Dodu - ukulele
ZoxX
2011-12-27 18:55:27 UTC
Pitao je Dodo na Jubito kako je štiman ukulele. Možda će još nekog zanimati.
Ima mnogo vrsata ukuleladi.
Sopranino
Standard (ili soprano)
Concert
Tenor
Bariton
Svi osim baritona su ugođeni isto. Bariton je ugođen kao gitara (donje 4
žice) i napravljen je da se gitaristi igraju. Ali to nije prava stvar.
Standard je ugođen G4, C4, E4, A4. Dakle kao da gitari skinemo dvije
najdeblje žice i bacimo kapo na peti prag. Samo što je prva žica tanka i
oktavu viša od očekivanog (G3). To daje osebujnost ukuleletu.
Standard je silno malen. Moj je concert koji je nešto veći. Jake svira
tenor, koji je najpogodniji za solo svirku.
Jake? Ovaj momak:
http://www.youtube.com/watch?v=0gaWuadgL3g
Jake svira Kamaka custom. Obični Kamaka tenor je $1250.
Ovaj moj je Kala, kojih ima u tri gradacije:
Kala (tenor je $330 masivni mahagonij ili $400 masivna koa)
Kala Brand (od $100 do $200, šperploća, ali pravi instrument)
Makala (početnički, ispod $100).
Ovo što sam ja kupio za 500 kn je Makala mahagonij šper.
Vrat je od mahagonija, hvataljka i most palisandar, pragovi mjedeni.
Dobro zvuči i silno je glasan. C žica malo brenči na drugom pragu, ali
ništa strašno. Tuneri su kvalitetni i lako se štima.
Gitarist, osobito fingerpicker, se navikne za nekoliko minuta. Trebalo
bi valjda koji tjedan da se izvuče puna vrijednost one tanane žice gore.
Bla
2011-12-28 01:06:07 UTC
Post by ZoxX
[...]
A jel taj ukulele štima?

Mene zanima koliko novca treba dati da bi ukulele štimao.

Naštimaš mu prazne žice i već na prvom pragu dobiješ falš ton.

Obišao sam nekoliko dućana ovih dana. Fender ukulele - koji je s cijenom
od 900 kuna najskuplji, jednako ne štima kao ni onaj za 370 kuna.

Nije mi uopće bitno od kojih vrsta drveta je ukulele sagrađen sve dok
nije zadovoljen najvažniji kriterij.
ZeeTso
2011-12-28 06:56:18 UTC
Pitao je Dodo na Jubito kako je ¹timan ukulele. MoŸda æe jo¹ nekog
zanimati.
Ima mnogo vrsata ukuleladi.
Sopranino
Standard (ili soprano)
Concert
Tenor
Bariton
a nisi spomenuo najnapredniji ukulele na trzistu:

http://youtu.be/TcDsTvMN2iI
Danko
2011-12-28 09:21:40 UTC
Post by ZeeTso
[...]
Gumene zice kao Ashbory bas. Tog sam imao, nije mi se svidio - prodao
HaraHotu u Rijeku. Jel' netko zna s to je s tim coekom?

Danko
ZoxX
2011-12-28 16:56:34 UTC
Post by Bla
A jel taj ukulele štima?
Onako po uhu bio je jedini u dućanu koji je štimao do petog praga. Dalje
me nije ni zanimalo. Doma sam probao tunerom, štima do 12-og.
Post by Bla
Mene zanima koliko novca treba dati da bi ukulele štimao.
Kamaka ziher štimaju. Kala pretpostavljam s velikom vjerojatnošću.
Štoviše vjerujem i da oni Kala Brand štimaju.
Skini pragove!
ZoxX
2011-12-28 17:11:49 UTC
Post by ZeeTso
[...]